Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings

Het succes van e-mailmarketing zit in de voorbereiding

We stelden het in deze blog reeds meermaals. Zelfs met het beste e-mail marketingplatform ben je nog niet zeker van succes. De zegswijze dat e-mailmarketing minstens evenveel ‘transpiratie als inspiratie’ vereist is hier zeker op haar plaats. Het eerste van de twaalf werken van Flexmail schenkt hieraan ruime aandacht.

herculesE-mailmarketing start zoals elke vorm van marketing met een strak plan. We leerden het op school, maar we moeten het ook in het echte leven toepassen. In de eerste aflevering van de 12 werken blijven we dan ook stilstaan bij de SWOT-analyse. Wat zijn onze sterkten en wat zijn onze zwakten? Maar vooral wat zijn onze opportuniteiten?

Uit de band

Deze kansen zijn de ideale kapstokken om een onderscheidende e-mailmarketing op te zetten. We zijn niet de enige die om aandacht vragen in de inbox van de lezer. We moeten er uitspringen. Gewoon omdat we anders zijn. Omdat we recht in het verwachtingspatroon van de lezers schieten, omdat we op het juiste moment met de juiste reden bij het e-mailcontact terecht komen. In de eerste aflevering wordt aan dit aspect ruim aandacht besteed.

Plannen en nog eens plannen

E-mailmarketing is ook geen kwestie van een toevalstreffer. Het is een strategisch beleid dat op (middel)lange termijn uitgezet wordt. Een goede planning – vaak voor meer dan een jaar vooruit – is noodzakelijk. Dit om te voorkomen dat je de lezer te vaak om aandacht vraagt, maar ook om te vermijden dat je belangrijke momenten uit het oog verliest. Voor speelgoed is de maand voor Sinterklaas belangrijk. Voor de speeltjes ter gelegenheid van Valentijn moet je in maart echt niet meer afkomen. Je ziet, e-mailmarketing is goed nadenken over je doelen. Je leest er alles over in de eerste aflevering van de XII werken.

In dit eerste werk doen we alle elementen uit de doeken die nodig zijn voor een sterk e-mailmarketingplan. Bovendien krijgen alle inschrijvers een link naar een template, waarmee ze gemakkelijk zelf hun eigen e-mailmarketingplan kunnen opstellen.

Smaak naar meer? Klik hier om je in te schrijven. De volgende werken vallen dan zo in je inbox. Op het juiste moment, dat staat zo in onze planning!

jan 29, 2013Ann Flipkens
Previous storyVerkopen met e-mailadresNext storyDenk nog eens na over de afzender
Home Het succes van e-mailmarketing zit in de voorbereiding
10 jaar geleden E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings222
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

En wat vindt het panel van jouw e-mail?

Yahoo verliet reeds voor een deel de algoritmes voor het wegen van een e-mai bericht op de spam weegschaal. Microsoft doet het nu ook. Zij hebben hiervoor de ‘panellists’ in het leven geroepen. dec 1, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Tips

Hoe meer e-mailadressen verzamelen? Drie eenvoudige tips!

Iedereen heeft ondertussen wel begrepen dat het inzamelen van e-mailadressen in de huidige constellatie van de markt een verschil kan maken tussen succes en achteraan bengelen. Maar hoe doe je dat in een tijd waar de opt-in overal in de wetgeving ingeschreven wordt? okt 23, 2009Thomas Vangelooven

Content, Design

Professionaliseer je e-mailcampagnes met templates

Templates zijn een belangrijk element in de opmaak van je e-mailcampagne. Omdat we niet allemaal grafische ontwerpers zijn en toch professionele en consequente e-mailcommunicatie willen opzetten, brengen templates soelaas. mrt 18, 2011Thomas Vangelooven

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Events

Flexmail is genomineerd voor de Digital Marketing Awards 2015

Enkele dagen geleden ontvingen we groot nieuws in onze inbox. De jury van de Digital Marketing Awards heeft Flexmail genomineerd in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. okt 28, 2015Michelle Dassen

List Building, Targeting

Segmenteer je mailinglijsten voor meer relevantie

We hebben het al eens gezegd en we blijven het herhalen: de sleutel tot succes is ‘relevantie’. Het segmenteren van je e-maillijsten aan de hand van een aantal criteria maakt je bericht relevanter voor de doelgroep én optimaliseert je klantenrelatie. feb 23, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Het positieve gevolg van een sputterende economie

E-mailmarketing heeft deze in tijden van een achterblijvende economie een enorme groeischeut gekregen. Maar is er nog een ander positieve invloed dan de wet der grote getallen? We kwamen deze grafiek uit een onderzoek van Forrester Research over het vierde kwartaal van 2009 tegen. mrt 24, 2010Thomas Vangelooven

“E-mailloze dag”

De laatste vrijdag van november wordt gepromoot als een dag waar we even de e-mail uit ons leven sluiten. De datum is symbolisch maar sluit aan bij het moment waarop het eerste e-mailbericht verstuurd werd. Ray Tomlinson, programmeur bij het Amerikaanse softwarebedrijf BNN gebruikte voor de eerste keer een @ ergens in november of december […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail