Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-commerce, E-mailmarketing

Genereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap (deel 2)

In de vorige blogpost gaven we mee wat je vooral NIET mag doen in een e-mailcampagne. Om een helder beeld te scheppen van hoe een goede campagne er wel uitziet, heeft Flexmail een best practice opgediept. Ontdek hier wat gouden raad.

Een succesvolle e-mailcampagne opstellen, is vaak een proces van vallen en opstaan. Om je voor de valkuilen te behoeden, geven we in deze blog wat gouden raad mee.

Gewenst

De herkenbaarheid is een belangrijk element van je e-mailcampagne. De ontvanger moet bij het openen van het bericht in een oogopslag zien van wie het afkomstig is. In dat kader moet je de ontvanger ook vragen of hij je kan opnemen in de lijst van de ‘gewenste e-mailberichten’, zodat je later niet in de spamfilter terecht komt.

Doorsturen

De actieknop ‘verstuur naar een vriend’ is een niet te onderschatten deel van elke campagne. Nieuwsbrieven hebben het potentieel om een groter lezerspubliek te bereiken dan je contacten. Dat kan resulteren in nieuwe opt-ins.

Trouw

Blijf trouw aan de opmaak van je website voor het ontwerp van je nieuwsbrief. Niet alleen draagt die overweging bij tot een professionele uitstraling van je bedrijf en marketinginspanningen, je blijft ook consequent in de manier waarop je met je merk naar buiten komt. Dat komt de herkenbaarheid opnieuw ten goede.

Relevant

Als je de e-mailcampagne richt op je mannelijk en vrouwelijk doelpubliek, dan moet de informatie die je meegeeft ook relevant zijn voor beide groepen. Als je echt alleen wil uitpakken met producten voor je mannelijk publiek dan zijn er twee opties. Je kan je contactenlijst segmenteren zodat de e-mail alleen naar je mannelijke doelgroep verstuurd wordt. Een andere oplossing is dat je in de e-mail duidelijk aangeeft dat je website ook wat aan je vrouwelijk doelpubliek te bieden heeft.

Prioriteit

Eén primaire doelstelling voor je nieuwsbrief is de sleutel voor efficiënte communicatie. Maak die boodschap dan ook zo zichtbaar mogelijk door haar onder de header te plaatsen. Op die manier ziet je publiek meteen wat de aanbieding inhoudt.

Secundaire doelstellingen mogen, maar maak het voor jezelf en de ontvanger duidelijk dat het niet de belangrijkste boodschap is van je nieuwsbrief. In dit geval kan de e-mailmarketeer met een ‘ook net binnen’-sectie werken, waarin hij andere merken (subtiel) kan promoten, zodat het niet afleidt van de hoofddoelstelling.

Kies

Afbeeldingen zijn aandachttrekkers, maar houd het simpel. Kies de beste afbeelding en blijf daarbij. Bovendien schakelen vele e-mailclients afbeeldingen automatisch uit. Een gezond evenwicht tussen content en afbeeldingen lost dat probleem op. Zorg er ook voor dat je productinformatie geeft bij de afbeeldingen.

Oproep

Een e-mailcampagne is pas succesvol als ze actie gegenereerd heeft. Roep de ontvangers dan ook op om iets te ondernemen. ‘Bestel nu’, ‘bezoek onze website’, zijn duidelijke richtlijnen die de lezer aan het werk zetten.

Subtiel

Duidelijke hyperlinken optimaliseren het doorklikratio omdat de ontvanger meteen weet waarop hij klikt. Neem de essentiële uitschrijflink op in je e-mailcampagne, maar doe dat subtiel. Opzichtelijke uitschrijfknoppen moedigen de ontvanger aan om er op te klikken.

mrt 31, 2011Ann Flipkens
Previous storyGenereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschapNext storyOntdek hier de beste groeitactieken voor je database
Home Genereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap (deel 2)
12 jaar geleden Content, Design, E-commerce, E-mailmarketing241
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Thema-mailings

De klok tikt voor e-marketeers

De helft van de e-marketeers meent dat het tijdstip voor het sturen van een e-mail een belangrijke factor is voor het succes van je campagne. Uit een aantal studies naar dat fenomeen blijkt de periode in het jaar, de weekdagen en het tijdstip van de dag wisselende resultaten opleveren. okt 20, 2010Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!

Stuur een stappenplan

Het blijft in e-mailmarketing zoeken naar originele vormen om je boodschap over te brengen. Je moet steeds vaker opboksen tegen een overbevolking in een inbox. Daar bestaan twee remedies tegen, hou je bericht origineel en overzichtelijk. Het voorbeeld van ‘vlees in the box’ beantwoordt hier volledig aan. apr 3, 2015Ann Flipkens

Social media, Tips

Onderschat de forward functie niet!

Soms hoor je wel eens klinken dat e-mail als communicatie middel minder hip is. De sociale webtoepassingen zouden stilaan de plaats innemen van de eenvoudige e-mail. Al was het maar om je vrienden iets onder de aandacht te brengen. Niets is echter minder waar! okt 21, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing

Beheer je eigenlijk je e-mailcampagnes?

E-mailmarketing is een handig en snel instrument. Zo snel dat je soms het risico loopt jezelf voorbij te hollen. Vandaar even een kort gewetensonderzoek. Lanceer jij ook een nieuwe campagne naar een dezelfde doelgroep, zonder even de vorige geanalyseerd te hebben? mei 7, 2010Ann Flipkens

Content, Reporting, Targeting

Boek meer succes door je e-mail dubbel te versturen

Heb je er al eens aan gedacht om een e-mail dubbel te versturen? Als je het slim aanpakt, kan je het open ratio behoorlijk de hoogte injagen.  apr 22, 2011Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie

Levenscyclus klant stuurt je e-mailmarketing

Heb je er reeds aan gedacht om de levenscyclus van je klant als rode draad doorheen je e-mailmarketing inspanningen te laten lopen? In een vorige bijdrage op deze blog refereerden we reeds naar e-mailadressen die na verloop van tijd je e-mail ongelezen laten. Nochtans hebben ze ooit in een opt-in hun coördinaten achtergelaten. aug 10, […]

MasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!

De deelnemers aan de MasterClass e-mailmarketing van maart kregen als eersten de nieuwe editie van de E-mailmarketing Trends in handen. Eén artikel trok de aandacht en was al dadelijk goed voor een boeiend gesprek. Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op. mrt 17, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Geef je e-mailstrategie een lenteschoonmaak!

De lente zit duidelijk in de lucht. Lente staat gelijk met een voorjaarsschoonmaak. Als we dat met onze omgeving doen, waarom niet met onze e-marketinglijsten? mrt 20, 2014Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail