Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

Graag meer e-mailadressen aub!

Een kreet die je allicht zelf al meer dan een keer geslaakt hebt. Een goed renderende e-mailmarketing is natuurlijk afhankelijk van goede e-mailadressen. Maar hoe meer je er hebt, hoe beter de return is. Naast de klassieke plekjes om je e-mailadressen te verzamelen willen we vandaag graag een paar minder evidente werkwijzen meegeven.Dat je op evenementen, vakbeurzen en congressen voortdurend moet vissen naar e-mailadressen, dat weet je ondertussen wel. Maar waarom geen evenement sponsoren waar het registreren – en dus achterlaten van een e-mailadres – verplicht is. Inschrijven op je nieuwsbrief kan dan één van de aan te kruisen opties zijn. Natuurlijk moet het evenement ergens een band met je product of dienst hebben. Anders heeft deze methode weinig zin.

Gebruik sociale media

Maar dan bedoelen we niet de klassieke methode door middel van een inschrijfformulier op je fan pagina. Hoe dikwijls raak je op zulk een forum niet in gesprek met andere deelnemers? Hoe dikwijls kom je dan niet uit op je werk, je firma, je dienst of je product? Vraag dan even naar het e-mailadres van je gesprekspartner met de boodschap dat je in alle vrijblijvendheid een nieuwsbrief zal doorsturen die dit allemaal uitlegt. Je zal er van verschieten hoe succesvol deze methode wel kan zijn.

Offline naar online

Het is helaas nog steeds waar. Je moet soms gedrukte media of advertenties inzetten om mensen naar je webpagina te lokken. Als je deze methode gebruik moet je gelijk het promoten van je nieuwsbrief even in de verf zetten. Of zelfs helemaal niet van je webstek spreken. Via je nieuwsbrief komen ze er vanzelf op uit.

Dode zones

Als je dan toch de stap tot adverteren hebt gezet. Kies dan bij voorkeur dode zones uit. Wachtruimtes in ziekenhuizen, vliegvelden, metrostations zijn een ideaal biotoop. Mensen moeten die moeten wachten en geen krant bij de hand hebben, die beginnen rond te kijken. Waarom denk je dat advertenties in de metro stations zo overvloedig aanwezig zijn? Combineer dit met de ‘smartphones’ die bijna eenieder in zijn binnenzak heeft zitten en de inschrijving op je nieuwsbrief is ter plekke gerealiseerd. Tenminste als de boodschap op je affiche duidelijk genoeg is.

aug 20, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyEven enkele definities opfrissenNext storyPriority inbox nieuwe uitdaging
Home Graag meer e-mailadressen aub!
13 jaar geleden List Building252
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content

Een inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI

Klanten willen meer terug krijgen van e-mail marketeers dan dat tot nu de gewoonte is. Prospecten willen voordelen in ruil voor hun e-mailadres. jul 13, 2009Michelle Dassen

Social media

Kruip eens in de huid van de sociale media

Sociale media en e-mailmarketing zijn twee goede vrienden. Sociale media zijn de perfecte platformen om je opt-ins te verzamelen of om je content van je e-mailberichten te laten landen. Facebook, LinkedIn en anderen kunnen sterke partners zijn. Maar dan moet je natuurlijk ook vrienden verzamelen op diezelfde fanpagina’s of profielen. jun 6, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, List Building

Krijg je het juiste e-mailadres?

Iedere e-marketeer, die tenminste zijn huiswerk heeft gemaakt, heeft er voor gezorgd dat op de juiste plaats een opt-in inschrijfformulier staat voor zijn of haar digitale nieuwsbrief. Helaas levert dit formulier niet altijd geldige e-mailadressen op… sep 8, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Tips

Echte e-marketeers weten wel beter!

“100.000 email adressen van Belgische ondernemingen downloadbaar”, staat in de onderwerpregel van de aanbieding die bij ons in de inbox viel. Netjes gericht aan ons info@bedrijf adres. Je weet wel, dat ene e-mailaccount waar je zoveel mogelijk de rotzooi in e-mail land opvangt. En daarnaast staan zowel in het e-mailbericht als op de de landingspagina […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Op verzoek nog vijf vuistregels voor je onderwerpregels!

Terecht reageerde een lezer op onze vorige blog dat ons lijstje met aandachtspunten bij het schrijven van een onderwerpregel niet volledig was. Daarom krijgt u vandaag een nieuw lijstje en wees gerust, we zijn nog niet aan het einde. dec 15, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing in 2020

De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien? dec 31, 2009Thomas Vangelooven

Thema-mailings, Trends

Trek terug de aandacht op je etalage

We leerden uit de vorige blog dat e-mail de meest aangewezen trekker is om conversie te genereren op je webshop. Alleen blijf je in termen van kansen spreken, niet van zekerheden. Daarom zetten we hier een paar tips neer waarmee je de kans op conversie kan verhogen. En ja, ook hier speelt e-mailmarketing een rol! […]

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Doe soms ook eens normaal

Waardevolle en relevante content moet niet altijd verwijzen naar het volstoppen van je e-mail met aanbiedingen en promoties. Om het vertrouwen van de abonnee te winnen én te behouden, is afwisseling tussen commerciële en non-commerciële content een must. Met andere woorden: doe soms ook eens normaal.  sep 2, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,758

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail