Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design

HTML-berichten slaan aan

De meeste abonnees geven de voorkeur aan HTML-berichten. De (creatieve) mogelijkheden en de flexibiliteit van HTML zijn de smaakmakers. Maar voor je je creativiteit de vrije loop laat, denk dan aan de gouden regel: less is more. 

Uit onderzoek is gebleken dat mensen HTML aantrekkelijker vinden dan de tekstgebaseerde e-mailcampagnes. De redenen zijn duidelijk: 28 procent vindt dat de e-mails in HTML een efficiëntere lay-out hebben, 24 procent zegt dat het kleurgebruik aanspreekt, 21 procent vindt de mogelijkheid om afbeeldingen toe te voegen dan weer de sterkte. Ten slotte vindt twintig procent dat de advertenties beter opvallen in HTML dan in tekstgebaseerde e-mails.

Link
Een andere reden waarom mensen de voorkeur geven aan HTML is het weergeven van een link. In HTML kunnen ze verwerkt worden in de tekst, terwijl tekstgebaseerde e-mails genoodzaakt zijn om de volledige webadressen weer te geven. Dat oogt niet mooi en geeft de lezers ook geen impuls om door te klikken.

Keuze
De conclusie luidt onverbiddelijk: HTML slaat aan. Moeten e-mails in tekst dan uit het straatbeeld verdwijnen? Elk deftig e-mailmarketingplatform biedt je de mogelijkheid om beide aan te bieden. Dat geeft je de mogelijkheid om de keuze over te laten aan de abonnee.

Amateurs
Het grote gevaar bij HTML is de creativiteit van de gebruiker. Bonte kleuren en weinig oog voor een aantrekkelijke leesbare lay-out doet sommige abonnees hunkeren naar een tekstgebaseerde e-mail.

Flexmail heeft alvast rekening gehouden met de trend en heeft zo’n vijftig verschillende HTML-templates klaarstaan, die je kan aanpassen naar jouw huisstijl.

mei 11, 2011Thomas Vangelooven
Previous storyVerhoog conversie met de helft van de tekstNext storyGeef je abonnees de touwtjes in handen
Home HTML-berichten slaan aan
11 jaar geleden Design258
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Strategie, Trends

Trends en aandachtspunten in e-mailmarketing anno 2013

E-mailmarketing staat steeds weer voor de uitdaging om niet alleen mee te gaan met de tijd, maar ook om vernieuwend uit de hoek te komen. Bovendien zijn de mogelijke hobbels op de digitale weg steeds weer anders. Het Amerikaanse MarketingSherpa vroeg aan meer dan 1.000 e-marketeers waar nu de uitdagingen liggen die hun bezig houden. […]

Cases, Strategie, Tips

E-mailadressen verzamelen met gratis advies

Iedereen heeft wel zijn methode om e-mailadressen op een doordachte manier te verzamelen. Want e-mailadressen met een gekende geschiedenis zijn oneindig veel meer waard dan adressen die je – op het randje van het legale – zo maar her en der bijeen sprokkelt. jun 21, 2014Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

E-mailmarketing, Trends

Vijf argumenten pro e-mail, contra social media!

Op regelmatige basis wordt e-mailmarketing dood verklaard. Er is altijd weer eens een nieuwe hype, die het zogenaamd oubollige communicatiemedium zal uitrangeren. Meer dan één trendwatcher heeft er al zijn eieren op ingezet. Tevergeefs blijkt steeds weer! okt 4, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Flexmail TV, Tips

Heb jij de basics van e-mailmarketing onder de knie?

Vraag jij je wel eens af of je de basis van e-mailmarketing goed aanpakt? In deze nieuwe aflevering van Flexmail TV delen we de elementen die voor ons het belangrijkst zijn. Door deze basiselementen onder de knie te hebben, stuur je elke keer opnieuw een goed opgebouwd e-mailbericht dat de aandacht van je doelpubliek trekt. […]

Een nachtmerrie voor de e-mail marketeer

Vorige week hielden we al een weddenschap (E-mail wordt in de toekomst allicht minder goedkoop) dat de denkpiste van de digitale postzegel de komende weken opnieuw de kop zou opsteken. Dit weekend werd bekend dat Yahoo Research werkt aan Centmail, een anti spam project. Je betaalt een cent aan een goed doel en in je […]

E-mailmarketing, List Building, Tips

10 stappen voor een schitterende opt-in (2)

Om aan e-mailmarketing te doen heb je absoluut nood aan e-mailadressen.Eén van de mogelijke bronnen om je lijst te vullen zijn de bezoekers van je webite. Een inschrijfformulier is het meest gebruikte middel.Vandaag geven we graag de laatste 5 tips hoe je het maximale effect kan bereiken. mrt 9, 2010Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Tips

Spammers worden steeds professioneler

We houden het in onze blog graag positief. Daarom zullen we zelden tijd vrij maken voor de spammers in deze wereld. Vandaag willen we daar toch een uitzondering opmaken. En wel om twee redenen. apr 17, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,435

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,764

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail