Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, Tips

Hoe ‘droog’ is uw bevestiging?

Als iemand zich inschrijft op een nieuwsbrief, krijgt hij meestal een e-mail bevestiging. Soms wordt er gevraagd om even op een link te klikken om de inschrijving daadwerkelijk te bevestigen. “Dank voor de inschrijving, klik hier om te bevestigen”, klinkt meestal droog…

Herkent u zich in deze situatie? Ga snel even kijken naar de welkomstboodschap op je eigen website. Is ze al niet veel creatiever dan bovenstaand voorbeeld? Dan hebben we een paar tips voor u…

Personaliseer

Er schuilt een potentiële klant achter de inschrijving. Zo iemand behandel je niet routineus af. Spreek hem aan met zijn naam. Het zorgt er voor dat de lezer zich echt welkom voelt. En beschrijf even wat ruimer wat de oorzaak was om deze automatische e-mail te genereren. “We noteerden je inschrijving op onze nieuwsbrief. Om zeker te zijn dat je deze wilt ontvangen vragen we even te bevestigen.” Dat klinkt toch al vriendelijker niet?

Extra info

Steek ook wat extra info in je welkomstboodschap. Waarom bijvoorbeeld niet linken naar de laatste nieuwsbrief? Waarom niet wat extra contact informatie meegeven nu je de volle aandacht van de lezer hebt? Het telefoonnummer van de servicedesk vermelden of misschien nog wat extra doorlinken aanbieden nu uw nieuw contact bereid is om wat tijd te investeren in de groeiende relatie? Andere nieuwsbrieven promoten, wijzen op een getrouwheidskaart, een link naar de handleiding van … het zijn slechts enkele voorbeelden.

Zakelijk

Hoewel je dringend de droge welkomstzin achterwege moet laten, is het ook weer niet nodig om poëzie te gaan schrijven. Zorg dat de onderwerpregel helder is en dadelijk tot actie aanzet. Geef alleen de informatie mee die noodzakelijk is om de actie – bevestigen inschrijving – tot een goed einde te brengen. En vergeet zeker niet een link naar je homepagina te voorzien. Om later door een verstrooide lezer teruggevonden te worden.

Spaarzaam met beeld

Wees spaarzaam met beeld in een welkomstmail. Vermits deze automatisch gegenereerd werd is de kans niet onbestaande dat hij niet in de in-box belandt. Teveel beeld, te veel toeters en bellen verstoren bovendien alleen maar de boodschap. Zeker als iemand op aanraden van een vriend via zijn Smartphone inschrijft. Want net nu we een inspanning geleverd hebben om iemand warm te verwelkomen, willen we hem toch niet door een overkill aan digitaal geweld afschrikken?

jul 2, 2009Ann Flipkens
Previous storyEen e-mail lijst moet je af en toe snoeienNext storyPlaats jezelf in de schoenen van je lezer
Home Hoe ‘droog’ is uw bevestiging?
10 jaar geleden Content, E-mailmarketing, Tips574
Ann Flipkens
Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  Gerelateerd posts  
Inspiratie!

Doe eens gek met je nieuwsbrief in 7 stappen

Het franse Michel Et Augustin is een groeiend en hip bedrijf dat zich ergens tussen de zuivel, de koekjes en de gezonde fruitsnacks situeert. Naar producten toe kunnen ze moeilijk één duidelijke smoel opzetten. Op vlak hun e-mailnieuwsbrieven doen ze dat wel, met een grote knipoog naar het leven. jan 16, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!

Flexmail wint ‘Fastest-growing company 2017 in sector Communicatie’

We won! Gisteren wonnen we de prijs voor ‘Fastest-growing company in de sector Communicatie’ in de Fast 50 van Deloitte Belgium. We zijn bijzonder trots om deze award mee naar Genk te mogen nemen, maar zonder ons team en onze klanten was dat nooit gelukt. Dream team Een team waar het tof is om in […]

E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Reporting, Strategie, Targeting

Nieuwste versie van Flexmail is er!

Wakker liggen is bijna niet meer nodig. De nieuwste versie van Flexmail is er bijna. Nog beter dan het nieuwe iOS7, want naast een verbeterde interface, bulkt deze update van tal van nuttige vernieuwingen. sep 20, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Laat “mailto” beter achterwege

Eigenzinnige e-mailclients kunnen soms een ware nachtmerrie vormen voor e-marketeers. Dat afbeeldingen tegenwoordig standaard geblokkeerd worden, daar hebben we ondertussen mee leren leven. Maar een ingebouwde “mailto” blijkt nu ook alle alarmbellen af te laten gaan. jul 19, 2013Michelle Dassen

Geen onderdeel van een categorie

Flexmail behaalt zilver voor de Best performing Belgian tool Award

Op 26 november 2015 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met zilver in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. nov 30, 2015Michelle Dassen

List Building

Zijn uitschrijvers echt uitschrijvers?

Je stelt met zorg een e-mail lijst samen binnen je klantenkring. Of je beschikt over een mooie opt-in module op je webstek. Je ziet je mailinglijst aangroeien. Maar je ziet ook regelmatig dat e-mailadressen uitgeschreven worden. Heeft u zich al eens afgevraagd waarom deze adressen verdwijnen? jun 29, 2009Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building, Social media

Facebook als bron van nieuwe contacten

Het aanvullen van je e-marketinglijsten met nieuwe contacten is een kunst. Elke bron die je kunt aanboren is mooi meegenomen. Het lijkt misschien een tikkeltje bizar, maar ook Facebook kan je hierbij goed van dienst zijn. apr 10, 2013Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

De ideale e-mailcampagne in praktijk: de do’s

De tips en tricks, die in de Flexmailblog worden meegegeven, zijn een handig vertrekpunt voor de e-mailmarketeer. Maar hoe ziet de ideale e-mailcampagne er nu precies uit? mrt 4, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,764

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,971

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,247

Een animated gif als een conversie aanjager

3,104

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,674

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,480

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,420

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,338

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2018 © Flexmail