Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

4 elementen die je contacten afleiden van je nieuwsbrief

E-mailmarketing is niet alleen een bericht in de inbox van het contact droppen. Het is ook de aandacht trekken van de lezer. Deze aandacht moet uiteindelijk leiden tot de beoogde conversie.

focus-distractionIedere e-mail die je schrijft heeft een bepaald doel. Dat heb je vooraf in je hoofd en daar zal je achteraf ook op meten. Werd er in dit verwachtingspatroon voldoende doorgeklikt? Kwam de lezer tot het einde van mijn boodschap en heeft hij of zij zich een weg gezocht naar de landingspagina die je klaar had gezet?

Daarom is het belangrijk dat je elke vorm van afleiding vermijdt. Een mens is immers snel verstrooid. Een e-maillezer nog sneller… daarom moet je jezelf bij het samenstellen van je bericht niet laten verleiden om wat extraatjes in te bouwen. We geven even wat vuistregels.

  1. Zijn alle afbeeldingen coherent en verbonden met de boodschap? Laat ik geen andere producten zien? Vult de afbeelding het verhaal aan? Loop ik het risico dat de gekozen afbeelding de lezer aan iets anders doet denken, mijn e-mail laat voor wat ie is en een andere taak start?
  2. Gaat je aandacht echt naar dat ene product of dienst die je wil positioneren? Is er geen storende zijkolom die de lezer afleidt van je beoogde conversie? Ja, je vangt dan wel een doorklik, maar niet die ene die je vandaag zocht.
  3. Zijn alle doorklik mogelijkheden die je in je bericht steekt coherent? Want je kan snel onder een woord een link steken. Je wilt bijvoorbeeld de lezer van dienst zijn met een woordverklaring, of wat technische uitleg. De lezer kan het zien als een afleiding. Jij merkt het pas achteraf in de conversie cijfers.
  4. Iedereen is het er over eens. Je smoel van je firma en/of product moet zichtbaar zijn in je e-mailbericht. Maar hoeveel toeters en bellen zet je daar voor in? Elk grafisch element kan dan wel relevant zijn, maar weet dat het kleinste icoontje al een andere associatie voor de lezer opleveren. Zelfs je logo linksboven. Welke link steek je daar overigens onder? Niet die van je startpagina. Wel deze van de landingspagina die je voor dit bericht hebt gebouwd. Wie absoluut naar de start wil, klikt wel nog een keer. De anderen heb je de kans ontnomen om zich te laten afleiden.
jun 12, 2013Michelle Dassen
Previous storyWees duidelijker dan ‘klik hier'Next storyKeer het principe van de content eens om..
Home 4 elementen die je contacten afleiden van je nieuwsbrief
9 jaar geleden E-mailmarketing, Tips981
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Design, Inspiratie!

Speelgoed verkopen in 7 stappen

We lieten ons dit keer inspireren door de wereldbekende blokjes waar jong en oud mee speelt. Hun laatste e-mailbericht wil een nieuw deel van hun gamma in de etalage zetten. Maar er zit nog meer vernuft in deze lay-out. feb 20, 2015Michelle Dassen

Huur eens een andere nieuwsbrief in

E-marketing heeft het genereren van omzet als uiteindelijk doel. Daar twijfelt niemand aan. Maar hoe vergroot je de visvijver van potentiële klanten? Bij een advertentie in een krant is dat eerder eenvoudig. Het totale lezerspubliek wordt aangesproken. Bij e-marketing loopt het een tikkeltje anders. Het totale e-mail publiek aanspreken is bijna onmogelijk. En als het […]

Flexmail MasterClass overtuigt opnieuw

De Flexmail MasterClass van vorige donderdag was opnieuw een succes. In intieme kring zetten Jacqueline Mahieux van Flexmail en gastspreker Kris Pattyn van Koppa hun visie uiteen over e-mail marketing. nov 24, 2010Thomas Vangelooven

Cases, Design, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie, Tips

Automatische service e-mail, 10 keer goed!

E-mail moet niet altijd deel uitmaken van een grote marketing campagne. Binnen de verschillende processen rondom je prospecten en je klanten zijn er heel wat geëigende momenten om een automatisch e-mailbericht te lanceren. Een verkoop in een winkel is het ideale moment om offline om te zetten in online. jul 11, 2014Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building

E-mail adressen zijn niet te koop!

Het is natuurlijk verleidelijk. Met geld kan je veel problemen oplossen. Ook de traag groeiende e-marketinglijsten kan je er mee te baas. Maar hoe verleidelijk ook, je laat het beter achterwege. We vertellen je nog eens waarom. mrt 1, 2013Ann Flipkens

List Building, Strategie

Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op!

Wedstrijden of gratis stalen en zelfs volledige producten uitdelen lokken natuurlijk veel volk. Wie wil er niet graag de nieuwste Iphone winnen? Al ligt thuis de lade al vol met ongebruikte gsm’s wegens de nieuwste smartphone pas in gebruik genomen. Wie wil er niet graag thuis een gratis bak bier afgeleverd krijgen? jan 18, 2010Ann […]

Waar zet je de regie-aanduidingen in je e-mail?

Een e-mailbericht heeft naast de boodschap die je wil vertellen ook een aantal praktische elementen. Regie-aanduidingen zoals hoe zet ons in je ‘white list’ en bekijk dit bericht in je browser moeten ook een plekje vinden in je e-mail. jul 23, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Vijf argumenten pro e-mail, contra social media!

Op regelmatige basis wordt e-mailmarketing dood verklaard. Er is altijd weer eens een nieuwe hype, die het zogenaamd oubollige communicatiemedium zal uitrangeren. Meer dan één trendwatcher heeft er al zijn eieren op ingezet. Tevergeefs blijkt steeds weer! okt 4, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail