Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Strategie, Trends

Gouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoek

Onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center heeft aangetoond dat e-mail op dit ogenblik het belangrijkste werk instrument is, voor eenieder die professioneel aan de slag is.

pew_researchPew Research Center bestudeert de Amerikaanse samenleving en haar invloed op de eigen maatschappij en de buitenwereld. Een enquete bij de werkende bevolking over hun gebruik van internet in hun werksituatie toonde aan dat e-mail en werk nog steeds samengaan. Slechts vier procent gaf de sociale media de eerste plaats. Het onderzoek werd eind september 2014 uitgevoerd in een steekproef van 1.066 volwassen Amerikaanse internetgebruikers.

De eerste plaats

Desgevraagd bleek in dit onderzoek ruim de helft van de respondenten – 54 procent – internet als een belangrijk verlengstuk te zien van hun bureau. Als de vraagstelling nog wat specifieker werd, steeg dit voor het onderdeel e-mail tot zelfs 61 procent. In de marge bleek dat de telefoon helemaal aan het wegzinken is. Slechts 34 procent gaf nog het primaatschap aan de klassieke telefoon met de draad. Dit werd wel licht genuanceerd door zie die reizende job hebben. Maar toch, als je dus moet kiezen voor een marketing kanaal, dan zal vandaag telemarketing minder direct effect opleveren in vergelijking met e-mail.

Efficiënter werken

Het is duidelijk, e-mail is niet alleen volwassen geworden, maar het blijft ook volwassen. Het was vanaf dag één dat internet  – toen nog ARPANET geheten – ontstond, de verwachtte killer-app. E-mail heeft volgens het recente onderzoek duidelijk die verwachting ingevuld. Zelfs spam, sms en de sociale media kunnen blijkbaar, volgens de onderzoeksresultaten, de strijd met e-mail op de eerste plaats niet aan. Bovendien ontdekte men ook een gunstig effect op de productiviteit. Niet minder dan 46 procent gaf aan dat instrumenten zoals e-mail hun de kans gaven efficiënter te werken. Nog een extra reden om e-mail te omarmen.

Ook na de uren

Het onderzoek leerde ook dat e-mail de wereld van de mensen vergroot. Iets meer dan de helft – 51 procent – van de bevraagden gaven aan dat door het gebruiken van e-mail zij met meer mensen contact konden onderhouden dan vroeger. Ruim een derde – 39 procent – gaf aan dat e-mail hen de kans bood om hun werkuren flexibeler in te richten. Dat is immers het voordeel ten overstaande van de telefoon. Je tegenpartij moet niet persé op dat ene moment beschikbaar zijn om de oproep te beantwoorden. Maar deze cijfers tonen eveneens aan dat de werkende bevolking ook buiten de klassieke arbeidsuren met zijn inbox bezig is. Weer een extra contactmoment voor e-mailmarketing.

jan 24, 2015Thomas Vangelooven
Previous story5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallenNext storyVijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits
Home Gouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoek
8 jaar geleden E-mailmarketing, Strategie, Trends574
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Tips

Flexmail lanceert nieuwe e-strategie met dynamic content

Met ‘dynamic content’ heeft het e-mail marketing platform Flexmail een nieuwe e-strategie geïntroduceerd. Die zet in op snelheid, gebruikersgemak en flexibiliteit voor de e-marketeer. nov 19, 2010Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Tips

Ooit aan een mini serie gedacht?

E-mail adressen verzamelen is een belangrijk facet in e-marketing. We weten allen dat iedere mogelijke kandidaat voor het ingeven van een e-mailadres soms aarzelt. Want eens zijn adres gegeven, moet hij weer actie ondernemen om uitgeschreven te raken… mrt 30, 2010Ann Flipkens

List Building

Het beste recept voor een goede opt-in is kiss!

Een onderzoek van de Nielsen Norman Group wees uit dat gebruikers soms onverwacht veel moeilijkheden ondervinden bij het inschrijven en het uitschrijven voor nieuwsbrieven. Bij het inschrijven slaagt 81% van de gebruikers in dit onderzoek er in om deze taak tot een goed einde te brengen. Uitschrijven lukt beter, 91 procent lukt er in. okt […]

Tips, Trends

Met content kan je verleiden…

Een goede e-marketinglijst die permanent aangroeit. Dat is de droom van iedere e-marketeer. Alleen, daar moet je wat moeite voor doen. Iedere e-marketeer heeft zo zijn eigen tactiek, maar het is leuk om even naar de anderen te kijken… aug 13, 2013Ann Flipkens

Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips! jan 7, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Gericht schieten, het nieuwste werk van Flexmail

De zomervakantie mag dan wel lonken, maar bij Flexmail trekt men de draad onverminderd verder door. Net voor de zomer trakteren we de e-marketeer met ons zesde werk: ‘neem de juiste doelgroep in het vizier‘ jul 4, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing, Tips

Optimaliseer je verzendfrequentie met deze tips

De e-mailmarketeer moet steeds rekening houden met de correlatie tussen het rendement en de verzendfrequentie.  We weten immers van consumentenstudies dat te veel e-mails versturen, de berichten naar de spamfilter kunnen verwijzen. Een optimale verzendfrequentie kan daarentegen het potentiële rendement gevoelig de hoogte injagen. Deze grafiek die we terugvonden op Email-marketing-reports.com geeft een eenvoudige weergave […]

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Nederland : afleverratio’s van het hoogste niveau

De Nederlandse E-mail Benchmark 2015, van de DDMA in samenwerking met de Nederlandse providers, is bekend. Het bevat een aantal opmerkelijke inzichten. Omdat het steeds interessant is om te leren van goed afgeschermde biotopen, willen we hier toch even wat dieper op ingaan. jun 19, 2015Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail