Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden…

inno11 Een duidelijke opening

Het menu bovenaan het e-mailbericht is wat ‘look and feel’ betreft zeer gelijkaardig aan de menu die Inno bovenaan haar webshop plaatst. Voor bekenden is dit dadelijk een stukje thuiskomen. Anders dan wat je wel eens in je inbox ziet passeren, heeft men er niet voor geopteerd het complete menu van de webshop in 600 pixels te proppen. Er werd bewust gekozen voor vijf menu items, waarvan er drie dadelijk klanten segment gerelateerd zijn.

Vervolgens komt er een thematische figuur. Uiteraard is het dadelijk valentijn, maar er werd toch voor gezorgd dat je niet dadelijk een overladen gevoel krijgt. Het bedrijfslogo staat discreet aan de zijkant, maar door het spel van de kleuren trekt het toch dadelijk het oog van de kijker. De ontwerpers van dit e-mailbericht hebben duidelijk gekeken hoe een menselijk oog over het scherm evolueert.

2 Een duidelijk overzicht

In de intro werd een schatkist aangekondigd. Die krijgen we nu ook gepresenteerd. Let op de opbouw van deze body van het e-mailbericht. Er wordt gewerkt met tussentitels die het oog van de lezer leiden. Die tussentitels breken de boodschap niet alleen op in hapklare blokken – net om met één oogopslag te vatten – maar ze vertellen ook een verhaal. Van het romantisch ontbijt over de stralende ‘zij’ en de afgewerkte ‘hij’.

Voor elke categorie worden gewoon drie producten getoond. In het zich beperken, zie je de hand van de meester. Bij alle drie kan je dadelijk met het zien van het beeld jezelf inbeelden waar het voor dient. Dus geen ellenlange uitleg. Elke figuur is doorklikbaar en leidt onmiddellijk naar de webshop. Voor conversie heb je eigenlijk niet veel meer nodig.

3 Toch nog even de online wereld

Online en offline gaan nog steeds samen. Dus wie uiteindelijk niet gecharmeerd is van een webshop – vergis je niet hoeveel mensen hier nog aan moeten wennen – wordt er duidelijk verwezen naar de fysieke winkels van de keten. Het is geen standaard footer die ze gewoon onder elk bericht kleven. Integendeel, subtiel komt hier valentijn nog eens boven water. Het is immers een gelegenheid waar je jezelf op moet voorbereiden.

Tegelijkertijd wordt de footer nog ingezet om de voordelen en de USP’s van de webshop in de verf te zetten. Gratis afhaling, snelle levering en klantenservice moeten vertrouwen wekken. Zeker als het onmiddellijk gevolgd wordt door een groen nummer met uitgebreide openingsuren voor de klanten met vragen. En tenslotte is er ook soberheid op het vlak van sociale media. Als je mensen moet laten kiezen, dan beginnen ze te twijfelen en kiezen ze uiteindelijk niet. Nu is er alleen Facebook, daar is snel even op doorgeklikt. Wie meerdere sociale kanalen onderhoudt moet zeker deze insteek eens uit proberen.

feb 13, 2015Ann Flipkens
Previous story5 keer het product centraal bij UI StencilsNext storySpeelgoed verkopen in 7 stappen
Home Helder communiceren in 3 stappen
8 jaar geleden Inspiratie!, Tips, Trends521
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Targeting, Tips

Drie maal een opt-in om van te leren

Het blijft een klassieker om met een formulier op een website e-mailadressen te verzamelen. Je kan kiezen voor de snelle aanpak waarbij je gewoon het e-mailadres vraagt en verder de toekomstige abonnee niet laat nadenken. Maar je kan het ook anders aanpakken. aug 25, 2015Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

E-mailmarketing, Strategie

Specifieke doelstellingen als leidraad voor e-mailmarketing: een stappenplan

Het definiëren van een specifiek objectief voor specifieke e-mail content is een belangrijke leidraad voor je e-mailcorrespondentie. Hoe beter de content je doelstellingen reflecteert, hoe beter het publiek het doel van je e-mailcommunicatie kan onderscheiden. nov 5, 2010Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, Content, Design, Testing

Een afbeelding blokkade is te overleven

Als e-marketeer heb je heel wat technologische drempels te overwinnen alvorens je de boodschap bij de lezer krijgt op de wijze zoals jij het bedacht hebt. Cookies worden geweigerd of verwijderd, nieuwe vensters bij een doorklik worden geblokkeerd. Vooral het standaard wegstrippen van de afbeeldingen door vele e-mailclients is een lastige. Het pleegt een aanslag […]

Trends

Website als vangnet voor e-mailadressen!

Digitale adressen, die vang je op een digitale wijze. Je website is één van de vele kanalen die je inzet om je e-marketinglijst te laten groeien. feb 15, 2014Ann Flipkens

Cases, Strategie, Tips

Sleutelen aan je e-marketingproces loont

Een Nederlandse uitgever stuurt elke week een thematische e-mailcampagne naar potentiële adverteerders. Je moet toch iets doen, was de reflex van advertentie-service. En, zoals steeds gaf de campagne resultaten. Dus werd elke week op routine de actie verder gezet. apr 10, 2014Thomas Vangelooven

Cases, Content, E-mailmarketing, Events, Inspiratie!, Marketing automation, Strategie, Targeting

De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing

Hogescholen en universiteiten gebruiken steeds meer online marketing. Ze zijn creatiever in de werving van studenten en dat is nodig om te concurreren met andere scholen. Om studenten aan te trekken hebben scholen een goede online strategie nodig en e-mailmarketing is een onderdeel van elke geslaagde online strategie. In dit artikel geef ik tips en […]

List Building

Ontdek hier de beste groeitactieken voor je database

Een kwalitatieve database opbouwen staat met stip genoteerd op het prioriteitenlijstje van e-mailmarketeers. Marketingscherpa vroeg aan 1.100 marketeers wat zij de meest efficiënte groeitactiek vinden. apr 1, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail