De zomervakantie mag dan wel lonken, maar bij Flexmail trekt men de draad onverminderd verder door. Net voor de zomer trakteren we de e-marketeer met ons zesde werk: ‘neem de juiste doelgroep in het vizier‘
Soms wordt e-mailmarketing louter als een vorm van drijfjacht gezien. We sturen ontelbaar veel e-mails de digitale jachtvelden in. Als we met hagel schieten, dan raken we gegarandeerd wel ergens iets. Dat is de grote valkuil van e-mailmarketing. Er is altijd wel conversie. Maar het mooie wild, dat ontsnapt.
Daarom is het belangrijk dat je gericht schiet op je doelgroep. Het is onmogelijk om iedere e-mail persoonlijk op maat te dichten. Maar er zijn heel wat technieken die deze filosofie benaderen. In dit zesde werk van Flexmail worden ze op een rijtje gezet. We sommen even kort op:
Je kan personaliseren op naam. Je kent immers je e-mailcontact. Dus spreek haar of hem aan met een voornaam en of een naam. Dat kan al in de onderwerpregel, maar ook in het bericht…
Je kan personaliseren op inhoud. Je kan op basis van segmentatie er voor kiezen om een bericht met een zo hoog mogelijke relevantie mee te geven. Maar ook in het bericht zelf kan je één of meerdere zinnen differentiëren. Zo wordt je bericht nog persoonlijker.
Je e-mail aan de ontvanger aanpassen is niet alleen een kwestie van tekst. Je kan ook met kleur en afbeeldingen spelen. Want een beeld is uiteindelijk een tekstlink naar het prentje. En ook daar heb je de mogelijkheid om deze in een variabele te stoppen.
We somden slechts drie mogelijke methodieken op. In het zesde werk van Flexmail staat nog veel meer. En vooral, het staat vol met praktische tips en uitleg hoe je zelf aan de slag kan. Een werk om niet te missen. Het is eens een andere vorm van vakantie lectuur!
Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.