Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel.

‘De juiste boodschap op het juiste tijdstip’ en ‘werk met een deadline’ zijn twee principes die we in deze e-mailmarketingblog reeds meermaals de revue lieten passeren. De deadline is een belangrijk aspect in het laten lezen en vooral laten doorklikken van je e-mailcontacten. Onderzoek heeft aangetoond dat het ‘gevoel’ iets te kunnen missen als men niet snel klikt, de perfecte trigger is om je contacten tot actie aan te zetten. ‘Alleen vandaag kan je genieten van dit aanbod’ klinkt dan misschien goedkoop en doorzichtig, het werkt wel.

Zorg voor een excuus
Het tijdstip is ook belangrijk. Je moet niet alleen de agenda van je contacten kennen om te weten wanneer ze hun e-mail lezen. Je moet ook weten wanneer ze voor een bepaalde boodschap gevoelig zijn. Gilt.com heeft deze twee principes gebruikt om haar e-marketing te verfijnen. In een eerste stap hebben ze hun online webshop klaargemaakt om handig te kunnen omgaan met deadlines. Elke dag lanceren ze exact om 12.00 een mooie aanbieding op de webstek. Deze aanbieding is maar beperkt in tijd geldig. Bovendien is ze ook in aantal beperkt. Op is op!

Kweek een gewoonte
Op dat ogenblik start ook een e-mailcampagne naar hun leden. Om de aanbieding van de dag bekend te maken. Let op de timing, het is het begin van de lunchperiode. Bij gilt.com merkten ze dat de modebewuste dames dan gevoeliger zijn voor een berichtje. Want het moment voor het privé lezen en surfen is dan aangebroken. Maar ook buitenshuis via de mobiele media wordt deze e-mail met de dagaanbieding goed gelezen. En wat nog veel belangrijker is, er wordt ook goed verkocht. Vermits Gilt.com dit nu reeds een tijdje volhoudt, is het verwachtingspatroon van de e-mailcontacten bijna een vast gedrag geworden. Even bij het happen in het broodje checken welke aanbieding Gilt.com vandaag heeft. Ik wil zeker niets gemist hebben!

nov 21, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyOpletten als je van afzender verandert!Next storyDag Kris, je automodel staat nu in de kijker
Home Alles wat je moet weten over timing
8 jaar geleden Cases, Content, Design, E-commerce, Strategiee-mailmarketing tips, e-marketing, klantenengagement893
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. […]

Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media! mrt 7, 2012Ann Flipkens

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing

Wel of geen e-mail attachment?

Zondag 11 maart is er een opmerkelijke verjaardag te vieren. Het is dan 20 jaar geleden dat een Amerikaanse professor de allereerste bijlage toevoegde aan een e-mailbericht. Vandaag is een bijlage de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij e-mailmarketing moeten we er anders over denken. mrt 9, 2012Ann Flipkens

List Building

Wat als de extensie van het e-mailadres verandert?

Op 1 augustus 2012 vervallen de e-mailadressen van @wanadoo.nl en @orange.nl. De Nederlandse internetaanbieder Online zal deze adressen gaan omvormen naar @online.nl. Dit is het gevolg van de overeenkomst die Online sloot met de oorspronkelijke eigenaars van de domeinnamen. Voor e-marketeers is er werk aan de winkel. jul 19, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie

Heb je al nagedacht over je UVP?

Je ‘unique value proposition’ moet je toekomstige leden van je e-marketing lijst overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Dit klinkt heel erg logisch. Maar heb je er zelf al over nagedacht? okt 10, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

Wetgeving

De Nederlandse cookiewet en e-mailmarketing

Alle Europese landen conformeren zich langzaam maar zeker aan de Europse richtlijn over het gebruik van cookies. Het gaat hier om de bescherming van de privacy van de internauten.  De Nederlandse wetgeving die sinds het begin van de zomer van kracht is, is de strengste van Europa. En heeft dus ook gevolgen voor ons. sep […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,656

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail