Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel.

‘De juiste boodschap op het juiste tijdstip’ en ‘werk met een deadline’ zijn twee principes die we in deze e-mailmarketingblog reeds meermaals de revue lieten passeren. De deadline is een belangrijk aspect in het laten lezen en vooral laten doorklikken van je e-mailcontacten. Onderzoek heeft aangetoond dat het ‘gevoel’ iets te kunnen missen als men niet snel klikt, de perfecte trigger is om je contacten tot actie aan te zetten. ‘Alleen vandaag kan je genieten van dit aanbod’ klinkt dan misschien goedkoop en doorzichtig, het werkt wel.

Zorg voor een excuus
Het tijdstip is ook belangrijk. Je moet niet alleen de agenda van je contacten kennen om te weten wanneer ze hun e-mail lezen. Je moet ook weten wanneer ze voor een bepaalde boodschap gevoelig zijn. Gilt.com heeft deze twee principes gebruikt om haar e-marketing te verfijnen. In een eerste stap hebben ze hun online webshop klaargemaakt om handig te kunnen omgaan met deadlines. Elke dag lanceren ze exact om 12.00 een mooie aanbieding op de webstek. Deze aanbieding is maar beperkt in tijd geldig. Bovendien is ze ook in aantal beperkt. Op is op!

Kweek een gewoonte
Op dat ogenblik start ook een e-mailcampagne naar hun leden. Om de aanbieding van de dag bekend te maken. Let op de timing, het is het begin van de lunchperiode. Bij gilt.com merkten ze dat de modebewuste dames dan gevoeliger zijn voor een berichtje. Want het moment voor het privé lezen en surfen is dan aangebroken. Maar ook buitenshuis via de mobiele media wordt deze e-mail met de dagaanbieding goed gelezen. En wat nog veel belangrijker is, er wordt ook goed verkocht. Vermits Gilt.com dit nu reeds een tijdje volhoudt, is het verwachtingspatroon van de e-mailcontacten bijna een vast gedrag geworden. Even bij het happen in het broodje checken welke aanbieding Gilt.com vandaag heeft. Ik wil zeker niets gemist hebben!

nov 21, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyOpletten als je van afzender verandert!Next storyDag Kris, je automodel staat nu in de kijker
Home Alles wat je moet weten over timing
10 jaar geleden Cases, Content, Design, E-commerce, Strategiee-mailmarketing tips, e-marketing, klantenengagement938
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

Cases, E-commerce, E-mailmarketing

E-commerce en e-mailmarketing, vier valkuilen om niet in te trappen

Dat je aan een e-shop een uitgekiende e-mailstrategie verbindt, dat lijkt wel erg logisch. Maar blijkbaar is het niet evident om dit op de juiste manier aan te pakken. Dat leert een recent onderzoek van het Nederlandse blad ‘Retailtrends’. mrt 16, 2012Ann Flipkens

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie

Vier hoofdzonden van e-mailmarketing

Zoals vele e-mailmarketeers wel weten, kan er vanalles misgaan met je nieuwsbrief. Linken die op lege pagina uitkomen, tipfouten of cruciale afbeeldingen die niet correct laden, zijn dagelijkse kost voor de e-mailmarketeer. Maar doordat we te hard focussen op de ‘details’, durven we wel eens het groter plaatje, namelijk het klantenengagement, uit het oog te […]

Wetgeving

De Nederlandse cookiewet en e-mailmarketing

Alle Europese landen conformeren zich langzaam maar zeker aan de Europse richtlijn over het gebruik van cookies. Het gaat hier om de bescherming van de privacy van de internauten.  De Nederlandse wetgeving die sinds het begin van de zomer van kracht is, is de strengste van Europa. En heeft dus ook gevolgen voor ons. sep […]

Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail