Als bedrijf wil je natuurlijk zoveel mogelijk potentiële klanten bereiken. E-mailmarketing is één van de vele tools die je inzet. Maar kan je bereiken wie je wil?
Waar in het begin van de internetperiode niet iedere internetaansluiting garant stond voor een te bereiken e-mail gebruiker – toen moest je daar soms nog apart voor bijbetalen – is dit verschil ondertussen helemaal verdwenen. Bovenstaande grafiek van eMarketer.com illustreert de Amerikaanse situatie. Nagenoeg iedereen die een aansluiting op internet heeft, e-mailt regelmatig. Maar dan heeft u zeker nog niet elke Amerikaan te pakken. Kijk eens naar de penetratiegraad van de aansluitingen!
België
In België jubelden de verenigde internet providers over onze aansluitingsgraad. Meer dan 3 miljoen internet aansluitingen in ons land betekent dat vrijwel iedereen ergens op het internet komt. Het zijn immers vrijwel allemaal breedband aansluitingen die in huis door alle huisgenoten gedeeld worden. Vermenigvuldig dit grote getal even met een quotiënt tussen de 2 en de 3 gebruikers per aansluiting en dan laten we met gemak de Verenigde Staten achter. België scoort niet voor niets de eerste plaats op de rangschikking van de meest geglobaliseerde landen. En daar is het bereik van e-mailmarketing één van de onderscheidende factoren!