Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

Graag meer e-mailadressen aub!

Een kreet die je allicht zelf al meer dan een keer geslaakt hebt. Een goed renderende e-mailmarketing is natuurlijk afhankelijk van goede e-mailadressen. Maar hoe meer je er hebt, hoe beter de return is. Naast de klassieke plekjes om je e-mailadressen te verzamelen willen we vandaag graag een paar minder evidente werkwijzen meegeven.Dat je op evenementen, vakbeurzen en congressen voortdurend moet vissen naar e-mailadressen, dat weet je ondertussen wel. Maar waarom geen evenement sponsoren waar het registreren – en dus achterlaten van een e-mailadres – verplicht is. Inschrijven op je nieuwsbrief kan dan één van de aan te kruisen opties zijn. Natuurlijk moet het evenement ergens een band met je product of dienst hebben. Anders heeft deze methode weinig zin.

Gebruik sociale media

Maar dan bedoelen we niet de klassieke methode door middel van een inschrijfformulier op je fan pagina. Hoe dikwijls raak je op zulk een forum niet in gesprek met andere deelnemers? Hoe dikwijls kom je dan niet uit op je werk, je firma, je dienst of je product? Vraag dan even naar het e-mailadres van je gesprekspartner met de boodschap dat je in alle vrijblijvendheid een nieuwsbrief zal doorsturen die dit allemaal uitlegt. Je zal er van verschieten hoe succesvol deze methode wel kan zijn.

Offline naar online

Het is helaas nog steeds waar. Je moet soms gedrukte media of advertenties inzetten om mensen naar je webpagina te lokken. Als je deze methode gebruik moet je gelijk het promoten van je nieuwsbrief even in de verf zetten. Of zelfs helemaal niet van je webstek spreken. Via je nieuwsbrief komen ze er vanzelf op uit.

Dode zones

Als je dan toch de stap tot adverteren hebt gezet. Kies dan bij voorkeur dode zones uit. Wachtruimtes in ziekenhuizen, vliegvelden, metrostations zijn een ideaal biotoop. Mensen moeten die moeten wachten en geen krant bij de hand hebben, die beginnen rond te kijken. Waarom denk je dat advertenties in de metro stations zo overvloedig aanwezig zijn? Combineer dit met de ‘smartphones’ die bijna eenieder in zijn binnenzak heeft zitten en de inschrijving op je nieuwsbrief is ter plekke gerealiseerd. Tenminste als de boodschap op je affiche duidelijk genoeg is.

aug 20, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyEven enkele definities opfrissenNext storyPriority inbox nieuwe uitdaging
Home Graag meer e-mailadressen aub!
10 jaar geleden List Building200
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Strategie

Center Parcs zet op Engelse bodem e-mail in voor hogere conversie

Vakantiemaker Center Parcs is zeker geen onbekende. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze met vier parken de absolute marktleider op het vlak van de verkorte vakanties. Met e-mailmarketing willen ze niet dadelijk meer vakanties verkopen, wel meer omzet per vakantie boeken. mei 25, 2014Ann Flipkens

Social media, Strategie, Tips

Vier denkstappen om je verjaardagsbericht naar een hoger niveau te tillen

Het is een beproefd recept dat perfect door automatische e-mail generatoren kan uitgevoerd worden. Je e-mailcontact op het juiste moment voorzien van een verjaardagsbericht kan soms wonderen doen. sep 30, 2014Ann Flipkens

Tips

Voorkom een dood einde!

Een van de grootste uitdagingen (49%) van e-marketeers die bij het Forrester onderzoek eind vorig jaar naar boven kwam drijven was het bevorderen van de groei en het rendement van de open en doorklik ratio’s. Daar zijn natuurlijk nog behoorlijk wat boeken over volgeschreven. Maar vandaag willen we graag wijzen op een opportuniteit die vaak […]

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Bespioneer jij de strategie van je concurrenten?

Af en toe moet je eens in de huid van James Bond kruipen. Niet om een mooie blonde dame te scoren, wel om de e-mailmarketing van je (con)collega’s te bespioneren. jul 18, 2014Michelle Dassen

E-commerce, E-mailmarketing, Reporting, Strategie

Het leven van een e-mailcampagne

In het e-mailplatform van Flexmail zal iedere account straks een nieuw dashboard zien verschijnen. Het plaatst op een ordelijke wijze een reeks relevante cijfers waarmee je niet alleen je e-marketing kan aanscherpen, maar ook je complete sales kan bijsturen. apr 5, 2013Thomas Vangelooven

Content

Een inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI

Klanten willen meer terug krijgen van e-mail marketeers dan dat tot nu de gewoonte is. Prospecten willen voordelen in ruil voor hun e-mailadres. jul 13, 2009Michelle Dassen

E-commerce

Scoor hogere conversieratio’s met event driven e-mail

Met event driven e-mailmarketing haal je je klantenrelatie naar de 21ste eeuw. Een e-mailcampagne naar aanleiding van een specifieke gebeurtenis, geeft je open- en doorklikratio een boost, en jaagt onderweg ook je conversieratio de hoogte in. jun 22, 2011Ann Flipkens

Testing

Enig idee wat de e-mailclient bij de ontvanger van je boodschap bakt?

Bij een gedrukte communicatie weet je dat de ontvanger deze op dezelfde wijze te zien krijgt als jij de boodschap de drukkerij ziet verlaten. Bij een digitale communicatie heb je niet altijd de garantie dat de lezer ziet wij jij ziet. Flexmail heeft hier in de nieuwste versie van haar een antwoord op geformuleerd. sep […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail