Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Trends

Google tracht e-mail te herdefiniëren!

Google tracht reeds jaren haar webbased applicaties te slijten aan bedrijven. Maar daarnaast is Gmail ook een hit onder de particulieren. Als Google iets met e-mail uitspookt dan is het opletten geblazen!

Nadat Facebook aangekondigd heeft e-mail te integreren in haar sociale webplatform, doet Google nu net het omgekeerde. Gmail krijgt een tikkeltje de filosofie mee van wat Twitter en Facebook reeds lang voor de internettende gemeenschap proberen te zijn. Vermits op heel wat grote bedrijfsservers Facebook afgesloten voor de doorsnee werknemer is, maakt Google nu handig gebruik van deze lacune.

Beter werken

Productiviteitsverhoging, daar verkoopt de internet gigant Buzz, haar afgeslankte versie van het veel aangekondigde maar nooit echt werkelijk geworden Wave. Status updates, wilde ideeën, delen van informatie, het moet allemaal kunnen met die ene Buzz toepassing. Later zullen anderen via uitgeteste API’s in Buzz integreren. Benieuwd of Facebook daar gebruik van gaat (mogen) maken.

Ooit één interface

Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat er ooit een dag komt met één enkele interface voor zowel het e-mail verkeer als het gekwetter over internet. Onder gekwetter kan je de balorige uitlatingen van consumenten verstaan. Maar ook de zakelijke berichtjes waar een account manager de hele relatiekring laat weten ergens op een congres te spreken.

Live e-mailen

Indien dit principe gemeengoed wordt, betekent dit automatisch dat de klanten en prospecten permanent hun scherm van hun (e-mail)account voor hun neus hebben openstaan. Dit wordt hét startpunt van werkplek. De kantoorsoftware zal immers niet lijdzaam afwachten tot Google hier ook een mouw heeft aan gepast en snel mee integreren. Voor de e-marketeer betekent dit dat zijn e-mail bericht live verschijnt voor de lezer. Niet op het ogenblik dat hij of zij de inbox checkt.

Uur van de waarheid

Waar nu al rapporteringen leren dat een e-mailcampagne de eerste 24 na lancering of gelezen, of niet gelezen wordt, zal dit tijdsbestek nog verengen. Het wordt gewoon het eerste uur ‘boem boem’ en daarna nauwelijks iets meer. Anderzijds betekent deze evolutie ook dat je geen e-mail meer moet verzenden om in de inbox te raken van je klanten en prospecten. Een status update voor vrienden is dan voldoende. Met een combinatie van beide laatste ben je zeker dat je boodschap de lezer niet ontgaan is.

Opvolgen

Het is duidelijk dat de toekomstige plaats van e-mail op internet er anders uit zal zien. Het is zeker niet voor morgen, maar de evolutie op het net gaat elke dag weer een stukje sneller. Het is van kapitaal belang deze evolutie met een argus ogen te volgen!

feb 17, 2010Michelle Dassen
Previous storyIs het stilaan niet een beetje te veel van het goede?Next storyHet wordt vechten om aandacht!
Home Google tracht e-mail te herdefiniëren!
13 jaar geleden Trends259
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Trends

Gouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoek

Onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center heeft aangetoond dat e-mail op dit ogenblik het belangrijkste werk instrument is, voor eenieder die professioneel aan de slag is. jan 24, 2015Thomas Vangelooven

Content, Design, Strategie, Tips

Uw lezer leest niet!

Mensen lezen geen e-mails of nieuwsbrieven, ze scannen ze. Dat verkondigde  Jacob Nielsen, een in het wereldje van internet bekende Deense consultant, reeds in de jaren negentig. jul 6, 2009Michelle Dassen

E-mailmarketing

Trap jij in de vier valkuilen van promotionele marketing?

Promotionele marketing is een ‘hot topic’ bij de feestdagen. Het is het ideale moment om aan je klantenrelaties te werken en je conversieratio op te drijven. Toch kan dat ‘extraatje’ heel wat stress met zich meebrengen. Test je marketingskills hier.  dec 21, 2011Thomas Vangelooven

Social media, Strategie, Tips

Vier denkstappen om je verjaardagsbericht naar een hoger niveau te tillen

Het is een beproefd recept dat perfect door automatische e-mail generatoren kan uitgevoerd worden. Je e-mailcontact op het juiste moment voorzien van een verjaardagsbericht kan soms wonderen doen. sep 30, 2014Ann Flipkens

Cases

VIA FUTURA zet haar e-mailplatform op grote schaal in

E-mailmarketing maakt voor het Antwerpse VIA FUTURA ruim een kwart van haar activiteiten uit. Als onderdeel bij het verlenen van een totale service aan haar klanten of als facet in eigen ontwikkelde dienstverlenende webproducten sep 4, 2009Ann Flipkens

List Building

Graag meer e-mailadressen aub!

Een kreet die je allicht zelf al meer dan een keer geslaakt hebt. Een goed renderende e-mailmarketing is natuurlijk afhankelijk van goede e-mailadressen. Maar hoe meer je er hebt, hoe beter de return is. Naast de klassieke plekjes om je e-mailadressen te verzamelen willen we vandaag graag een paar minder evidente werkwijzen meegeven. aug 20, […]

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

7 leerpunten om een e-mailbericht performant te maken

E-mailmarketing werkt altijd. Zolang je maar genoeg berichten verspreidt, krijg je toch steeds conversie. Maar dat is het verkeerde uitgangspunt. Elk adres waar je bericht binnenvalt, zou een grote kans op succes moeten betekenen. En dat doe je niet met standaardberichten, wel met doordachte communicatie. Vandaag geven we 7 tips weg om een gewoon bericht […]

E-mailmarketing, List Building

Het best renderende kanaal om je e-marketinglijst te laten groeien

Het Amerikaanse Techlicious.com zweert bij een dagelijkse update per e-mail. Daarvoor heb je natuurlijk een uit de kluiten gewassen groep contacten nodig. Daarom hebben ze daar geëxperimenteerd met verschillende kanalen. feb 15, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail