Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Trends

Gmail verandert politiek voor afbeeldingen

Het is soms een nachtmerrie voor e-marketeers: afbeeldingen die standaard af staan in e-mailclients. Outlook is daar een hardnekkig voorstander van en Google volgde met Gmail dezelfde piste. Veiligheid was het gebruikte argument.

gmail_picturesMaar vanaf nu verandert dit in Gmail. Gmail behandelt nu de afbeeldingen op een compleet andere wijze. Het gevolg is dat de afbeeldingen onmiddellijk zichtbaar zullen zijn in hun e-mailclient op een desktopcomputer of in iOS en Android. Hiervoor bouwde Google een nieuwe methode uit. De afbeeldingen zullen in de toekomst niet meer rechtstreeks getoond worden vanaf de server van het zendende e-marketingplatform. Neen, eerst worden de afbeeldingen naar een eigen proxy server van Google afgeleid om ze dan aan de lezer van het e-mail bericht te tonen.

Voordelen

Deze operatie komt volgens Google de veiligheid ten goede. Alle afbeeldingen worden gecontroleerd op gekende virussen en malware. Verder wordt de lezer er beter van. Hij moet nooit meer op die ellendige knop ‘toon de afbeeldingen’ drukken. En voor de e-marketeer is het ook een zegen. Je mag nu bij het opbouwen van je e-mailbericht – bij Gmail gebruikers tenminste – bijna zeker zijn dat je afbeeldingen mee de boodschap vertellen. Een extra argument om te segmenteren? Google start vanaf vandaag met het uitrollen van deze nieuwigheid en hoopt in het voorjaar van 2014 dit klaar te hebben voor de iDevices.

Paniek

Even was er paniek onder de e-marketeers. De open ratio wordt immers gemeten via een mini-afbeelding die in de e-mail gebakken zit. Wat als Googles proxyserver daar over heen dendert? Zeker als Google ook nog eens het principe hanteert om de afbeelding maar één keer te bewaren en door te sturen naar alle ontvangers op hun platform? Volgens een zegsman van Google zou dit geen probleem vormen. Integendeel, vermits Google altijd de afbeeldingen ophaalt, zelfs indien je contact toch geopteerd heeft om de afbeeldingen af te zetten, zal deze pixel toch als gelezen gedetecteerd worden. Op deze grond zal de openratio zelfs nauwkeuriger worden. Wel zal het met deze methode niet meer mogelijk zijn het ip-adres van de gebruiker te detecteren. Maar dan zitten we in het hoofdstuk privacy.

dec 13, 2013Ann Flipkens
Previous storyMeer dan een onderwerpregel en een CTA!Next story5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!
Home Gmail verandert politiek voor afbeeldingen
9 jaar geleden E-mailmarketing, Trends631
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce, E-mailmarketing, Tips

Zend eens een catalogus

De juiste boodschap op het juiste moment. Dat is de standaardregel. Segmentering is daar een logisch gevolg van. Je dropt alleen het interesseveld bij een contact in de inbox. Vandaag willen we hier eens grondig van afwijken. feb 5, 2013Ann Flipkens

Flexmail vooruitstrevend op E-mail Marketing Forum

Op de vierde editie van het E-mail Marketing Forum in Le Méridien in Brussel hebben enkele toonaangevende spelers in de e-mail marketing scène hun ‘good practices’ voor een publiek van communicatiedeskundigen en marketeers uiteengezet. Ook Flexmail was van de partij. nov 26, 2010Ann Flipkens

Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips! jan 7, 2010Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, Tips

Hoe Touring in 8 stappen haar promotie aankondigt

Een besparing is een goed uitgangspunt om een aanbieding te lanceren. Dat geldt voor alle marketingkanalen, maar zeker ook voor e-mailmarketing. Als de werkende mens in de ochtendfile via het radionieuws heeft mogen vernemen wat allemaal de komende tijd duurder gaat worden, dan is een besparing van ruim 200 euro een goede trigger voor eenieder […]

Afleverbaarheid, Wetgeving

Wat staat er in de wet over de opt-in?

De opt-in is het marketingjargon voor de toestemming van de klant om hem commerciële mailings te versturen. Specifiek gaat het om ‘voorafgaande, vrije, specifieke en geïnformeerde’ toestemming van de ontvanger. Maar wat wil dat nu eigenlijk zeggen? aug 19, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Doe eens iets geks met je e-mailmarketing campagne

E-mailmarketing zit in de lift. Dat heb je zeker al gemerkt. Heb je dan ook gezien dat anderen dit ook hebben gemerkt? Daarom is het soms nodig om uit de reeks te springen af en toe je e-mail campagne aan te vullen met, waarom niet, iets geks! feb 12, 2010Thomas Vangelooven

Strategie, Tips, Trends

Vijf tips voor e-mails die abonnees willen delen

Sociale media zijn een zegen voor de e-mailmarketeer. Zonder dat hij er veel moeite voor moet doen, wordt de content gedeeld met het netwerk van de abonnee. Dat betekent een enorme boost in het bereik én eventueel een aantal extra inschrijvingen. Maar hoe krijg je je abonnee zo ver om je content te delen?  sep […]

E-mailmarketing, Testing, Trends

Hoe geliefd is een browser bij de e-maillezer?

Er is een duidelijke groei naar het lezen van e-mail via webbased e-mailclients. Het is zelfs geen trend meer. Er komt een dag dat de traditionele e-mailclient voltooid verleden tijd is. Zo komt steeds meer nadruk te liggen op de webbrowser die gebruikt wordt om de e-mail te lezen. feb 21, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail