Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-commerce, E-mailmarketing, Reporting, Strategie

Het leven van een e-mailcampagne

In het e-mailplatform van Flexmail zal iedere account straks een nieuw dashboard zien verschijnen. Het plaatst op een ordelijke wijze een reeks relevante cijfers waarmee je niet alleen je e-marketing kan aanscherpen, maar ook je complete sales kan bijsturen.
dashboard
Cijfers en gegevens liggen vaak aan de basis van juiste beslissingen. Maar nog vaker moeten we er naar graven. We besteden liever onze tijd aan het managen van de cijfers, dan aan het berekenen van diezelfde cijfers. Daar is met het nieuwe dashboard in Flexmail een unieke stap vooruit gezet. Hier krijgen we in real time een open venster op onze e-mailcampagnes.

Hoe wordt je e-mail gelezen?

Dat is de eerste zone in je nieuwe dashboard. De tijd dat een e-mail gegarandeerd op een computer met een klassieke e-mail client gelezen wordt, is reeds lang vervlogen. Vandaag is het leesgedrag van je e-mailcontacten mee geëvolueerd met de quasi onbeperkte beschikbaarheid van internet via Wi-Fi of mobiele kanalen als 3G. In de illustratie zien we dat net niet de helft van de e-mails geopend werden in een webbrowser.

Webbased e-mail clients groeien steeds sterker door. De kans dat iedere e-marketeer een gelijkaardig cijfer te zien krijgt is relatief groot. In deze case zit het mobiel lezen al op een aardige 17 procent. Zo weten we dat we bij het ontwerpen van de e-mailberichten rekening moeten houden met de typische kantjes van deze kanalen.

Hoe evolueert je campagne?

Daar staat het grote venster voor. Elke actie die het e-mailmarketing platform registreert op basis van de uitgestuurde e-mailberichten schuift hier als een dagboek voor je neus. Als je pas een campagne gelanceerd hebt, moet je eerder van een secondenboek spreken. Je ziet wie de e-mail geopend heeft, maar je ziet ook dadelijk welke actie er door de lezer ondernomen wordt.

Dit schept natuurlijk mogelijkheden. Als je een verkoopgesprek voorbereidende e-mail hebt uitgestuurd, dan kan je hier onmiddellijk zien wie het bericht gelezen heeft. Als dat contact ook ineens op de bestellink geklikt heeft, dan kan je het telefoongesprek beter achterwege laten. En anders weet je dadelijk wie je aan de lijn moet zien te krijgen. Je e-mailcampagne als aanjager van je sales proces. Kan het nog leuker?

Nog extra cijfers

De kanalen waarlangs je bericht gelezen wordt en de acties op je e-mailberichten zijn de meest in het oog springende elementen. Maar er zijn nog belangrijke segmenten in je dashboard. Zo kan je zien wie er uitschrijft, maar ook wie er inschrijft op je e-marketinglijsten. Er zijn ook vakken voorzien met een overzicht met je geplande campagnes en je actieve autoresponders. E-mailmarketing in één oogopslag maakt het leven van een e-marketeer gemakkelijk.

apr 5, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyGeniet van onze speciale paasmenuNext storyFacebook als bron van nieuwe contacten
Home Het leven van een e-mailcampagne
10 jaar geleden E-commerce, E-mailmarketing, Reporting, Strategie119
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

List Building, Tips

Zet eens een banner!

We kunnen altijd nieuwe e-mailadressen gebruiken om onze e-mailcampagnes te voeden.  En daarvoor hebben we als goede e-marketeer reeds alle mogelijke middelen voor ingezet. Van een degelijk digitaal opt-in formulier tot manueel in te vullen formulieren aan het verkoopspunt. Maar heb je ooit al een banner geprobeerd? sep 12, 2013Ann Flipkens

Cases, Content, context, E-commerce, Inspiratie!

De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken

De voedingsindustrie is een plek waar creativiteit centraal staat. Nieuwe gerechten, nieuwe combinaties, exotische producten,… . Waarom kan de communicatie niet even creatief zijn? In deze blog ga ik wat dieper in op e-mailmarketing binnen de voedingsindustrie. Daarnaast geef ik wat tips en tricks zodat je e-mails even dynamisch en smaakvol zijn als je producten. […]

Mijmeringen over bankeninstellingen en e-mail marketing

Het moet niet eenvoudig zijn om tegenwoordig e-marketing voor een financiële instelling te bedrijven. U kent ze ook wel, de e-mails die u van uw huisbankier krijgt. Meestal raak je ze niet kwijt! aug 6, 2009Thomas Vangelooven

Cases, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Slaan of zalven om een gebruiker te activeren?

Heel wat web gebaseerde diensten staan of vallen met het succes bij de gebruikers. Hoe intensiever het gebruik, hoe meer content – al dan niet zinnig – er circuleert en hoe interessanter het wordt om als gebruiker regelmatig te passeren. Om dan weer in de verleiding te komen om weer content te plaatsen. mei 15, […]

Afleverbaarheid

Als e-marketeer in het adresboek terechtkomen?

Het wordt als een `mission impossible` aanzien. Maar je contact zo ver zien te krijgen dat hij je toevoegt aan zijn adresboek, is de natte droom van iedere marketeer. apr 4, 2012Ann Flipkens

E-commerce, Inspiratie!

De anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…

Het blad Trends is een tijdschrift dat zeer sterk in zakelijke middens haar lezers werft. Dus, hoewel op een persoon gericht, heeft deze e-mail de argumentatie van een B2B boodschap. jun 5, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing, Trends

E-mail blijft de basis van e-marketing!

Mathieu Blaine, CMO van het Amerikaanse Lyris zet enkele trends die hij ziet doorbreken in 2010 op een rijtje. Voor kenners niet verwonderlijk,maar e-mail en een sterke analyse van haar performance vormen voor hem nog steeds de basis. jan 4, 2010Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail