Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Strategie, Trends

Gouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoek

Onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center heeft aangetoond dat e-mail op dit ogenblik het belangrijkste werk instrument is, voor eenieder die professioneel aan de slag is.

pew_researchPew Research Center bestudeert de Amerikaanse samenleving en haar invloed op de eigen maatschappij en de buitenwereld. Een enquete bij de werkende bevolking over hun gebruik van internet in hun werksituatie toonde aan dat e-mail en werk nog steeds samengaan. Slechts vier procent gaf de sociale media de eerste plaats. Het onderzoek werd eind september 2014 uitgevoerd in een steekproef van 1.066 volwassen Amerikaanse internetgebruikers.

De eerste plaats

Desgevraagd bleek in dit onderzoek ruim de helft van de respondenten – 54 procent – internet als een belangrijk verlengstuk te zien van hun bureau. Als de vraagstelling nog wat specifieker werd, steeg dit voor het onderdeel e-mail tot zelfs 61 procent. In de marge bleek dat de telefoon helemaal aan het wegzinken is. Slechts 34 procent gaf nog het primaatschap aan de klassieke telefoon met de draad. Dit werd wel licht genuanceerd door zie die reizende job hebben. Maar toch, als je dus moet kiezen voor een marketing kanaal, dan zal vandaag telemarketing minder direct effect opleveren in vergelijking met e-mail.

Efficiënter werken

Het is duidelijk, e-mail is niet alleen volwassen geworden, maar het blijft ook volwassen. Het was vanaf dag één dat internet  – toen nog ARPANET geheten – ontstond, de verwachtte killer-app. E-mail heeft volgens het recente onderzoek duidelijk die verwachting ingevuld. Zelfs spam, sms en de sociale media kunnen blijkbaar, volgens de onderzoeksresultaten, de strijd met e-mail op de eerste plaats niet aan. Bovendien ontdekte men ook een gunstig effect op de productiviteit. Niet minder dan 46 procent gaf aan dat instrumenten zoals e-mail hun de kans gaven efficiënter te werken. Nog een extra reden om e-mail te omarmen.

Ook na de uren

Het onderzoek leerde ook dat e-mail de wereld van de mensen vergroot. Iets meer dan de helft – 51 procent – van de bevraagden gaven aan dat door het gebruiken van e-mail zij met meer mensen contact konden onderhouden dan vroeger. Ruim een derde – 39 procent – gaf aan dat e-mail hen de kans bood om hun werkuren flexibeler in te richten. Dat is immers het voordeel ten overstaande van de telefoon. Je tegenpartij moet niet persé op dat ene moment beschikbaar zijn om de oproep te beantwoorden. Maar deze cijfers tonen eveneens aan dat de werkende bevolking ook buiten de klassieke arbeidsuren met zijn inbox bezig is. Weer een extra contactmoment voor e-mailmarketing.

jan 24, 2015Thomas Vangelooven
Previous story5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallenNext storyVijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits
Home Gouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoek
6 jaar geleden E-mailmarketing, Strategie, Trends573
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Strategie

E-mailmarketing en nieuwsbrieven, twee handen op één buik!

Heel vaak beperkt e-mailmarketing zich nog tot dat éne e-mailbericht waarmee klanten en prospecten benaderd worden. Nochtans biedt dit medium veel meer mogelijkheden. Zowel naar vorm, als naar diversificatie en naar ROI. Als je deze cijfers leest, dan zijn er twee mogelijke reacties. “Zie je wel dat ik goed bezig ben!” of “Waarom heb ik […]

E-mailmarketing, List Building, Tips

Hoe meer e-mailadressen verzamelen? Drie eenvoudige tips!

Iedereen heeft ondertussen wel begrepen dat het inzamelen van e-mailadressen in de huidige constellatie van de markt een verschil kan maken tussen succes en achteraan bengelen. Maar hoe doe je dat in een tijd waar de opt-in overal in de wetgeving ingeschreven wordt? okt 23, 2009Thomas Vangelooven

Cases, Inspiratie!, Tips

Hoe Touring in 8 stappen haar promotie aankondigt

Een besparing is een goed uitgangspunt om een aanbieding te lanceren. Dat geldt voor alle marketingkanalen, maar zeker ook voor e-mailmarketing. Als de werkende mens in de ochtendfile via het radionieuws heeft mogen vernemen wat allemaal de komende tijd duurder gaat worden, dan is een besparing van ruim 200 euro een goede trigger voor eenieder […]

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie

Hoeveel digitale nieuwsbrieven staan in je boekenrek?

Een van de voordelen van e-mailmarketing is dat je snel een nieuwe nieuwsbrief kan creëren en op je doelpubliek kan loslaten. Het is niet alleen snel. Het kan ook op een eenvoudige wijze. En zo kun je nog meer je doelgroep gesegmenteerd aanspreken. apr 24, 2013Ann Flipkens

Cases

BrokerMail: “unieke combinatie zorgt voor 100 procent tevreden klanten”

Content is de sleutel voor efficiënte e-mailcommunicatie. Zo denkt BrokerMail er ook over. Het gemeenschappelijke initiatief van NewsMaster Publishing en Nextmove biedt een uniek ‘e-newsletter’-concept aan, specifiek voor zelfstandige verzekeringsmakelaren met of zonder bankactiviteiten. feb 1, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Tips

De harde waarheid van e-mailmarketing: acht seconden om de ontvanger te informeren

Abonnees spenderen gemiddeld acht seconden of minder aan de meeste e-mailberichten voordat ze doorklikken of afhaken. Bovendien is de kans groot dat als ze eens weg navigeren, ze niet meer terugkeren naar je e-mail. Wat kan je als e-marketeer doen om te garanderen dat je boodschap overkomt? Je leest het hier. jan 21, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, List Building, Tips

Ook een e-maillijst verdient een lenteschoonmaak

Het is goed om regelmatig je e-mailmarketinglijst een goede schoonmaakbeurt te geven. Als je dat niet doet, dan loop je op middellange termijn het risico niet-actieve adressen mee te sleuren. apr 11, 2012Thomas Vangelooven

Facebook plant e-mailplatform

De populaire sociale netwerksite Facebook is van plan om een e-mailplatform te bouwen en zo concurrenten Gmail, Yahoo Mail en AOL Mail uit te schakelen. Als ze in hun opzet slagen, dan staat de e-mailmarketeers  van morgen een nieuwe enorme uitdaging te wachten. feb 9, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,658

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail