Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen.

We geven graag enkele tips die je vooruit kunnen helpen in de voorbereiding van de feestdagen.

Segmenteer nu reeds
Analyseer je abonnees van je e-mailmarketinglijst eens in het licht van de feestdagen. Je zal er van verschieten dat de activiteit van veel van deze e-mailadressen seizoensgebonden  is. Vind je e-mailadressen terug die doorheen het jaar nauwelijks bijdragen aan de conversie ratio’s, maar wel opvallend actief worden in november en december?

Dan heb je allicht de feestdagshoppers te pakken. Er zijn nu eenmaal mensen die alleen in de zomer kopen of gewoon de solden afwachten. Maar je hebt ook mensen die gevoelig zijn voor de pakjestijd. Dat zij op de nominatie staan voor een gerichte nieuwsbrief is een open deur intrappen. Geef je ‘hot prospects’ nu al een ‘sneak preview’ van de mogelijke cadeautjes.

Anticipeer op de prijs
Als je toch aan het analyseren bent, kijk dan ook eens wat verder dan de conversie. Wat zijn de activiteiten waar je e-mailadressen op reageerden? Waar werd op doorgeklikt. Waar kwamen ze via de e-mail terecht in je webshop? Contacten die alleen maar te verleiden zijn met koopjes, geef je best dadelijk hun zin. E-mailadressen die doorklikken op luxueuzere producten, mag je zeker geen e-mail sturen met goedkopere producten of met grotere kortingen. Ieder segment verdient haar eigen aanbod. En natuurlijk heb je dit aanbod speciaal voor hen gecreëerd!

Wenslijsten
Werkt je e-shop met wenslijstjes? Wel, dan moet je eerst volgende e-mailcampagne hier zeker aandacht aan besteden. Geef er een service gerichte tint aan. Welk geschenk wil je dit jaar onder de kerstboom vinden? Pas je lijstje aan! Maar dat is slechts stap één. Heb je ook voorzien dat je abonnee dit lijstje kan doorsturen? Misschien moet je hem deze service aanbieden. Zo verzamel je weer een stel e-mailadressen die je in het eindejaarsseizoen weer kan monitoren. En vanzelfsprekend opnieuw segmenteren!

okt 24, 2012Ann Flipkens
Previous storyGebruik echte mensen in je e-mailNext storyKan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?
Home Het is nu al Kerstmis!
10 jaar geleden List Building, Strategie, Thema-mailingse-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, segmentatie1,217
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord. feb 10, 2012Ann Flipkens

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Design, E-mailmarketing, Tips

Kies voor een sobere e-mail in menustijl!

Voor een e-marketeer is het steeds weer balanceren op een slappe koord. Wat kies ik uit mijn ongelofelijke rijkdom aan informatie om in mijn e-mailbericht te stoppen? Wat is nog net aanvaardbaar voor de lezer en wanneer wordt het ‘te veel’? aug 17, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Bereik jij de inbox? Twee misverstanden worden twee tips!

E-mailmarketing staat of valt met met de leesdichtheid van je bericht. Hoe meer lezers, hoe groter de kans dat je contacten overgaan tot actie en hoe lucratiever de conversie wordt. Maar komen al je berichten in die inbox en dus onder de neus van de lezer terecht? feb 24, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

E-mailmarketing, List Building

Keer je salesteam binnenste buiten!

Een gedreven e-marketeer, die heeft één grote passie: de eeuwigdurende jacht naar goede e-mailadressen. Een correct opt-in formulier is natuurlijk de basis. Maar dat is natuurlijk niet de enige zaligmakende methode. Er is nog je salesteam! jun 29, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail