Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Personalisatie, Tips, Trends

Geef je automatisme een nieuwe dimensie

Vaak wordt binnen e-mailmarketing gebruik gemaakt van automatisch gegenereerd e-mailverkeer. Een inschrijving op een mailinglijst start een automatisch bericht op. Het feit dat je verjaart is ook al een voldoende reden om een automatisch gegeneerd bericht in je inbox te krijgen.

fashionistaMaar er is nog meer mogelijk met dergelijke berichten. Je kan niet alleen sleutelen aan de inhoud, maar ook aan het vertrekpunt. We nemen een kledingzaak als case. Vaak is het startpunt van bericht via een autoresponder een handeling die door een contact ondernomen wordt op een website of op een call to action in een e-mailbericht. Het zijn ijkpunten die gemakkelijk te detecteren en te interpreteren zijn. Dat is nu eenmaal een onmiskenbare voorwaarde voor deze methodiek.

Life

We kunnen echter ook in real life naar triggers zoeken om een automatische e-mailactie op te starten. De enige voorwaarde is dat je op dat levende ogenblik je contact met een e-mailadres kunt koppelen. Zowat elke winkelketen – zelfs lokale shops – die naam waardig hebben een klantenkaart. Dus aan de kassa kan je veel aan elkaar knopen. De persoon, het e-mailadres en de aankoop. Dus is het leuk als je bij thuiskomst een bedankje krijgt voor de aankoop.

Fashionista

Dit is nog redelijk standaard overigens. Maar je kan nog een stap verder gaan. Maak van het bedankje een belevenis. Zeg geen extra ‘dankuwel’, dat zei de verkoopster in de winkel reeds. Neen, wens je klant veel geluk met de aankoop. Vertel ineens wat zij – of hij – gekocht heeft, dan wordt het nog persoonlijker. En als kledingszaak kan je er tegelijk nog eens de wasvoorschriften klaar en duidelijk bijzetten. En als je dan toch op maat aan het werken bent, waarom niet ineens de innerlijke fashionista van je contact aanspreken met je bericht. Het net aangekochte kledingstuk is mooi te combineren met…

Nieuw vertrekpunt

Je krijgt een stukje service naar de klant. Je bouwt een wereld op die het gevoel geeft dat je als kledingszaak meer dan alleen maar de focus op de aankoop legt. Het service element reikt nu ook een stuk verder dan alleen maar de verkoopster die aan het pashok advies geeft. En natuurlijk ga je het kledingsadvies met extra boven- of onderstukken en accessoires voeden vanuit je eigen assortiment. Maak je advies aanklikbaar en zo krijg je weer een nieuwe conversie. Deze tactiek is toepasbaar op zo wat elke sector met een verkoopspunt.

apr 16, 2014Michelle Dassen
Previous storyE-marketeers rekenen op een extern platformNext storyLezers scannen je bericht
Home Geef je automatisme een nieuwe dimensie
9 jaar geleden Cases, Personalisatie, Tips, Trends719
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Weer een spammer minder

Spam is de grootste vijand van de e-marketeer. Niet alleen dreigt elke e-mailcampagne te verdrinken tussen al die ongewenste e-mail, maar ondertussen beschouwt vrijwel iedere provider grote reeksen van e-mailberichten als te wantrouwen. En daar hebben ze de spambox voor uitgevonden. Microsoft heeft nu één van die grote spammers het zwijgen kunnen opleggen. feb 26, […]

E-mailmarketing, List Building, Tips

Echte e-marketeers weten wel beter!

“100.000 email adressen van Belgische ondernemingen downloadbaar”, staat in de onderwerpregel van de aanbieding die bij ons in de inbox viel. Netjes gericht aan ons info@bedrijf adres. Je weet wel, dat ene e-mailaccount waar je zoveel mogelijk de rotzooi in e-mail land opvangt. En daarnaast staan zowel in het e-mailbericht als op de de landingspagina […]

List Building, Targeting

Segmenteer je mailinglijsten voor meer relevantie

We hebben het al eens gezegd en we blijven het herhalen: de sleutel tot succes is ‘relevantie’. Het segmenteren van je e-maillijsten aan de hand van een aantal criteria maakt je bericht relevanter voor de doelgroep én optimaliseert je klantenrelatie. feb 23, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Events

Flexmail verkozen tot “Best performing Belgian tool”op de Digital Marketing Awards!

Op 17 november 2016 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met goud in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak, service en groei stonden hierbij centraal. nov 24, 2016Michelle Dassen

Cases, Content, Inspiratie!, Social media

Doe eens naïef in 5 stappen

Heel vaak – of beter meestal – krijg je e-mailberichten in de inbox waar elk punt en elke komma gewikt en gewogen is. Copywriters lieten het beste van hunzelf zien en de A/B-testing werd uitgepuurd tot en met. Tot dit voorbeeld in onze inbox viel. okt 22, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie

Hoeveel digitale nieuwsbrieven staan in je boekenrek?

Een van de voordelen van e-mailmarketing is dat je snel een nieuwe nieuwsbrief kan creëren en op je doelpubliek kan loslaten. Het is niet alleen snel. Het kan ook op een eenvoudige wijze. En zo kun je nog meer je doelgroep gesegmenteerd aanspreken. apr 24, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Outlook onder vuur…

Er is via Twitter een petitie opgestart om Microsoft aan te sporen in de volgende versie van het e-mail programma Outlook geen Word als viewer en opsteller te gebruiken, maar wel een HTML-verterende module. Al enkele duizenden internauten tekenden reeds de petitie. jun 24, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail