Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Personalisatie, Tips, Trends

Geef je automatisme een nieuwe dimensie

Vaak wordt binnen e-mailmarketing gebruik gemaakt van automatisch gegenereerd e-mailverkeer. Een inschrijving op een mailinglijst start een automatisch bericht op. Het feit dat je verjaart is ook al een voldoende reden om een automatisch gegeneerd bericht in je inbox te krijgen.

fashionistaMaar er is nog meer mogelijk met dergelijke berichten. Je kan niet alleen sleutelen aan de inhoud, maar ook aan het vertrekpunt. We nemen een kledingzaak als case. Vaak is het startpunt van bericht via een autoresponder een handeling die door een contact ondernomen wordt op een website of op een call to action in een e-mailbericht. Het zijn ijkpunten die gemakkelijk te detecteren en te interpreteren zijn. Dat is nu eenmaal een onmiskenbare voorwaarde voor deze methodiek.

Life

We kunnen echter ook in real life naar triggers zoeken om een automatische e-mailactie op te starten. De enige voorwaarde is dat je op dat levende ogenblik je contact met een e-mailadres kunt koppelen. Zowat elke winkelketen – zelfs lokale shops – die naam waardig hebben een klantenkaart. Dus aan de kassa kan je veel aan elkaar knopen. De persoon, het e-mailadres en de aankoop. Dus is het leuk als je bij thuiskomst een bedankje krijgt voor de aankoop.

Fashionista

Dit is nog redelijk standaard overigens. Maar je kan nog een stap verder gaan. Maak van het bedankje een belevenis. Zeg geen extra ‘dankuwel’, dat zei de verkoopster in de winkel reeds. Neen, wens je klant veel geluk met de aankoop. Vertel ineens wat zij – of hij – gekocht heeft, dan wordt het nog persoonlijker. En als kledingszaak kan je er tegelijk nog eens de wasvoorschriften klaar en duidelijk bijzetten. En als je dan toch op maat aan het werken bent, waarom niet ineens de innerlijke fashionista van je contact aanspreken met je bericht. Het net aangekochte kledingstuk is mooi te combineren met…

Nieuw vertrekpunt

Je krijgt een stukje service naar de klant. Je bouwt een wereld op die het gevoel geeft dat je als kledingszaak meer dan alleen maar de focus op de aankoop legt. Het service element reikt nu ook een stuk verder dan alleen maar de verkoopster die aan het pashok advies geeft. En natuurlijk ga je het kledingsadvies met extra boven- of onderstukken en accessoires voeden vanuit je eigen assortiment. Maak je advies aanklikbaar en zo krijg je weer een nieuwe conversie. Deze tactiek is toepasbaar op zo wat elke sector met een verkoopspunt.

apr 16, 2014Michelle Dassen
Previous storyE-marketeers rekenen op een extern platformNext storyLezers scannen je bericht
Home Geef je automatisme een nieuwe dimensie
6 jaar geleden Cases, Personalisatie, Tips, Trends718
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Nubli, nieuwsoortig drempel voor de e-marketeer?

Het fenomeen is gekend. Een beetje zakelijk druk bezet mens ziet op een dag behoorlijk wat e-mail verkeer voorbij komen. Hoofdzaak en bijzaak scheiden is voor deze dame of heer belangrijk. Nubli wil daar een antwoord op formuleren. nov 10, 2009Thomas Vangelooven

List Building, Personalisatie, Reporting, Strategie, Targeting, Testing

Wanneer moet je je bericht versturen?

Het juiste bericht op het juiste moment. Dat is de kunst! Een kunst die garant kan staan voor een hoge conversie. Eén van de parameters is het tijdstip waarop je de mailing loslaat op je doelgroep. nov 14, 2012Michelle Dassen

Cases, Content, Design, Strategie, Testing, Tips

9 sleutelelementen voor elk bericht

De opmaak van een nieuwsbrief is steeds weer een uitdaging. Je moet zorgen voor een leuke eerste indruk. Maar tegelijkertijd moet alles wat je in een eerste blik voor ogen krijgt wel overwogen zijn. De nieuwsbrief van het Britse Moo die in onze inbox viel, beantwoordt aan al die eisen. nov 9, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Marketing automation, Personalisatie, Targeting

Maak een nieuwe start door je marketing automation campagne tijdig te stoppen

Hoor ik dat goed? Een campagne stopzetten? Inderdaad. We illustreren onze stelling graag met een voorbeeld. Stel nu dat Pinterest de volgende welkomstcampagne verstuurt naar haar nieuwe inschrijvers: Dag 1: Welkom! Dag 2: Hier alvast leuke borden om te volgen Dag 3: Maak je eerste bord! Dag 4: Hoe je bord delen met andere Pinteresters? […]

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven

In Zwitserland experimenteert men al een tijdje met de post die bijgehouden moet worden. Maar de Finse post wil nog een stapje verder gaan: alle post openen en in scannen om ze dan als een pdf per e-mail aan de geadresseerde bezorgen. Voorlopig is het een experiment dat op 12 april van start gaat voor […]

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Design, E-mailmarketing, Tips

Gebruik eens een ☺ in je onderwerpregel

Helaas, je bent niet de enige die met e-mailmarketing aan de slag gaat. Dus is het de kunst om jouw bericht er tussenuit te laten springen. En dat start bij de onderwerpregel. Deze op een pakkende en aantrekkelijke manier dichten is al een kunst. Maar dan zijn er nog mogelijkheden om je boodschap visueel in […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail