Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar.

Kerstkaarten van Flexmail

Speciaal voor Kerstmis heeft Flexmail een kerstkaartenwizard ontwikkeld. Na het volgen van drie stappen krijgen je relaties een persoonlijke kerstkaart in hun mailbox. Voor je begint, importeer je eerst je contacten. Vervolgens kies je een kerstkaart uit ons uitgebreide aanbod. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is een leuke kerstboodschap schrijven.

Voor meer informatie, ga naar flexmail.be/xmas

 

Weet je niet wat te schrijven? De volgende tips helpen je alvast op weg.

Wees persoonlijk

Je zakenrelaties en klanten zijn ook maar mensen. Bedenk dus wat voor boodschap je zelf graag zou lezen. Bedank hen bijvoorbeeld voor de fijne samenwerking. Met Flexmail kan je je boodschap ook gemakkelijk personaliseren aan je contact. Zo heb je ook de mogelijkheid om hen persoonlijk aan te spreken.

Wees origineel

Bij deze tip hoef je het niet ver te gaan zoeken. Verander een aantal woorden in je kerstwens. Een producent van bakstenen kan bijvoorbeeld schrijven: Gelukkig kerstfeest en een steengoed Nieuwjaar!  Een grappig stukje tekst doet het ook altijd goed.

Schrijf je ideeën op

Deze tip kan je uitbreiden naar al je teksten. Het is iedereen wel eens overkomen: je ligt in je bed en opeens heb je een goed idee voor die ene slogan of titel, of voor dat stukje tekst. Wanneer je dan ’s morgens wakker wordt, kan je die geweldige ingeving niet meer herinneren. Heb je dus een leuk idee op een bepaald moment van de dag? Schrijf het meteen  in een notitieboekje of op een stuk papier. Zo weet je zeker dat je het niet vergeet.

Schrijf actief

Ook deze tip kan je doortrekken in al je communicatie. Schrijf je tekst zoals je tegen je klant zou praten als hij tegenover je stond. Spreek hem aan met ‘je’ of ‘u’. Vermijd dus nietszeggende woorden als ‘men’ en gebruik zo weinig mogelijk passieve werkwoorden.

Pas op met de schrijfwijze

Deze tip ligt misschien wat voor de hand, maar we willen hem toch even meegeven. We kennen allemaal onze spellingsregels, maar wanneer je erover begint na te denken, slaat de twijfel toe. Is het nu kerstmis of Kerstmis? En hoe zit dat dan met (K/k)erstdag? De regel is: feestdagen krijgen een hoofdletter. Vrolijk Kerstmis dus, en gelukkig Nieuwjaar. Het is echter kerstkaart, kerstdag, nieuwjaarsdag en kerstfeest.

Heb jij nog leuke ideeën voor  kerstwensen? Laat het ons zeker weten!

 

dec 1, 2011Thomas Vangelooven
Previous storyDek je in tegen cybercrime met e-mail authenticatieNext storyOptimaliseer je landingspagina met deze tips
Home Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?
11 jaar geleden Content, Thema-mailings, Tipse-mailmarketing, kerstkaart, schrijftips, zakelijke kerstkaarten910
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie

Vier hoofdzonden van e-mailmarketing

Zoals vele e-mailmarketeers wel weten, kan er vanalles misgaan met je nieuwsbrief. Linken die op lege pagina uitkomen, tipfouten of cruciale afbeeldingen die niet correct laden, zijn dagelijkse kost voor de e-mailmarketeer. Maar doordat we te hard focussen op de ‘details’, durven we wel eens het groter plaatje, namelijk het klantenengagement, uit het oog te […]

Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Bloopers die je kunt vermijden…

E-mailmarketing is niet alleen een vorm van inspiratie, maar ook een vorm van transpiratie. Er zijn zoveel details die je in het oog moet houden. En voor je het weet, ben je weer een onsterfelijke blooper rijker. dec 27, 2012Michelle Dassen

Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Social media

Maak van Facebook Timeline een opportuniteit

Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen. mrt 30, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing

Trap jij in de vier valkuilen van promotionele marketing?

Promotionele marketing is een ‘hot topic’ bij de feestdagen. Het is het ideale moment om aan je klantenrelaties te werken en je conversieratio op te drijven. Toch kan dat ‘extraatje’ heel wat stress met zich meebrengen. Test je marketingskills hier.  dec 21, 2011Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail