Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Trends

Hoe houd je je e-mail relevant?

Zoals jullie wel weten is relevantie het sleutelwoord voor efficiënte e-mailmarketing. Maar in sterk veranderende tijden, waar de ontwikkelingen in communicatiemiddelen niet stilstaan, moet je e-mailmarketing up-to-date blijven. Met deze drie tips weet je hoe je dat kan doen.

Sociale media

Er is geen ontsnappen aan. Consumenten verwachten dat hun favoriete merken beschikbaar zijn op social media. Dit betekent nu ook niet dat je je meteen op alle social media moet gaan registreren. Kies er enkele uit. Bekijk welke social media het meest relevant zijn voor jouw sector. Net als bij elk ander medium, krijg je pas echt resultaat, wanneer je bereid bent er tijd in te steken.

Zorg er voor dat je een ‘like’- en ‘deelknop’ toevoegt aan je mailing, vraag je klanten om je bericht te delen op hun Facebookpagina of door te sturen en kondig je nieuwsbrief aan op je sociale netwerk. Vergeet je sociale mediapagina ook niet in te zetten om nieuwe klanten te werven. Moedig je abonnees aan om je nieuwsbrief te promoten in hun eigen netwerk.

Smartphones

De opmars van smartphones en tablet pc’s is ingezet. Als je je e-mailcampagne opmaakt, beeld je dan eens in dat mensen hem lezen als ze onderweg zijn. Hoe zou jij graag je e-mail ontvangen als je in de metro zat, je naar je werk wandelt of in de file zit?

Relevantie

Het begrip heeft in dit tijdperk nog meer aanhang gekregen dan vroeger. Priority inbox en agressieve spamfilters selecteren de e-mails, die ze hoger plaatsen of doorlaten, op basis van de leesgewoonten van de ontvanger. Ben jij een graag gelezen verzender, dan heb je meer kans om beter te scoren in de e-mailcliënt. Zorg er dan ook voor dat élke e-mail relevant is voor de gebruiker. Zo niet, word je onverbiddelijk uit de mailbox verbannen.

Ontdek hoe jij een ‘graag gelezen verzender’ wordt. Neem contact op met Flexmail en leer meer over wat professionele e-mailmarketing voor jouw onderneming kan betekenen.

Deze artikels kunnen je ook interesseren:
Koppel je marketingkanalen voor coherente communicatie
Wees hip, zet een Facebookknop in je e-mail

aug 5, 2011Ann Flipkens
Previous storyNog meer tips voor een geslaagde call-to-actionNext storyDrie tips om de concurrentie een stap voor te zijn
Home Hoe houd je je e-mail relevant?
11 jaar geleden E-mailmarketing, Trends260
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, List Building, Targeting, Testing

Welke extra inspanningen de moeite waard zijn

Welke campagnes kunnen je inactieve abonnees bewegen tot conversie? Een goede deal slaagt erin om niet alleen een eenmalige verkoop te bezegelen, maar ook om je klanten vaker te laten engageren met je merk. Als dat geen koopje is! jun 8, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, Trends

Ontvanger triggert e-mailmarketing

Het jaar loopt weer stilaan naar haar einde. Hoewel er op het vlak van e-mailmarketing net omwille van dat jaareinde, nog drukke dagen te wachten staan, sijpelen nu al de eerste trendlijstjes en voorspellingen omtrent de toekomst van e-mailmarketing binnen. We filteren ze op haalbaarheid en zullen de komende weken de opmerkelijkste visies brengen. nov […]

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

Inspiratie!, Strategie, Trends

Filosofische bedenking over e-mailmarketing en communicatie

Deze blog ontstond naar een klein berichtje in de krant. Google heeft weer iets nieuws bedacht. Op zijn gmail platform gaat het aan de gebruikers antwoorden voorstellen. Wat kunnen we hier uit leren op het vlak van e-mailmarketing? nov 6, 2015Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Neem eens een artiest onder de arm

E-mailmarketing is meer dan alleen maar een goede onderwerpregel en uitgebalanceerde tekst. Het oog moet ook door beeld geprikkeld worden. Want een goed beeld vertelt niet alleen het stuk van het verhaal, maar bij veel van je contacten blijft het ook beter hangen. mei 7, 2015Ann Flipkens

Strategie, Tips, Trends

The event is comming, het wonderlijke is gebeurt!

Ja, de taalfouten staan bewust in de titel. Als trendwatcher in de wereld van de e-mailmarketing hebben we ons natuurlijk ingeschreven op tientallen nieuwsbrieven. sep 18, 2015Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Tips, Trends

Ga viraal met je e-mailcampagne

Een droge e-mail spreekt niet meer  aan; een mooie lay-out, een passende afbeelding of foto kan wonderen doen. Anno 2017 heb je nog meer opties en zo lijkt het embedden van video één van de belangrijkste trends te worden in e-mailmarketing. 60 procent van de marketeers doet al aan video-marketing en 82 procent is ervan […]

Mobile, Trends

Mobiel internet in België: de cijfers

Mobiel is de toekomst van digitale marketing. Dat moeten we in gespecialiseerde bladen, seminaries en congressen aanhoren. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met het mobiel internetverkeer in België? Hier vind je de cijfers zwart op wit. jan 27, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail