Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips!

Consequent design

Artistiek vormgeven is niet verboden, maar zorg dan wel dat je kleuren en grafische elementen stroken met de huisstijl. Webstek, opmaak e-mail berichten en landingspagina’s moeten dezelfde trend volgen. Je wil de lezer toch niet laten schrikken?

Eenvoud

Zorg dat je landingspagina overzichtelijk is. Dat de verschillende onderdelen duidelijk herkenbaar zijn en in een logische volgorde staan. Alleen op deze wijze kan je aan je prospect een eenvoudige leesbeurt bieden. En vergeet niet om de knop waar ze eventueel op moeten klikken er uit ziet als een knop!

Simpel

Heel wat landingspagina’s bevatten een formulier om gegevens door te sturen of bestellingen in te nemen. Beperk het aantal velden tot het strikte minimum. Tijd is immers geld, ook voor je klant. Vraag geen gegevens die je al hebt. Mensen blijven niet met de glimlach hun geboortedatum opgeven. Misschien kan je gekende velden al vooraf invullen. Wees spaarzaam met uitklapbare lijsten en vergeet niet om de testen of je formulier een tik op de tab-toets verdraagt!

Belangrijkste eerst

In de krantenwereld hanteren ze een belangrijk principe. Alles wat boven de vouw van het blad zit krijgt de meeste aandacht van de lezer. Naar een landingspagina vertaald zou je gerust kunnen stellen dat de eerste 400 pixels gegarandeerd zichtbaar zijn. Beschouw de onderkant van je scherm dan maar als de vouw en zorg dat je belangrijkste nieuws erboven staat!

Vergeet de wegwijzers niet

Mensen scannen online informatie. Ze lezen je boodschap niet van a tot z. Zorg met tussenkoppen, titels, iconen of grotere letters voor kapstokken in je landingspagina. Als het oog van de lezer op iets valt, dan leest ie verder. En is de kans groter dat hij of zij misschien wel in zal gaan op je voorstel. Maar ook hier opletten. Overdaad schaadt!

jan 7, 2010Ann Flipkens
Previous storyEen goede landingspagina vergt een goed recept!Next storyKan je de lezer wel bijhouden?
Home Het oog wil ook wat!
13 jaar geleden Design214
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (I)

Een nieuw jaar is vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing van vandaag verschilt danig van wat gisteren gangbaar was. Daarom is het ook leuk om naar morgen te kijken. jan 2, 2013Ann Flipkens

Strategie, Tips

Vier te mijden valkuilen

We leerden in het onderzoek van de emailbarometer nog dat niet alleen conversie, maar ook andere ratio’s belangrijk zijn om het succes van een e-mailcampagne te bepalen. Uitschrijfratio’s blijken belangrijk te zijn, maar ook het kenmerken als spam is een belangrijke factor. mrt 26, 2015Ann Flipkens

Cases, Tips

Graaf eens in je blacklist

Correcte e-mailmarketing houdt rekening met het contact. Als die wil aangeven geen e-mail meer te willen ontvangen, dan is er de uitschrijflink met eventueel bijhorende blacklist. okt 16, 2013Michelle Dassen

List Building

Opt-in lijsten blijven groeien

Een onderzoek van MarketingSherpa leert dat we ons geen zorgen hoeven te maken over steeds veralgemeende verplichting om alleen nog met opt-in e-mailadressen te werken. Ondanks iedereen de term economische crisis hoort galmen blijken e-marketing lijsten nog steeds spontaan te groeien. dec 3, 2009Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Het belang van een goed kapstokbeleid

In e-mailmarketing is het belangrijk om de aandacht van de lezer te trekken. Om je boodschap te lezen. Liefst zo gedetailleerd mogelijk. Maar we beseffen maar al te goed dat we die aandacht moeten delen met met de vruchten van andere e-marketeers. Daarom moeten we er ook rekening mee houden dat we soms het met […]

context, E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Strategie

E-mail als eerste kanaal, maar contact wil wel kiezen.

Dat is het besluit van een recent onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa eind 2015, waarbij gepeild werd hoe een consument het liefst aanbiedingen zou ontvangen. mrt 3, 2016Thomas Vangelooven

Een verhaal om aan te vullen

Iedereen gebruikt in e-marketing op tijd en stond wel eens een formulier om gegevens te verzamelen. Zelfs werken met verplichte velden staat nog niet garant voor een volledig correct ingevuld formulier. Niet alle ‘Pietjes Pukken’ uit de wereld kan je met controle opvangen. En of een voornaam nu echt een voornaam is, dan wel een […]

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Tips

Verzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!

Er zijn in e-mailmarketing twee grote fases waarbij je de mogelijke contacten tot klant maakt. De eerste fase is iemand overtuigen zich in te schrijven op je e-marketinglijst. De tweede stap is diezelfde persoon ook nog klant laten worden. Tussen beide stappen zit een wereld van verschil. sep 4, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail