Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Strategie

Hoe verkrijg jij goede leads?

Ja, dat is nu net de vraag die je moet stellen als je aan een rondje e-marketing begint. Een leger is maar zo sterk als zijn zwakste soldaten. Een generaal houdt niet van zwakke soldaten en gaat steeds op zoek naar de beste elementen voor zijn troep. Het tweede werk van Flexmail besteedt aandacht aan de uitbouw van een goede e-marketinglijst.
hercules
Want een goede lead krijg je niet zo maar te pakken. Dat moet je in door middel van een goed doordacht stappenplan laten groeien. In eerste instantie moet je goede e-mailadressen te pakken krijgen. Kopen heeft geen zin. Dat vertelden we hier reeds.

Bouwen
Wel moet je alle middelen inzetten om een goede e-marketinglijst op te bouwen. Daarvoor geeft het tweede werk va Flexmail een aantal handige tips. Eén element moet je hierbij vooral onthouden. Zorg dat het de moeite waard is voor je nieuwe contact om zijn e-mailadres prijs te geven. Je contact zoekt naar meerwaarde. Geef hem dat dan ook. Anders zal je contact afhaken en nooit de fase van lead bereiken.

Vooraan staan

Een goed inschrijfformulier met bijhorende opt-in is het eerste instrument dat je als e-marketeer moet uitbouwen. In dit tweede werk krijg je een reeks handige tips om snel zelf een goed inschrijfformulier te realiseren. Eén van de elementen die je hier in het achterhoofd moet houden is dat je duidelijk moet communiceren. Vertel het nieuwe contact waarvoor hij of zij inschrijft. En dat je het inschrijfformulier prominent vooraan moet zetten is misschien een open deur intrappen.

Welkom heten

Vergeet ook niet je nieuwe contact welkom te heten. Het tweede werk van Flexmail besteedt ook hier behoorlijk wat aandacht aan. Het gebeurt steeds nog veel te vaak dat een inschrijver op een nieuwsbrief weken lang niets meer hoort. En plots weet ie niet meer waarom die e-mail in zijn in-box valt. In dit werk krijg je een reeks handige tips om je nieuwe contact ineens in de watten te leggen. Om zo snel tot een goed contact en wie weet conversie te komen.

Het tweede werk van Flexmail bevat twee handige checklists. Eentje met alle belangrijke elementen voor je welkomstbericht. De tweede checklist helpt je bij het opbouwen van een  inschrijfformulier.

Smaak naar meer? Klik hier om je in te schrijven. De volgende werken vallen dan zo in je inbox.

mrt 5, 2013Ann Flipkens
Previous storyE-mail adressen zijn niet te koop!Next storyFreemium en e-mailmarketing
Home Hoe verkrijg jij goede leads?
10 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Strategie366
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Enquêtes

E-mailenquêtes genereren waardevolle feedback

Surveys in e-mail zijn handige instrumenten om in interactie te treden met je contacten. Bovendien ligt de responsratio meestal een pak hoger in vergelijking met je mainstream e-mailmarketing. In deze blogpost geven we je een aantal aandachtspunten mee. feb 16, 2011Ann Flipkens

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

Events, Tips, Trends

Flexmail op DMF 2012: twee trends en een tip!

De stand van Flemail op de vakbeurs Digital Marketing First was zeker de moeite waard om te bezoeken. De nieuwste tool, de Flexmail Smart Builder werd er natuurlijk uitgebreid voorgesteld. Maar we leerden ook veel van onze gesprekspartners. okt 12, 2012Thomas Vangelooven

List Building

Opt-in lijsten blijven groeien

Een onderzoek van MarketingSherpa leert dat we ons geen zorgen hoeven te maken over steeds veralgemeende verplichting om alleen nog met opt-in e-mailadressen te werken. Ondanks iedereen de term economische crisis hoort galmen blijken e-marketing lijsten nog steeds spontaan te groeien. dec 3, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Nederlanders worden wakker met e-mail

Een nieuw Nederlands onderzoek dat dit jaar werd uitgevoerd door het Nederlandse CG Selecties onder 1000 Nederlanders in een toevallige steekproef leerde ons dit. E-mail is het eerste waar de Nederlanders aan denken. sep 27, 2013Thomas Vangelooven

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building, Social media

Facebook als bron van nieuwe contacten

Het aanvullen van je e-marketinglijsten met nieuwe contacten is een kunst. Elke bron die je kunt aanboren is mooi meegenomen. Het lijkt misschien een tikkeltje bizar, maar ook Facebook kan je hierbij goed van dienst zijn. apr 10, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail