E-mailmarketing heeft deze in tijden van een achterblijvende economie een enorme groeischeut gekregen. Maar is er nog een ander positieve invloed dan de wet der grote getallen? We kwamen deze grafiek uit een onderzoek van Forrester Research over het vierde kwartaal van 2009 tegen.
Frequentie
Er is ook een groei in de frequentie waarmee e-mailmarketing wordt ingezet. E-mailen blijft een goedkope tool om in te zetten. Niet alleen naar absolute cijfers, maar ook in maatstaven van ROI. Daarom grijpen marketeers vandaag sneller naar de e-mail als drager van de boodschap, dan vroeger. Alleen om de centen? Niet als vervanger van andere duurdere kanalen die budgettair ingeperkt werden.
Platform
De sputterende economie heeft ook de hakbijl gezet in de medewerkers van een marketingafdeling. Daarom wordt het gebruik van een e-mailplatform voor deze communicatieve afdeling des te belangrijker. Hoe beter het platform de werkzaamheden ondersteunt en hoe groter de bereidheid tot het geven van service ingebakken is in de filosofie van de platformaanbieders, hoe gemakkelijker deze marketeers kunnen groeien in de rol van e-marketeer!