Ja, dat is nu net de vraag die je moet stellen als je aan een rondje e-marketing begint. Een leger is maar zo sterk als zijn zwakste soldaten. Een generaal houdt niet van zwakke soldaten en gaat steeds op zoek naar de beste elementen voor zijn troep. Het tweede werk van Flexmail besteedt aandacht aan de uitbouw van een goede e-marketinglijst.
Want een goede lead krijg je niet zo maar te pakken. Dat moet je in door middel van een goed doordacht stappenplan laten groeien. In eerste instantie moet je goede e-mailadressen te pakken krijgen. Kopen heeft geen zin. Dat vertelden we hier reeds.
Bouwen
Wel moet je alle middelen inzetten om een goede e-marketinglijst op te bouwen. Daarvoor geeft het tweede werk va Flexmail een aantal handige tips. Eén element moet je hierbij vooral onthouden. Zorg dat het de moeite waard is voor je nieuwe contact om zijn e-mailadres prijs te geven. Je contact zoekt naar meerwaarde. Geef hem dat dan ook. Anders zal je contact afhaken en nooit de fase van lead bereiken.
Vooraan staan
Een goed inschrijfformulier met bijhorende opt-in is het eerste instrument dat je als e-marketeer moet uitbouwen. In dit tweede werk krijg je een reeks handige tips om snel zelf een goed inschrijfformulier te realiseren. Eén van de elementen die je hier in het achterhoofd moet houden is dat je duidelijk moet communiceren. Vertel het nieuwe contact waarvoor hij of zij inschrijft. En dat je het inschrijfformulier prominent vooraan moet zetten is misschien een open deur intrappen.
Welkom heten
Vergeet ook niet je nieuwe contact welkom te heten. Het tweede werk van Flexmail besteedt ook hier behoorlijk wat aandacht aan. Het gebeurt steeds nog veel te vaak dat een inschrijver op een nieuwsbrief weken lang niets meer hoort. En plots weet ie niet meer waarom die e-mail in zijn in-box valt. In dit werk krijg je een reeks handige tips om je nieuwe contact ineens in de watten te leggen. Om zo snel tot een goed contact en wie weet conversie te komen.
Het tweede werk van Flexmail bevat twee handige checklists. Eentje met alle belangrijke elementen voor je welkomstbericht. De tweede checklist helpt je bij het opbouwen van een inschrijfformulier.
Smaak naar meer? Klik hier om je in te schrijven. De volgende werken vallen dan zo in je inbox.