Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Het gros van het e-mail verkeer is spam

Het Amerikaanse Messagelabs ziet tijdens haar core-activiteit behoorlijk wat e-mail verkeer uit de hele wereld op haar servers passeren. En dit leidt tot een onthutsende vaststelling. Hoewel sinds vorige maand een daling van 2,1 procent werd waargenomen, blijft wereldwijd de spam ratio op 86,4 procent hangen.

Dit betekent dat 1 op de 1,2 e-mails die in je in-box zouden kunnen vallen, gewoon tot de categorie van ‘afval en tijdsverlies’ horen.  In de Benelux zou volgens hetzelfde onderzoek deze spam tot 92 procent oplopen. En het kan nog erger. Op wereldvlak is Denemarken met vlag en wimpel dé winnaar. Daar zou het om niet minder dan 95,6 procent gaan.

Filters

Gelukkig zie je die spam niet allemaal in je persoonlijke mailbox verschijnen. De service providers filteren al behoorlijk. Veel van die nutteloze mailtjes worden bij vertrek al gevangen. Heel wat anderen passeren nooit de filter aan de ontvangende zijde. En je e-mail client, die doet er nog een persoonlijk schepje bovenop door zelf te sorteren en het nodige naar de junkfilter te verwijzen.

Zelf gevangen

Gelukkig maar dat deze filters bestaan. Misschien wel, maar ook hier is er weer een andere zijde van de medaille die niet uit het oog verloren mag worden. Onlangs werden we geconfronteerd met een firma waar de spamfilter zo rigoureus ingesteld was dat de automatische berichten van de server omtrent de toestand van de machine en diens processen in de spamfilter terecht kwam.

Het e-mailadres van de systeembeheerder was zelfs op de blacklist beland. Want de automatisch denkende software vond de vele standaard e-mailtjes van één bron verdacht.

Gastenlijst

Dat jou e-mailmarketing tussen die school aan spam over de digitale zeeën moet zwemmen, daar hoeft geen tekeningetje bij. En dat ‘een beetje te veel’ en ‘een beetje te generiek’ je als verdachte laat opmerken is ook duidelijk. Daarom is het zeker belangrijk om bij een inschrijving op een nieuwsbrief je toekomstige lezer er op te wijzen dat hij je op de white list moet zetten.

En misschien in één ruk ook als een veilige afzender wiens afbeeldingen geladen mogen worden, catalogeren. In een gastvrije omgeving rendeert een e-mail des te beter. Het zou zonde zijn dat je in een snelle trekkende beweging van de muis mee de vuilbak gekieperd wordt. Daar hoor je immers niet thuis!

okt 26, 2009Ann Flipkens
Previous storyHoe meer e-mailadressen verzamelen? Drie eenvoudige tips!Next storyVijf valkuilen om niet in te trappen!
Home Het gros van het e-mail verkeer is spam
13 jaar geleden Geen categorie153
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Personalisatie, Tips, Trends

Geef je automatisme een nieuwe dimensie

Vaak wordt binnen e-mailmarketing gebruik gemaakt van automatisch gegenereerd e-mailverkeer. Een inschrijving op een mailinglijst start een automatisch bericht op. Het feit dat je verjaart is ook al een voldoende reden om een automatisch gegeneerd bericht in je inbox te krijgen. apr 16, 2014Michelle Dassen

List Building, Tips

Laat je e-mail contacten zelf hun profiel beheren

De meeste opt-in en opt-out procedures zijn vrij eenvoudig van concept. Lezers krijgen de kans hun e-mailadres op te geven en mogen tegelijkertijd soms nog wat voorkeuren aanduiden. De uitschrijfprocedure is zo mogelijk nog eenvoudiger. Klik hier om te verdwijnen. En dat is een verkeerd bedachte goocheltruc. jun 30, 2009Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Het belang van een goed kapstokbeleid

In e-mailmarketing is het belangrijk om de aandacht van de lezer te trekken. Om je boodschap te lezen. Liefst zo gedetailleerd mogelijk. Maar we beseffen maar al te goed dat we die aandacht moeten delen met met de vruchten van andere e-marketeers. Daarom moeten we er ook rekening mee houden dat we soms het met […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Outlook onder vuur…

Er is via Twitter een petitie opgestart om Microsoft aan te sporen in de volgende versie van het e-mail programma Outlook geen Word als viewer en opsteller te gebruiken, maar wel een HTML-verterende module. Al enkele duizenden internauten tekenden reeds de petitie. jun 24, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zeven strategieën om een blooper te verzachten

E-mailmarketing is een snel instrument. Snel betekent soms iets te snel. En al heb je een goede procedure om klaarstaande zendingen na te kijken, de verzendknop is soms sneller ingedrukt dan je oog op een foutje valt. sep 12, 2014Michelle Dassen

Een verhaal om aan te vullen

Iedereen gebruikt in e-marketing op tijd en stond wel eens een formulier om gegevens te verzamelen. Zelfs werken met verplichte velden staat nog niet garant voor een volledig correct ingevuld formulier. Niet alle ‘Pietjes Pukken’ uit de wereld kan je met controle opvangen. En of een voornaam nu echt een voornaam is, dan wel een […]

Tips

Interactie vergoeden met punten

Conversie, we schreven het reeds meermaals, daar doen we het om. Maar conversie lukt pas goed als je de prospect of klant aan het lezen krijgt. En na dat lezen moet ook het doorklikken volgen. InterContinental Hotels Group heeft er een nieuwe tactiek voor in het leven geroepen. okt 13, 2010Thomas Vangelooven

Content, Design

Onderschat jij de waarde van je call-to-action?

Je zou alvast niet de enige zijn. Marketeers geloven dat consumenten al beslist hebben of ze een aanbieding al dan niet interessant vinden, voor ze de call-to-action te zien krijgen. Wat er dus in dat ene regeltje staat is dus weinig van belang omdat de klant sowieso gaat doorklikken…Fout!  jul 29, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail