Zoals jullie wel weten is relevantie het sleutelwoord voor efficiënte e-mailmarketing. Maar in sterk veranderende tijden, waar de ontwikkelingen in communicatiemiddelen niet stilstaan, moet je e-mailmarketing up-to-date blijven. Met deze drie tips weet je hoe je dat kan doen.
Sociale media
Er is geen ontsnappen aan. Consumenten verwachten dat hun favoriete merken beschikbaar zijn op social media. Dit betekent nu ook niet dat je je meteen op alle social media moet gaan registreren. Kies er enkele uit. Bekijk welke social media het meest relevant zijn voor jouw sector. Net als bij elk ander medium, krijg je pas echt resultaat, wanneer je bereid bent er tijd in te steken.
Zorg er voor dat je een ‘like’- en ‘deelknop’ toevoegt aan je mailing, vraag je klanten om je bericht te delen op hun Facebookpagina of door te sturen en kondig je nieuwsbrief aan op je sociale netwerk. Vergeet je sociale mediapagina ook niet in te zetten om nieuwe klanten te werven. Moedig je abonnees aan om je nieuwsbrief te promoten in hun eigen netwerk.
Smartphones
De opmars van smartphones en tablet pc’s is ingezet. Als je je e-mailcampagne opmaakt, beeld je dan eens in dat mensen hem lezen als ze onderweg zijn. Hoe zou jij graag je e-mail ontvangen als je in de metro zat, je naar je werk wandelt of in de file zit?
Relevantie
Het begrip heeft in dit tijdperk nog meer aanhang gekregen dan vroeger. Priority inbox en agressieve spamfilters selecteren de e-mails, die ze hoger plaatsen of doorlaten, op basis van de leesgewoonten van de ontvanger. Ben jij een graag gelezen verzender, dan heb je meer kans om beter te scoren in de e-mailcliënt. Zorg er dan ook voor dat élke e-mail relevant is voor de gebruiker. Zo niet, word je onverbiddelijk uit de mailbox verbannen.
Ontdek hoe jij een ‘graag gelezen verzender’ wordt. Neem contact op met Flexmail en leer meer over wat professionele e-mailmarketing voor jouw onderneming kan betekenen.
Deze artikels kunnen je ook interesseren:
Koppel je marketingkanalen voor coherente communicatie
Wees hip, zet een Facebookknop in je e-mail