Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Strategie

Hoe verkrijg jij goede leads?

Ja, dat is nu net de vraag die je moet stellen als je aan een rondje e-marketing begint. Een leger is maar zo sterk als zijn zwakste soldaten. Een generaal houdt niet van zwakke soldaten en gaat steeds op zoek naar de beste elementen voor zijn troep. Het tweede werk van Flexmail besteedt aandacht aan de uitbouw van een goede e-marketinglijst.
hercules
Want een goede lead krijg je niet zo maar te pakken. Dat moet je in door middel van een goed doordacht stappenplan laten groeien. In eerste instantie moet je goede e-mailadressen te pakken krijgen. Kopen heeft geen zin. Dat vertelden we hier reeds.

Bouwen
Wel moet je alle middelen inzetten om een goede e-marketinglijst op te bouwen. Daarvoor geeft het tweede werk va Flexmail een aantal handige tips. Eén element moet je hierbij vooral onthouden. Zorg dat het de moeite waard is voor je nieuwe contact om zijn e-mailadres prijs te geven. Je contact zoekt naar meerwaarde. Geef hem dat dan ook. Anders zal je contact afhaken en nooit de fase van lead bereiken.

Vooraan staan

Een goed inschrijfformulier met bijhorende opt-in is het eerste instrument dat je als e-marketeer moet uitbouwen. In dit tweede werk krijg je een reeks handige tips om snel zelf een goed inschrijfformulier te realiseren. Eén van de elementen die je hier in het achterhoofd moet houden is dat je duidelijk moet communiceren. Vertel het nieuwe contact waarvoor hij of zij inschrijft. En dat je het inschrijfformulier prominent vooraan moet zetten is misschien een open deur intrappen.

Welkom heten

Vergeet ook niet je nieuwe contact welkom te heten. Het tweede werk van Flexmail besteedt ook hier behoorlijk wat aandacht aan. Het gebeurt steeds nog veel te vaak dat een inschrijver op een nieuwsbrief weken lang niets meer hoort. En plots weet ie niet meer waarom die e-mail in zijn in-box valt. In dit werk krijg je een reeks handige tips om je nieuwe contact ineens in de watten te leggen. Om zo snel tot een goed contact en wie weet conversie te komen.

Het tweede werk van Flexmail bevat twee handige checklists. Eentje met alle belangrijke elementen voor je welkomstbericht. De tweede checklist helpt je bij het opbouwen van een  inschrijfformulier.

Smaak naar meer? Klik hier om je in te schrijven. De volgende werken vallen dan zo in je inbox.

mrt 5, 2013Ann Flipkens
Previous storyE-mail adressen zijn niet te koop!Next storyFreemium en e-mailmarketing
Home Hoe verkrijg jij goede leads?
8 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Strategie324
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Tips, Trends

Experiment: hoe veel info geef jij in je nieuwsbrief?

Het is altijd een vorm van afwegen. Geef je veel of weinig info in je e-mailbericht? Waar zit het verzadigingspunt. Hoeveel moet je vertellen om een lezer tot een doorklik te verleiden? Maar vooral, wat doe je om de hoogste conversie te krijgen? mrt 14, 2014Ann Flipkens

Cases, Tips

Krabbel even nonchalant op je eigen e-mailbericht

Origineel uit de hoek komen, een boodschap brengen en tegelijkertijd leesbaar zijn. Het is een kunst die e-marketeers zichzelf maar al te graag eigen maken. okt 30, 2015Ann Flipkens

Reporting

De meetcijfers for dummies

Start je net met e-mailmarketing? Dan klinken al die data, die een e-mailmarketingplatform vrijgeeft over je e-mailcampagne, vast nuttig. Maar als nieuwkomer is het niet evident om meteen te weten wat de cijfers je precies zeggen. Hier een gids.  mei 18, 2011Michelle Dassen

Cases, Inspiratie!, Tips, Trends

Een e-mailbericht in de vorm van een gekleurde kapstok!

Vaak zijn e-mailberichten in een B2B omgeving serieus opgezet. Vrij vertaald kan je soms gerust het woord saai in de mond nemen. Vandaag presenteren we een voorbeeld dat helemaal niet beantwoordt aan dat stereotiep, zelfs integendeel. Trello is webbased software waarmee je in eigen organisatie persoonlijk, op team niveau en zelfs extern de nodige to-do […]

E-mailmarketing, Trends

Vijf argumenten pro e-mail, contra social media!

Op regelmatige basis wordt e-mailmarketing dood verklaard. Er is altijd weer eens een nieuwe hype, die het zogenaamd oubollige communicatiemedium zal uitrangeren. Meer dan één trendwatcher heeft er al zijn eieren op ingezet. Tevergeefs blijkt steeds weer! okt 4, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building, Tips

Hoe meer e-mailadressen verzamelen? Drie eenvoudige tips!

Iedereen heeft ondertussen wel begrepen dat het inzamelen van e-mailadressen in de huidige constellatie van de markt een verschil kan maken tussen succes en achteraan bengelen. Maar hoe doe je dat in een tijd waar de opt-in overal in de wetgeving ingeschreven wordt? okt 23, 2009Thomas Vangelooven

Social media, Trends

Je sociale muur in je e-mailbericht

In onze reeks trends in e-mailmarketing richting het nieuwe jaar, komen we vandaag met een ongewone truc die eerder nog in experimentele fase verkeert. De knoppen voor de sociale in de e-mailberichten kennen we al. Maar wat als we het eens omkeren? dec 18, 2015Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Tips

Hoe ‘droog’ is uw bevestiging?

Als iemand zich inschrijft op een nieuwsbrief, krijgt hij meestal een e-mail bevestiging. Soms wordt er gevraagd om even op een link te klikken om de inschrijving daadwerkelijk te bevestigen. “Dank voor de inschrijving, klik hier om te bevestigen”, klinkt meestal droog… jul 2, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,108

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,816

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail