Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Het wordt vechten om aandacht!

Deze cijfers plukten we uit de laatste editie van het “MarketingSherpa 2010 Email Marketing Benchmark Report”. Het blijkt dat het gevecht om aandacht voor je e-mail boodschap pas goed begonnen is.

Eind 2009 werden net geen 1.500 digitale marketeers uit zowel de B2B als de B2C in ‘real life’ ondervraagd. En zoals het bij een goede bevraging hoort, worden de cijfers vergeleken met de antwoorden van het jaar voordien. Niet minder dan 71 % van de bevraagden zien de sociale media als de uitdaging van het jaar. Ter vergelijking zie je in de blauwe balk welk gewicht deze thematiek het jaar voordien in de tactische overwegingen van de e-marketeer in het thuisland van MarketingSherpa kreeg. Toen was het nog nauwelijks 23 procent van de bevraagden die hierin een uitdaging zag.

Nieuwe generatie

Met alle plannen die de sociale netwerken ontplooien op het vlak van e-mail(integratie) zou je wel ziende blind zijn als je met deze evolutie geen rekening zou houden. Bovendien komt er stilaan een nieuwe en jongere generatie in het werkveld terecht. De meesten onder hen hebben bijna nooit anders geweten dan dat de sociale webplatformen “the place to be” zijn. Die generatie gebruikt commentaren op elkaars status om info door te geven waar een wat oudere generatie anders wel een e-mailtje over zou dichten. En zo blijft voor die jongeren de e-mail box de hele avond gesloten. Wel erg lastig voor de ROI van een B2C campagne. Maar vermits bijna drie kwart van de e-marketeers over dit fenomeen gaat nadenken, zullen binnenkort wel verschillende proeven van oplossingen opduiken. We houden je op de hoogte!

feb 18, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyGoogle tracht e-mail te herdefiniëren!Next storyIkke of wie anders? Stuur eens persoonlijk een e-mail!
Home Het wordt vechten om aandacht!
13 jaar geleden Geen categorie124
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Trends

Nederland : afleverratio’s van het hoogste niveau

De Nederlandse E-mail Benchmark 2015, van de DDMA in samenwerking met de Nederlandse providers, is bekend. Het bevat een aantal opmerkelijke inzichten. Omdat het steeds interessant is om te leren van goed afgeschermde biotopen, willen we hier toch even wat dieper op ingaan. jun 19, 2015Thomas Vangelooven

Strategie

9 key elements for every message

The design of a newsletter is always a challenge. You have to create a fun first impression. But at the same time, you need to think about each element that can immediately be seen in the first time someone looks at your email. The newsletter of the British Moo that landed in our inbox, meets […]

Op 13 maart organiseert Flexmail de Crash Course Facebook Marketing

Deze Facebook cursus draait rond het omzetten van de tijd en inspanningen die je in Facebook steekt naar echte resultaten. Resultaten die leiden naar meer leads, meer klanten en uiteindelijk naar meer verkopen. feb 14, 2012Ann Flipkens

Alle karakters in je e-mailadres, begin van ellende?

Op 30 oktober besliste in Seoul de algemene vergadering van internet regulator ICANN dat domeinnamen op internet niet meer exclusief met Latijnse karakters moeten worden geschreven. De eerste alfabetten kunnen vanaf midden november al ingediend worden. nov 2, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Trap niet in de openstaande valkuilen, dat leert werk XI

Eindelijk is de e-mail die je naar je prospecten wil sturen af. Het heeft even wat zweet gekost, maar de tekst zit goed. De afbeeldingen zijn mooi en die nieuwe achtergrondkleur oogt trendy. Dus druk ik snel op de verzendknop. Je zal reactie krijgen, wees gerust. Maar zal je de reactie krijgen die je bericht […]

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Hyper-personalisatie is de volgende stap

De consultant van een bekend CRM pakket belt naar de consultant op het vlak van e-mailmarketing van een gemeenschappelijke klant. Om even af te stemmen. Vroeger waren dat twee aparte werelden. Vandaag heeft e-mailmarketing veel weg van marketingtools en overigens geldt ook het omgekeerde. Als we even wat surfen in de wereld van de e-mailmarketing […]

Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven

In Zwitserland experimenteert men al een tijdje met de post die bijgehouden moet worden. Maar de Finse post wil nog een stapje verder gaan: alle post openen en in scannen om ze dan als een pdf per e-mail aan de geadresseerde bezorgen. Voorlopig is het een experiment dat op 12 april van start gaat voor […]

Afleverbaarheid

Als e-marketeer in het adresboek terechtkomen?

Het wordt als een `mission impossible` aanzien. Maar je contact zo ver zien te krijgen dat hij je toevoegt aan zijn adresboek, is de natte droom van iedere marketeer. apr 4, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail