Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Tips

Hoe meer e-mailadressen verzamelen? Drie eenvoudige tips!

Iedereen heeft ondertussen wel begrepen dat het inzamelen van e-mailadressen in de huidige constellatie van de markt een verschil kan maken tussen succes en achteraan bengelen. Maar hoe doe je dat in een tijd waar de opt-in overal in de wetgeving ingeschreven wordt?

VRAAG HET : Als je met verkoopspunten werkt waarbij klanten persoonlijk aan de kassa komen aanschuiven, dank an je het hen gewoon vragen. Of je kan een kortingsbon weggeven die alleen gehonoreerd wordt als er een e-mailadres op staat. Gebruik de klassieker dat ze nog meer kortingen en aanbiedingen kunnen krijgen bij afgifte van het adres. Als je ziet met welk gemak iedereen in de grote verkoopoppervlakten zijn e-mailadres vrijgeeft in ruil voor een korting kaart, waarom zou jij het dan niet doen?

FORMULIER : Eenvoudiger dan dat kan het niet. Een invul formulier op een prominente plaats op de webstek. En vervolgens op elke pagina van je site. Zodat bezoekers niet moeten zoeken naar een plek waar ze hun e-mailadres kwijt kunnen. Want wees gerust, dat doen ze niet spontaan.

TELEFOONGESPREK : In een B2B omgeving zie je de klanten niet persoonlijk. Maar je spreekt ze wel vaak tot zeer vaak. Waarom niet in zo een gesprek even je digitale nieuwsbrief ter sprake brengen en vragen of je hen op de abonneelijst mag zetten. Je zit immers toch in het systeem, dan kan je het wel snel even doen. Je zal er versteld van staan hoeveel van je gesprekspartners akkoord gaan en tijdens de loop van het telefoongesprek al op de bevestigingslink geklikt hebben.

okt 23, 2009Thomas Vangelooven
Previous story"E-mailmarketing Trends" is de nieuwe borelingNext storyHet gros van het e-mail verkeer is spam
Home Hoe meer e-mailadressen verzamelen? Drie eenvoudige tips!
11 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Tips197
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid

Weer een spammer minder

Spam is de grootste vijand van de e-marketeer. Niet alleen dreigt elke e-mailcampagne te verdrinken tussen al die ongewenste e-mail, maar ondertussen beschouwt vrijwel iedere provider grote reeksen van e-mailberichten als te wantrouwen. En daar hebben ze de spambox voor uitgevonden. Microsoft heeft nu één van die grote spammers het zwijgen kunnen opleggen. feb 26, […]

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Optimaliseer je landingspagina met deze tips

Conversie, daar draait het nu eenmaal om. E-marketeers werken in overdrive om hun campagnes klaar te krijgen voor de feestdagen. Ze gaan daarvoor op zoek naar nieuwe manieren om het maximum eruit te halen. Ben jij ook op zoek naar handige tips? Zoek niet verder en lees deze blog. dec 2, 2011Ann Flipkens

Strategie, Targeting, Tips

Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips (deel 2)

Het verbeteren van het engagement van de gebruiker is de op één na hoogste prioriteit van e-mailmarketeers in 2011. Maar hoe pak je dat aan? Flexmail zet hier (opnieuw) een aantal best practices op een rijtje. feb 4, 2011Michelle Dassen

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Trends

Vijf inzichten voor de toekomst!

In de resultaten van de ‘Marketing Sherpa Email Summit 2012’ vonden we enkele leuke inzichten die e-mailmarketing in de toekomst zullen beïnvloeden. We willen ze u zeker niet onthouden… mei 11, 2012Thomas Vangelooven

List Building

Het beste recept voor een goede opt-in is kiss!

Een onderzoek van de Nielsen Norman Group wees uit dat gebruikers soms onverwacht veel moeilijkheden ondervinden bij het inschrijven en het uitschrijven voor nieuwsbrieven. Bij het inschrijven slaagt 81% van de gebruikers in dit onderzoek er in om deze taak tot een goed einde te brengen. Uitschrijven lukt beter, 91 procent lukt er in. okt […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail