Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel.

‘De juiste boodschap op het juiste tijdstip’ en ‘werk met een deadline’ zijn twee principes die we in deze e-mailmarketingblog reeds meermaals de revue lieten passeren. De deadline is een belangrijk aspect in het laten lezen en vooral laten doorklikken van je e-mailcontacten. Onderzoek heeft aangetoond dat het ‘gevoel’ iets te kunnen missen als men niet snel klikt, de perfecte trigger is om je contacten tot actie aan te zetten. ‘Alleen vandaag kan je genieten van dit aanbod’ klinkt dan misschien goedkoop en doorzichtig, het werkt wel.

Zorg voor een excuus
Het tijdstip is ook belangrijk. Je moet niet alleen de agenda van je contacten kennen om te weten wanneer ze hun e-mail lezen. Je moet ook weten wanneer ze voor een bepaalde boodschap gevoelig zijn. Gilt.com heeft deze twee principes gebruikt om haar e-marketing te verfijnen. In een eerste stap hebben ze hun online webshop klaargemaakt om handig te kunnen omgaan met deadlines. Elke dag lanceren ze exact om 12.00 een mooie aanbieding op de webstek. Deze aanbieding is maar beperkt in tijd geldig. Bovendien is ze ook in aantal beperkt. Op is op!

Kweek een gewoonte
Op dat ogenblik start ook een e-mailcampagne naar hun leden. Om de aanbieding van de dag bekend te maken. Let op de timing, het is het begin van de lunchperiode. Bij gilt.com merkten ze dat de modebewuste dames dan gevoeliger zijn voor een berichtje. Want het moment voor het privé lezen en surfen is dan aangebroken. Maar ook buitenshuis via de mobiele media wordt deze e-mail met de dagaanbieding goed gelezen. En wat nog veel belangrijker is, er wordt ook goed verkocht. Vermits Gilt.com dit nu reeds een tijdje volhoudt, is het verwachtingspatroon van de e-mailcontacten bijna een vast gedrag geworden. Even bij het happen in het broodje checken welke aanbieding Gilt.com vandaag heeft. Ik wil zeker niets gemist hebben!

nov 21, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyOpletten als je van afzender verandert!Next storyDag Kris, je automodel staat nu in de kijker
Home Alles wat je moet weten over timing
6 jaar geleden Cases, Content, Design, E-commerce, Strategiee-mailmarketing tips, e-marketing, klantenengagement811
Thomas Vangelooven
Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  • De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken 24 april 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail. feb 8, 2012Michelle Dassen

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Cases, Reporting

Web-based e-mailclients nemen de leiding

Waar en hoe lezen je contacten je e-mail? Deze wijsheid is goud waard als je  e-mailmarketing zo nauwkeurig mogelijk wil afstellen op je lezer. E-mails lezen in een e-mailclient op je computer is een geheel andere ervaring dan e-mails lezen in een web-based omgeving. Voor één van onze grootgebruikers LimburgActueel.be zochten we dit even uit. […]

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Strategie

Heb je al nagedacht over je UVP?

Je ‘unique value proposition’ moet je toekomstige leden van je e-marketing lijst overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Dit klinkt heel erg logisch. Maar heb je er zelf al over nagedacht? okt 10, 2012Ann Flipkens

Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,741

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,967

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,236

Een animated gif als een conversie aanjager

3,100

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,670

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,468

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,329

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2,266

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2018 © Flexmail