Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Het positieve gevolg van een sputterende economie

E-mailmarketing heeft deze in tijden van een achterblijvende economie een enorme groeischeut gekregen. Maar is er nog een ander positieve invloed dan de wet der grote getallen? We kwamen deze grafiek uit een onderzoek van Forrester Research over het vierde kwartaal van 2009 tegen.

Een eerste vaststelling is dat 48 procent van de bevraagde marketeers aangeven is dat ze minder op de aantallen rekenen, maar wel op de relevantie van de boodschap die ze uitzenden. E-marketing biedt als geen enkele andere tool een zo intense integratie van data – heb je al eens nagekeken over welke rijkdom aan informatie in je crm op ontginning wacht? – van prospecten en producten in combinatie met snel en flexibel bijsturen van de boodschap.

Frequentie

Er is ook een groei in de frequentie waarmee e-mailmarketing wordt ingezet. E-mailen blijft een goedkope tool om in te zetten. Niet alleen naar absolute cijfers, maar ook in maatstaven van  ROI. Daarom grijpen marketeers vandaag sneller naar de e-mail als drager van de boodschap, dan vroeger. Alleen om de centen? Niet als vervanger van andere duurdere kanalen die budgettair ingeperkt werden.

Platform

De sputterende economie heeft ook de hakbijl gezet in de medewerkers van een marketingafdeling. Daarom wordt het gebruik van een e-mailplatform voor deze communicatieve afdeling des te belangrijker. Hoe beter het platform de werkzaamheden ondersteunt en hoe groter de bereidheid tot het geven van service ingebakken is in de filosofie van de platformaanbieders, hoe gemakkelijker deze marketeers kunnen groeien in de rol van e-marketeer!

mrt 24, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyDe ‘whitelist’ wordt in de toekomst belangrijkerNext storyMeer dan één keer linken?
Home Het positieve gevolg van een sputterende economie
10 jaar geleden E-mailmarketing99
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Trends

Een animated gif als een conversie aanjager

Het is een discussie die veel marketingmensen bezighoudt. Kan je een animated gif meegeven in een e-mailbericht? Gaan de spamfilters daar niet terughoudend op reageren? En vooral, wat zal de reactie van de lezer zijn? Geen verkeerde reactie zo blijkt uit een case study van computerbouwer Dell. mei 16, 2014Michelle Dassen

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

context, E-commerce, E-mailmarketing, Wetgeving

Wat betekent nieuwe Europese Privacy regel voor e-mailmarketing?

Het gebeurde, na vier jaar werk, bijna geruisloos. Het Europees Parlement heeft onlangs nieuwe regels goedgekeurd die burgers meer controle geven over het digitale gebruik van hun persoonsgegevens. We kijken even naar de gevolgen op het vlak van e-mailmarketing. apr 15, 2016Thomas Vangelooven

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

Geef een helder signaal

Al te vaak krijg je e-mailmarketing berichten waar alle toeters en bellen uit de kast getrokken worden. Maar het is dan nog niet duidelijk wat er precies van de lezer verwacht wordt. mrt 21, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel. nov 21, 2012Thomas Vangelooven

Content, Personalisatie, Targeting, Tips, Trends

Relevantie uit je databases trekken

Heb je meer dan één product, dan heb je gegarandeerd ook meer dan één type klant. Volgens het relevantie principe kan je de grote verzameling van je klanten dan ook niet met dezelfde e-mail bedienen. Zeker als je gamma aan producten ver uit elkaar loopt. okt 30, 2013Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, Design, E-mailmarketing, Tips

Vijf valkuilen om niet in te trappen!

Bij het opstellen van een e-mailbericht moet je niet alleen oog hebben voor de boodschap en het uitzicht, je moet ook oog hebben voor enkele specifieke valkuilen waarin je kan trappen. Een e-mailclient is immers onverbiddelijk bij het interpreteren van je boodschap. En als die verkeerd oogt, dan is het te laat. We zetten enkele […]

E-commerce

Pik in op achtergelaten winkelkarren

Bedrijven besteden te veel aandacht aan kwantiteit en te weinig aan kwaliteit wanneer het gaat over e-mailmarketing. Nochtans komt een onderzoek van Silverpop tot de conclusie dat relevante e-mails, die inpikken op het gedrag dat de consument op een bepaald moment stelt, een hoge Return On Investement (ROI) garanderen. feb 18, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,657

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail