Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-commerce, E-mailmarketing, Reporting, Strategie

Het leven van een e-mailcampagne

In het e-mailplatform van Flexmail zal iedere account straks een nieuw dashboard zien verschijnen. Het plaatst op een ordelijke wijze een reeks relevante cijfers waarmee je niet alleen je e-marketing kan aanscherpen, maar ook je complete sales kan bijsturen.
dashboard
Cijfers en gegevens liggen vaak aan de basis van juiste beslissingen. Maar nog vaker moeten we er naar graven. We besteden liever onze tijd aan het managen van de cijfers, dan aan het berekenen van diezelfde cijfers. Daar is met het nieuwe dashboard in Flexmail een unieke stap vooruit gezet. Hier krijgen we in real time een open venster op onze e-mailcampagnes.

Hoe wordt je e-mail gelezen?

Dat is de eerste zone in je nieuwe dashboard. De tijd dat een e-mail gegarandeerd op een computer met een klassieke e-mail client gelezen wordt, is reeds lang vervlogen. Vandaag is het leesgedrag van je e-mailcontacten mee geëvolueerd met de quasi onbeperkte beschikbaarheid van internet via Wi-Fi of mobiele kanalen als 3G. In de illustratie zien we dat net niet de helft van de e-mails geopend werden in een webbrowser.

Webbased e-mail clients groeien steeds sterker door. De kans dat iedere e-marketeer een gelijkaardig cijfer te zien krijgt is relatief groot. In deze case zit het mobiel lezen al op een aardige 17 procent. Zo weten we dat we bij het ontwerpen van de e-mailberichten rekening moeten houden met de typische kantjes van deze kanalen.

Hoe evolueert je campagne?

Daar staat het grote venster voor. Elke actie die het e-mailmarketing platform registreert op basis van de uitgestuurde e-mailberichten schuift hier als een dagboek voor je neus. Als je pas een campagne gelanceerd hebt, moet je eerder van een secondenboek spreken. Je ziet wie de e-mail geopend heeft, maar je ziet ook dadelijk welke actie er door de lezer ondernomen wordt.

Dit schept natuurlijk mogelijkheden. Als je een verkoopgesprek voorbereidende e-mail hebt uitgestuurd, dan kan je hier onmiddellijk zien wie het bericht gelezen heeft. Als dat contact ook ineens op de bestellink geklikt heeft, dan kan je het telefoongesprek beter achterwege laten. En anders weet je dadelijk wie je aan de lijn moet zien te krijgen. Je e-mailcampagne als aanjager van je sales proces. Kan het nog leuker?

Nog extra cijfers

De kanalen waarlangs je bericht gelezen wordt en de acties op je e-mailberichten zijn de meest in het oog springende elementen. Maar er zijn nog belangrijke segmenten in je dashboard. Zo kan je zien wie er uitschrijft, maar ook wie er inschrijft op je e-marketinglijsten. Er zijn ook vakken voorzien met een overzicht met je geplande campagnes en je actieve autoresponders. E-mailmarketing in één oogopslag maakt het leven van een e-marketeer gemakkelijk.

apr 5, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyGeniet van onze speciale paasmenuNext storyFacebook als bron van nieuwe contacten
Home Het leven van een e-mailcampagne
10 jaar geleden E-commerce, E-mailmarketing, Reporting, Strategie119
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings

Het succes van e-mailmarketing zit in de voorbereiding

We stelden het in deze blog reeds meermaals. Zelfs met het beste e-mail marketingplatform ben je nog niet zeker van succes. De zegswijze dat e-mailmarketing minstens evenveel ‘transpiratie als inspiratie’ vereist is hier zeker op haar plaats. Het eerste van de twaalf werken van Flexmail schenkt hieraan ruime aandacht. jan 29, 2013Ann Flipkens

Content

Een verwacht e-mailbericht

Een e-mailbericht waar een lezer zit op te wachten, dat wordt gegarandeerd gelezen. “Klinkt logisch”, zal je als eerste reactie zijn. Als dat zo logisch is, waarom streven we dan in onze e-mailmarketing er niet naar om ook een verwacht e-mailbericht te versturen? jul 2, 2010Ann Flipkens

Warning: Haïti spam!

Spam is een dagelijkse pest voor e-mailmarketeers. Terwijl talrijke mensen lijden onder de gevolgen van de aardbeving in Haïti, maken computercriminelen gebruik (lees: misbruik) van de situatie om via grootschalig verspreide e-mails geld te vragen voor de slachtoffers van de ramp. Het gestorte geld komt natuurlijk nooit terecht in Haïti, wel in de zakken van […]

E-mailmarketing, Tips

Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!

Met welke boodschap kan je een contact tot conversie verleiden? Dat vraagstuk stelt zich keer op keer als je een e-mailbericht schrijft. Uiteraard moet je de juiste relevante content combineren met de juiste doelgroep. Maar met een laagje aantrekkelijkheid en exclusiviteit bereik je net dat tikkeltje meer! nov 15, 2013Ann Flipkens

List Building, Social media

Zet sociale media in om je e-marketinglijst te laten groeien

Hoe meer e-mail adressen verzamelen voor mijn e-marketinglijst. Het is een steeds weerkerende vraag. Misschien is de oogst niet zo groot met een opt-in formulier op je website. Waarom niet een tikkeltje meesurfen op het succes van de sociale media om wat nieuwe groei stimulansen te geven aan je e-marketing database? mei 14, 2010Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing

De kracht van het woord

Een boodschap overbrengen is niet altijd even makkelijk. Daarom is het belangrijk dat je de juiste woorden en beelden gebruikt om je lezer telkens opnieuw te verleiden. De lezer beslist immers wat ie leest en wat in de prullenmand belandt. nov 19, 2009Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Trends

Verras je publiek: video in e-mail, stap-voor-stap

In onze vorige blogpost ontsluierden we een eerste dimensie van video in e-mail. Tips en tricks om video’s sterker te maken maar ook voordelen van de integratie van video in e-mailcampagnes. Het vorige artikel gemist of een opfrissing nodig? HIER kan je het artikel terugvinden en nalezen. Vandaag gaan we dieper in op een tweede dimensie: […]

Strategie

9 key elements for every message

The design of a newsletter is always a challenge. You have to create a fun first impression. But at the same time, you need to think about each element that can immediately be seen in the first time someone looks at your email. The newsletter of the British Moo that landed in our inbox, meets […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail