Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!, Tips

Hoe Touring in 8 stappen haar promotie aankondigt

Een besparing is een goed uitgangspunt om een aanbieding te lanceren. Dat geldt voor alle marketingkanalen, maar zeker ook voor e-mailmarketing. Als de werkende mens in de ochtendfile via het radionieuws heeft mogen vernemen wat allemaal de komende tijd duurder gaat worden, dan is een besparing van ruim 200 euro een goede trigger voor eenieder die op het werk aangekomen zijn inbox opent.

touring_defDat zal allicht de insteek van de verzekeringspoot van Touring geweest zijn. Zij trachten internauten te overtuigen om een digitale autoverzekering af te sluiten. We kijken even in acht punten kritisch naar dit bericht.

1 Dit cijfertje ga je niet minder dan vier keer zien terugkeren. Het principe van de herhaling is een bekend didactisch principe. Dezelfde boodschap echter teveel keren in één oogopslag brengen laat ze eerder irritant dan plezant  overkomen.  We begrijpen wel de achtergrond. De eerste (1A) is de preheader. Deze wilde men allicht niet missen, want in de webbased e-mailclients is net deze regel het belangrijkste. Het vult de onderwerpregel aan in het overzicht. Voor 1B valt ook nog te pleiten. Hier wordt visueel een badge gekleefd in de afbeelding. Een oog trekt daar hard naar toe. Om dan in 1C enkele centimeters lager hetzelfde nog eens te herhalen, loop je het risico de lezer een dom gevoel te geven. De laatste keer, net voor de Call-tot-Action krijg je dezelfde boodschap, deze keer wel een beetje aangepast. Gelukkig maar, maar de opener van de bodytekst had dergelijke inspiratie ook verdiend.

2 Toon je product, dat zal de e-marketeer van dienst ook wel gedacht hebben. Een verzekeringspolis tonen zou hier niet veel toegevoegd hebben. Wat kan je als automobiel organisatie anders doen dan de eenzame wagen tonen die bij pech op de weg gelukkig zijn hulp verlener kan bellen? Alleen rijdt de wagen op het verkeerde rijvak. Hij zal nooit de boodschap op het digitale verkeersbord lezen. Overigens, wiens oog op 1B viel, zal ook eerder verder naar beneden lezen.

3 Het logo van de firma op de juiste plaats. Links bovenaan, recht in het startpunt van elke fysieke leesoperatie als een start voor imago opbouw.

4 Dit is een gimmick. De snelweg wordt geassocieerd meet digitale verkeersborden. Dit keer geen werken en geen ongeval, wel een aansporing om een autoverzekering te nemen tegen de beste prijs-kwaliteitverhouding. Maar het bord staat rechts. Dus is er een risico dat het door de lezer wordt overgeslagen. Bovendien zijn de letters wel realistisch digitaal, maar niet helder genoeg om visueel op te boxen tegenover het helgele vignet links onderaan. Misschien had men dit verkeersbord beter wat centraler in de figuur neergezet.

5 Dit is in de figuur al de vierde visuele prikkel. Het kan soms te veel worden. Trouwens, je bent nog steeds bezig met het uitleggen hoeveel geld dat de lezer kan verdienen. Dan is een extra kwaliteitsstempel misschien nog niet nodig. Je zou het wel kunnen bewaren om de visuele CTA kracht bij te zetten. Op zo een moment is een extra argument altijd mooi meegenomen om die doorklik te versieren.  En die witte vlek, dat is warempel een wagen. De vaagheid moet allicht de snelheid suggereren. Maar een oog dat een e-mail in enkele seconden scant en beoordeelt, die heeft niets aan vaagheid. Die wil helderheid en laat de rest gewoon achterwege…

6 Lang geleden dat we nog eens een goede klassieke opsomming zagen met eenvoudige bullets. Het doet wat tekstverwerker-achtig aan, maar het is nog steeds de efficiëntste manier om snel en to the point informatie over te brengen. In drie punten worden de voornaamste USP’s van deze verzekering aangehaald, net zoals in een goede dia van een presentatie.

7 Hier wordt de CTA netjes voorbereid. Alleen verandert opeens de boodschap. Ik kan geen 201 euro verdienen, neen ik kan 20 procent korting krijgen. Voor wie door de mail gesprongen is van kapstok naar kapstok, is deze boodschap opeens een stukje vreemd. Te meer dat hij of zij het * sterretje gemist heeft voor de uitleg in de kleine lettertjes. We pleiten er steeds voor om die kleine lettertjes in essentie toch ergens een plaatsje te geven in de body van de e-mail. Zie je ook het uitroepteken op de volgende regel staan? In 5 stond ook al een vraagteken verweesd op de volgende regel. Laat leestekens best aansluiten bij het laatste woord van de zin, zoals overigens de gewoonte is. Het is een voorbeeld van hoe een schermresolutie met je tekst spelen, zonder dat je er controle over hebt.

8 En uiteindelijk zijn we aanbeland bij de CTA. Een handje geeft aan dat er hier geklikt kan worden. Net zoals overigens bij 1B, zodoende komt de lezer niet eens in de buurt van de werkelijke CTA. Alleen is de tekst de juiste keuze? Profiteren is een woord dat een negatieve connotatie kan oproepen. Waarom niet eerder een duidelijke omschrijving in de stijl van “klik hier om uw prijs met bijhorende korting uit te rekenen”. Want dat is wat de doorklikker uiteindelijk te wachten staat. Zo voorkom je ontgoochelingen voor hen die een snel antwoord verwachten…

okt 31, 2014Ann Flipkens
Previous storyVier woorden om te onthouden voor je onderwerpregel, maar ook vijf om te vergetenNext story11 ideeën ter verbetering van je opt-in formulier
Home Hoe Touring in 8 stappen haar promotie aankondigt
8 jaar geleden Cases, Inspiratie!, Tips578
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Trends

Zwitsere post levert briefwisseling af per e-mail

Zwitsers zouden geen Zwitsers zijn als ze niet in staat waren iets eeuwenouds te verfijnen met de laatste technieken. De klassieke papieren post wordt door hen sinds half juni, op vraag van de geadresseerde, gedigitaliseerd. jul 15, 2009Ann Flipkens

Events, Strategie, Tips, Trends

Advanced Email Conference Recap: AI, doorgedreven personalisatie en e-mail geeks

Op 16 november trok ik naar de Advanced Email Conference in hartje Londen. Mijn verwachtingen: nieuwe sprekers ontdekken, inspiratie opdoen en zien welke topics leven in het email landschap in de UK. Geïnteresseerd? Kritische noten, zelfreflectie en nieuwe leermomenten coming your way! Email geeks Eerste indruk van het publiek? Positief ingestelde marketeers die hun communicatie […]

E-mailmarketing

Hoe groot is het bereik van e-mailmarketing?

Als bedrijf wil je natuurlijk zoveel mogelijk potentiële klanten bereiken. E-mailmarketing is één van de vele tools die je inzet. Maar kan je bereiken wie je wil? jan 26, 2010Ann Flipkens

Cases, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Stuur een kat een e-mail in 4 stappen

Of toch tenminste naar zijn baasje. Met dit voorbeeld willen we graag tonen dat een eenvoudige boodschap “Ren naar de winkel en koop ons katten voedsel”, kan werken. mei 9, 2016Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Litmus en Microsoft zetten een samenwerking op

De berichtcontrole is een service die Flexmail al jaar en dag aanbiedt aan haar klanten. Via de berichtcontrole krijgen alle gebruikers de kans om de weergave van hun e-mailbericht te testen in alle bekende e-mailclients en te controleren of hun e-mailbericht voorbij de meest voorkomende spamfilters mag. Voor deze service is Flexmail al enige tijd […]

Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

Strategie

9 key elements for every message

The design of a newsletter is always a challenge. You have to create a fun first impression. But at the same time, you need to think about each element that can immediately be seen in the first time someone looks at your email. The newsletter of the British Moo that landed in our inbox, meets […]

Wat denkt de jeugd over de toekomst van e-mail?

De waarheid komt uit een kindermond. Dat heb je zeker al eens meer gehoord. In dit Youtube filmpje peilt een marketeer bij kinderen naar hun primair communicatie kanaal. ‘E-mail!’ klinkt het steeds weer. Zelfs als snoep en games, recht uit de pakjes vanonder de kerstboom, worden ingezet als omkoopmiddel. E-mail, want dat kunnen  jonge kinderen […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail