Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos.

E-mailmarketing is nutteloos zonder de juiste data van je doelgroep. Het verzamelen van persoonlijke informatie is dan ook van levensbelang voor de e-mailmarketeer. Maar niet alle gegevens zijn even waardevol en soms zijn ze zelfs gewoon onjuist. Dat betekent dat al die geleverde inspanningen een maat voor niets zijn. Ontdek hier een stappenplan om je B2B-gegevens te organiseren.

Wie is de klant?

Om de overvloedige data in te perken, is het van belang dat je gericht op zoek gaat naar data. Als je een visitekaartje ontvangt, dan heb je al een belangrijke houvast om een profiel van de klant of prospect op te maken.

Maar naar wie moet je precies je communicatie richten? Ontdek wie de producten aankoopt, wie er advies geeft over de aankopen en wie ze autoriseert? Een antwoord op die vragen is nodig om je consument te definiëren.

Bedrijfsprofiel

Een visitekaartje wordt pas uitgegeven na een gesprek over de activiteiten van de organisaties. Maak ook gebruik van die informatie en ga desnoods op zoek naar aanvullende data. Waarin is het bedrijf actief? Wie zijn de klanten? Waarom zou jouw product je contact van pas kunnen komen? Stel met behulp van die vragen een multilevel-profiel op van het bedrijf en zoek naar aanknopingspunten om de communicatie op te starten.

Check je gegevens

Zoals eerder al aangegeven, zijn onjuiste gegevens een verspilling van middelen en inspanningen. Trek daarom de gegevens na. Het gaat dan niet alleen om e-mail- of webadressen. Ga ook de structuur binnen het bedrijf na, waar bevindt je contact zich op de ladder, wie maakt en/of beïnvloedt de beslissingen, enzovoort. Met die aanpak creëer je orde in de chaos en ben je klaar om doelgericht te communiceren.

Ben jij op zoek naar e-mailmarketingoplossingen? Ontdek dan hier wat Flexmail voor je kan betekenen of neem contact met ons op.

jan 18, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyNog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)Next storyCongres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken
Home Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?
9 jaar geleden List BuildingB2B, B2B-communicatie, B2B-marketing, database marketing, databasemarketing, e-mail tips, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips95
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

Wij willen korting!

Nieuw contacten in je e-marketinglijsten, daar gaan we nog steeds voor. Alleen, hoe kan je al die potentiële contacten verleiden om in te schrijven? mei 16, 2012Ann Flipkens

Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar. dec 1, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail