Voor veel mensen immers is ‘s morgens het eerste werk de inbox van de e-mailclient. Niet om te lezen, maar wel om te filteren wat de spamfilter nog doorgelaten heeft. Elke dag worden e-mail lezers met hun neus nog eens een keer op de feiten gedrukt. Je e-mailadres is altijd een potentiële bron voor spam. Spam waartussen ook je eigen nieuwsbrief kan terecht komen. Een nieuwsbrief die op haar beurt in een verstrooide menselijke filterbeurt gewist wordt.
Handig
Nochtans vinden heel wat lezers e-mail nieuwsbrieven handige dingen. Als je even rondvraagt naar het waarom, dan krijg je over het algemeen één van de volgende drie redenen te horen.
“E-mail nieuwsbrieven staan boordevol informatie en houden ons up-to-date in het vakgebied”, is de meest gehoorde verklaring. Deze wordt op een respectabele afstand gevolgd door: “Het gemakkelijke aan e-mail nieuwsbrieven is dat ze rechtstreeks op mijn computer staan. Met één klik staat alles op de juiste plaats”. De snelheid en de onmiddellijke ontvangst van de info, wordt ook door vele lezers als één van de voordelen van e-mail nieuwsbrieven ervaren.
Uitdaging
Nieuwsbrieven die de drie bovenstaande eigenschappen verenigen zijn zeker nog een lang leven beschoren. En dat is toch wat de digitale marketeer wil. Is het je reeds opgevallen dat het hier toch ook weer gaat over content? Voor een goed en inhoudelijk relevant verhaal staat iedere lezer open. Maar dan moet je ook dag in, dag uit informatie brengen die de lezer kan helpen in het dagelijkse leven of op de werkvloer. Aan u de uitdaging!