Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

Graag meer e-mailadressen aub!

Een kreet die je allicht zelf al meer dan een keer geslaakt hebt. Een goed renderende e-mailmarketing is natuurlijk afhankelijk van goede e-mailadressen. Maar hoe meer je er hebt, hoe beter de return is. Naast de klassieke plekjes om je e-mailadressen te verzamelen willen we vandaag graag een paar minder evidente werkwijzen meegeven.Dat je op evenementen, vakbeurzen en congressen voortdurend moet vissen naar e-mailadressen, dat weet je ondertussen wel. Maar waarom geen evenement sponsoren waar het registreren – en dus achterlaten van een e-mailadres – verplicht is. Inschrijven op je nieuwsbrief kan dan één van de aan te kruisen opties zijn. Natuurlijk moet het evenement ergens een band met je product of dienst hebben. Anders heeft deze methode weinig zin.

Gebruik sociale media

Maar dan bedoelen we niet de klassieke methode door middel van een inschrijfformulier op je fan pagina. Hoe dikwijls raak je op zulk een forum niet in gesprek met andere deelnemers? Hoe dikwijls kom je dan niet uit op je werk, je firma, je dienst of je product? Vraag dan even naar het e-mailadres van je gesprekspartner met de boodschap dat je in alle vrijblijvendheid een nieuwsbrief zal doorsturen die dit allemaal uitlegt. Je zal er van verschieten hoe succesvol deze methode wel kan zijn.

Offline naar online

Het is helaas nog steeds waar. Je moet soms gedrukte media of advertenties inzetten om mensen naar je webpagina te lokken. Als je deze methode gebruik moet je gelijk het promoten van je nieuwsbrief even in de verf zetten. Of zelfs helemaal niet van je webstek spreken. Via je nieuwsbrief komen ze er vanzelf op uit.

Dode zones

Als je dan toch de stap tot adverteren hebt gezet. Kies dan bij voorkeur dode zones uit. Wachtruimtes in ziekenhuizen, vliegvelden, metrostations zijn een ideaal biotoop. Mensen moeten die moeten wachten en geen krant bij de hand hebben, die beginnen rond te kijken. Waarom denk je dat advertenties in de metro stations zo overvloedig aanwezig zijn? Combineer dit met de ‘smartphones’ die bijna eenieder in zijn binnenzak heeft zitten en de inschrijving op je nieuwsbrief is ter plekke gerealiseerd. Tenminste als de boodschap op je affiche duidelijk genoeg is.

aug 20, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyEven enkele definities opfrissenNext storyPriority inbox nieuwe uitdaging
Home Graag meer e-mailadressen aub!
12 jaar geleden List Building247
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Reporting

Web-based e-mailclients nemen de leiding

Waar en hoe lezen je contacten je e-mail? Deze wijsheid is goud waard als je  e-mailmarketing zo nauwkeurig mogelijk wil afstellen op je lezer. E-mails lezen in een e-mailclient op je computer is een geheel andere ervaring dan e-mails lezen in een web-based omgeving. Voor één van onze grootgebruikers LimburgActueel.be zochten we dit even uit. […]

Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven

In Zwitserland experimenteert men al een tijdje met de post die bijgehouden moet worden. Maar de Finse post wil nog een stapje verder gaan: alle post openen en in scannen om ze dan als een pdf per e-mail aan de geadresseerde bezorgen. Voorlopig is het een experiment dat op 12 april van start gaat voor […]

E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips

Een sprekend beeld voor je boodschap

Dit bericht van een telecomoperator  kregen we in onze inbox. De boodschap is eenvoudig, de wijze waarop ze gebracht werd was omgekeerd evenredig verrassend. dec 11, 2014Ann Flipkens

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Targeting

Verstuur jij al gesegmenteerde e-mails?

Je bent vast al eens de grootschalige marketingcampagne van Proximus tegengekomen. Op affiches en radiospots wordt de Belgische bevolking met de voornaam aangesproken. Het werkt, want ook jij kijkt om als je je naam hoort of ziet staan. jun 10, 2011Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing

Plaats jezelf in de schoenen van je lezer

Heel wat KMO’s hebben de e-mail als perfect en goedkoop marketing kanaal ontdekt. En als goede ondernemer duiken ze er dadelijk in. De eerste massa e-mail is zo vertrokken. Maar hebben ze ook eerst nagedacht? jul 3, 2009Ann Flipkens

Wetgeving

Nederlandse e-mail regels nu nog duidelijker

Overheden beginnen steeds meer oog te krijgen voor de nieuwe media. Ook e-mailmarketing werd van een wetgevend kader voorzien. In Nederland is deze wet al even in voege. Maar de DDMA en de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie brachten hierop ter verduidelijking een nieuwe code in bij de Stichting Reclame Code. mrt 2, 2012Ann Flipkens

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Optimaliseer je landingspagina met deze tips

Conversie, daar draait het nu eenmaal om. E-marketeers werken in overdrive om hun campagnes klaar te krijgen voor de feestdagen. Ze gaan daarvoor op zoek naar nieuwe manieren om het maximum eruit te halen. Ben jij ook op zoek naar handige tips? Zoek niet verder en lees deze blog. dec 2, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail