Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Hoe schat jij de waarde in van een bedankje?

Bedank jij je klanten na een transactie? Zo niet, dan start je daar beter mee. Die kleine inspanning kan immers een positieve invloed hebben op je ROI. 

E-mailmarketing draait om de dialoog tussen jou en je prospect, die nodig is om een waardevolle klantenrelatie op te zetten. Beëindig de conversatie dan ook niet abrupt als je gesprekspartner overgaat tot een transactie, maar volg hem op met een bedankje.

Webshop

Heb je een webshop, dan heb je automatisch het e-mailadres van de klant. Stuur hem na de aankoop een bedankje en geef hem tegelijkertijd een incentief om je webwinkel opnieuw te bezoeken. Dat kan door een vriendelijk verzoek toe te voegen in de lijn van: ‘Bedankt voor uw vertrouwen in ons bedrijf. Ontdek nog veel meer aanbiedingen tegen scherpe prijzen in onze webcatalogus’.

Rechtuit

Het kan ook minder subtiel door een kortingsbon of een voucher voor een geschenk toe te voegen aan de e-mail. Die kan de klant dan inruilen bij zijn volgende aankoop. Verleidelijk, toch?

Fysieke winkel

Heb je een fysieke winkel, vraag dan naar de gegevens van de klant. Voeg zeker een optie toe zodat de klant zelf kan beslissen of hij e-mails van je wilt ontvangen. Ziet hij dat zitten, laat het dan niet na om hem een bedankmail te sturen.

Beurs

Hetzelfde geldt voor mensen die je ontmoet op (handel-) beurzen en conferenties. Volg je prospecten op met een e-mail waarin je hen uitnodigt om eens naar je website te surfen of je fysieke winkel te bezoeken.

Menselijk

Bedankmails zijn net als e-mails met verjaardags- en feestwensen een legitieme reden om de conversatie met je klant nieuw leven in te blazen. Het geeft je klanten ook het gevoel dat je e-mailmarketing meer zegt dan alleen: koop, koop, koop. Die kleine inspanningen geven een persoonlijke en menselijke toets aan je e-mailcommunicatie waarmee je een waardevolle klantenrelatie op touw zet.

apr 15, 2011Ann Flipkens
Previous storyKoppel je marketingkanalen voor coherente communicatieNext storyWek de interesse voor je productlancering op met nieuwsbrieven
Home Hoe schat jij de waarde in van een bedankje?
12 jaar geleden E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Tips303
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

Maximaliseer het conversatie ratio met de harde aanpak

In de vorige twee blogposten gaven we een stappenplan mee om je klanten aan te moedigen om de overstap te maken naar een update van je product. Nu de zware gebruikers en de twijfelaars de switch gemaakt hebben, is het tijd om de ultraconservatievelingen -of de koppigaards- mee aan boord te krijgen. mei 4, 2011Ann […]

E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie, Tips

Ikke of wie anders? Stuur eens persoonlijk een e-mail!

Over het nut van het personaliseren van e-mailberichten heeft men al hele boeken gevuld en menig congres toegesproken. Niemand twijfelt aan de kracht van een persoonlijke toets in een e-mailbericht. Maar denken we er ook aan om persoonlijk deze gepersonaliseerde boodschap te versturen? feb 24, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing

Acht argumenten om nú met e-mailmarketing te starten

E-mailmarketing blijft een sterk communicatiemiddel. Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn, geven we hier acht argumenten waarom je er best vandaag nog mee start! nov 12, 2010Ann Flipkens

Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

Trends, Wetgeving

E-mailadres voortaan in het bevolkingsregister

Iedere burger in dit land is geregistreerd in het bevolkingsregister. Naam, geboortedatum, adresgegeven en de huwelijkse staat zijn de voornaamste gegevens. Dit wordt bekroond met een uniek nummer. Vanaf nu komt er een nieuw element bij: een e-mailadres. feb 5, 2014Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

3 keer consequent voor een hogere conversie

De case van vandaag halen we van over de grote plas. Het Centennial Institute van de Colorado Christian University is een typisch Amerikaanse stichting die samenleving, geloof en politiek met elkaar willen verenigen. Ze doen onderzoek, werken op de publieke opinie en organiseren congressen. okt 10, 2014Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Personalisatie, Tips

Vertel in 5 stappen je klant dat je hem wil leren kennen

Eerder deden we al in enkele stappen uit de doeken hoe je een goede opt-in organiseert op je website. Uiteraard volgt daarop een welkomstboodschap. Dat is de basis. Meestal is de volgende stap dat het commerciële verhaal per e-mail wordt ingezet. Schoenenfabrikant Duo pakt eerder verrassend uit. nov 17, 2014Michelle Dassen

Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail