Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar.

Kerstkaarten van Flexmail

Speciaal voor Kerstmis heeft Flexmail een kerstkaartenwizard ontwikkeld. Na het volgen van drie stappen krijgen je relaties een persoonlijke kerstkaart in hun mailbox. Voor je begint, importeer je eerst je contacten. Vervolgens kies je een kerstkaart uit ons uitgebreide aanbod. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is een leuke kerstboodschap schrijven.

Voor meer informatie, ga naar flexmail.be/xmas

 

Weet je niet wat te schrijven? De volgende tips helpen je alvast op weg.

Wees persoonlijk

Je zakenrelaties en klanten zijn ook maar mensen. Bedenk dus wat voor boodschap je zelf graag zou lezen. Bedank hen bijvoorbeeld voor de fijne samenwerking. Met Flexmail kan je je boodschap ook gemakkelijk personaliseren aan je contact. Zo heb je ook de mogelijkheid om hen persoonlijk aan te spreken.

Wees origineel

Bij deze tip hoef je het niet ver te gaan zoeken. Verander een aantal woorden in je kerstwens. Een producent van bakstenen kan bijvoorbeeld schrijven: Gelukkig kerstfeest en een steengoed Nieuwjaar!  Een grappig stukje tekst doet het ook altijd goed.

Schrijf je ideeën op

Deze tip kan je uitbreiden naar al je teksten. Het is iedereen wel eens overkomen: je ligt in je bed en opeens heb je een goed idee voor die ene slogan of titel, of voor dat stukje tekst. Wanneer je dan ’s morgens wakker wordt, kan je die geweldige ingeving niet meer herinneren. Heb je dus een leuk idee op een bepaald moment van de dag? Schrijf het meteen  in een notitieboekje of op een stuk papier. Zo weet je zeker dat je het niet vergeet.

Schrijf actief

Ook deze tip kan je doortrekken in al je communicatie. Schrijf je tekst zoals je tegen je klant zou praten als hij tegenover je stond. Spreek hem aan met ‘je’ of ‘u’. Vermijd dus nietszeggende woorden als ‘men’ en gebruik zo weinig mogelijk passieve werkwoorden.

Pas op met de schrijfwijze

Deze tip ligt misschien wat voor de hand, maar we willen hem toch even meegeven. We kennen allemaal onze spellingsregels, maar wanneer je erover begint na te denken, slaat de twijfel toe. Is het nu kerstmis of Kerstmis? En hoe zit dat dan met (K/k)erstdag? De regel is: feestdagen krijgen een hoofdletter. Vrolijk Kerstmis dus, en gelukkig Nieuwjaar. Het is echter kerstkaart, kerstdag, nieuwjaarsdag en kerstfeest.

Heb jij nog leuke ideeën voor  kerstwensen? Laat het ons zeker weten!

 

dec 1, 2011Thomas Vangelooven
Previous storyDek je in tegen cybercrime met e-mail authenticatieNext storyOptimaliseer je landingspagina met deze tips
Home Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?
9 jaar geleden Content, Thema-mailings, Tipse-mailmarketing, kerstkaart, schrijftips, zakelijke kerstkaarten790
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail. feb 8, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Bloopers die je kunt vermijden…

E-mailmarketing is niet alleen een vorm van inspiratie, maar ook een vorm van transpiratie. Er zijn zoveel details die je in het oog moet houden. En voor je het weet, ben je weer een onsterfelijke blooper rijker. dec 27, 2012Michelle Dassen

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een […]

List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

Content, Targeting

De juiste content voor het juiste publiek

In dit artikel ontdek je hoe je ervoor kan zorgen dat je publiek ook de content ontvangt die het wilt én dus relevant vindt. Stel je je eveneens de vraag waar de balans ligt tussen informatieve en commerciële mailings? Lees dan zeker verder. jul 2, 2012Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,674

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail