Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Huur eens een andere nieuwsbrief in

E-marketing heeft het genereren van omzet als uiteindelijk doel. Daar twijfelt niemand aan. Maar hoe vergroot je de visvijver van potentiële klanten? Bij een advertentie in een krant is dat eerder eenvoudig. Het totale lezerspubliek wordt aangesproken. Bij e-marketing loopt het een tikkeltje anders. Het totale e-mail publiek aanspreken is bijna onmogelijk. En als het dan technisch toch mogelijk zou zijn, dan ben je nog geen stap verder. Het mag niet van de wetgever.

Dus moet je op een zo inventief mogelijke wijze e-mailadressen sprokkelen. In een vorige blog schoven we reeds de sociale media naar voor als mogelijke plekken om opt-in adressen te scoren. Maar heb je ook al eens gedacht aan de mogelijkheid om een andere nieuwsbrief in te huren?

Geen adressen kopen

Let wel, dit is niet hetzelfde als adressen kopen. Een e-marketeer die zich zelf respecteert doet zo iets trouwens niet. Het gaat recht in tegen elke deontologie. Bovendien zijn gekochte adressen meestal over bevraagde adressen. Het gaat dus wel degelijk over een nieuwsbrief die sowieso naar een bepaalde doelgroep gestuurd wordt. En dat moet niet eens je eigen doelgroep zijn. Sterker nog, om te voorkomen dat je toch weer in dezelfde vijver gaat vissen, zoek je best een samenwerking met een nieuwsbrief die een brede sector bestrijkt.

Welke actie?

Een platte banner plaatsen in de nieuwsbrief die je als gast opneemt, is misschien niet de ideale oplossing. Want eventueel bezoek zal wel een glimp van je webstek opvangen, maar daarom nog niet doorklikken naar het inschrijf formulier voor je eigen nieuwsbrief. Een soort publireportage waarin de lezer extra info wordt beloofd via je eigen nieuwsbrief is een betere aanzet. En de ‘meer info’ knop linken aan je eigen opt-in moet het werk afmaken. Schep niet te hoge verwachtingen met deze werkwijze. Je gaat er geen honderden adressen mee winnen, maar wees er maar zeker van dat de e-mail prospecten die je op deze wijze vangt, goud waard zijn!

mei 19, 2010Ann Flipkens
Previous storyZet sociale media in om je e-marketinglijst te laten groeienNext storyE-marketeers krijgen een ‘zen moment’
Home Huur eens een andere nieuwsbrief in
13 jaar geleden Geen categorie153
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Design, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie, Tips

Automatische service e-mail, 10 keer goed!

E-mail moet niet altijd deel uitmaken van een grote marketing campagne. Binnen de verschillende processen rondom je prospecten en je klanten zijn er heel wat geëigende momenten om een automatisch e-mailbericht te lanceren. Een verkoop in een winkel is het ideale moment om offline om te zetten in online. jul 11, 2014Ann Flipkens

Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden… feb 13, 2015Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Mobile, Tips

Smartwatches en e-mailmarketing, dat is even aanpassen

Met de Apple Watches die stilaan in grote getale onze richting uitkomen, staan de draagbare devices langzaam maar zeker ook op de agenda van de e-marketeer. Want alles wordt weer een tikkeltje anders. En het is beter om hier op voorbereid te zijn. mei 13, 2015Michelle Dassen

Thema-mailings

Verpak niet alleen je kerstgeschenken, maar ook je boodschap

Het ontwerp draagt bij tot de aantrekkelijkheid van je e-mail. Inhoud en vorm zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hieronder vind je een aantal tips om je boodschap in de juiste vorm te verpakken. dec 14, 2011Ann Flipkens

Strategie, Targeting, Tips

Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips

Het verbeteren van het engagement van de gebruiker is de op één na hoogste prioriteit van e-mailmarketeers in 2011. Maar hoe pak je dat aan? Flexmail zet hier een aantal best practices op een rijtje. feb 2, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

De dissectie van een e-mailbericht

Neen, je zit niet in een les biologie waar de docent bezig is met de duif te verdoven. Je zit wel degelijk een blog over e-mailmarketing te lezen. nov 27, 2013Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. […]

Afleverbaarheid, List Building, Tips

Ook een e-maillijst verdient een lenteschoonmaak

Het is goed om regelmatig je e-mailmarketinglijst een goede schoonmaakbeurt te geven. Als je dat niet doet, dan loop je op middellange termijn het risico niet-actieve adressen mee te sleuren. apr 11, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail