Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie, Tips

Ikke of wie anders? Stuur eens persoonlijk een e-mail!

Over het nut van het personaliseren van e-mailberichten heeft men al hele boeken gevuld en menig congres toegesproken. Niemand twijfelt aan de kracht van een persoonlijke toets in een e-mailbericht. Maar denken we er ook aan om persoonlijk deze gepersonaliseerde boodschap te versturen?

Een-op-een communicatie is de beste manier om een prospect of een klant tot kopen te bewegen. Dat hoor je in elke cursus marketing. Deze persoonlijke aanpak moet natuurlijk niet in het wilde weg gebeuren. Met database marketing gaan we kenmerken van een klant gebruiken om het bericht aan te passen aan haar of zijn smaak.

Van wie?

Alle energie die we steken in het aanmaken van de perfecte digitale boodschap aan onze prospecten laten we soms verloren gaan door een kleine onoplettendheid. De afzender moet natuurlijk ook een gevoel van herkenning geven aan de ontvanger. Als je je e-marketing campagne verstuurt vanuit info@mijnbedrijf.com loop je niet alleen het risico dat de ongewenste e-mailmap het einddoel wordt, maar dat je klant de e-mail niet als relevant herkent.

Ikke, wie anders?

Dezelfde boodschap met je eigen naam als afzender geeft gegarandeerd een hogere open ratio. John Mast, de verantwoordelijke van Expedia CruiseShipCenters, nam een tijdje terug de proef op de som. Hij verstuurde de e-mailcampagne uit naam een echte reisconsulent uit de buurt van de prospect. En wat merkte de e-marketeer? Zijn open ratio klom met ruim vijf procent. En de doorklik ratio groeide met een kwart. De omzet bleef niet achter. Met een minimum aan inspanning een kers op de taart zetten, dat laat je toch niet zo maar achterwege!

feb 24, 2010Ann Flipkens
Previous storyHet wordt vechten om aandacht!Next storyWeer een spammer minder
Home Ikke of wie anders? Stuur eens persoonlijk een e-mail!
13 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie, Tips201
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Mobile, Trends

Mobiel internet in België: de cijfers

Mobiel is de toekomst van digitale marketing. Dat moeten we in gespecialiseerde bladen, seminaries en congressen aanhoren. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met het mobiel internetverkeer in België? Hier vind je de cijfers zwart op wit. jan 27, 2012Ann Flipkens

Boeiende discussie over e-marketinglijsten in tweede Masterclass

In de tweede masterclass die Flexmail organiseerde in samenwerking met 2imagine, lieten de deelnemers zich niet onbetuigd. Er ontspon zich bij de voorstelling van het webplatform van Flexmail een boeiende discussie over het beheren van e-marketinglijsten. jan 21, 2010Thomas Vangelooven

E-commerce

Pik in op achtergelaten winkelkarren

Bedrijven besteden te veel aandacht aan kwantiteit en te weinig aan kwaliteit wanneer het gaat over e-mailmarketing. Nochtans komt een onderzoek van Silverpop tot de conclusie dat relevante e-mails, die inpikken op het gedrag dat de consument op een bepaald moment stelt, een hoge Return On Investement (ROI) garanderen. feb 18, 2011Ann Flipkens

Recover distracted subscribers

We live in a hectic world and with a lot of media available, consumers have a lot on their mind. But while you’re spreading your attention over multiple media (smartphone, tablet, the world around you), a typing error like @gmail.cmo or @oultook.com is easily made. aug 10, 2012Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

De ideale e-mailcampagne in praktijk: de do’s

De tips en tricks, die in de Flexmailblog worden meegegeven, zijn een handig vertrekpunt voor de e-mailmarketeer. Maar hoe ziet de ideale e-mailcampagne er nu precies uit? mrt 4, 2011Michelle Dassen

Cases

Wat zijn de resultaten in Nederland?

De DDMA, de Nederlandse branchevereniging voor voor dialoogmarketing heeft haar tweede Nationale E-mail Benchmark gepresenteerd. Ideaal voor ons al e-marketeers om even bij de Noorderburen te gluren om te checken of er geen lessen te leren zijn. jun 21, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Social media, Strategie, Tips

Think outside the e-mail: hoe theSkimm haar nieuwsbrief onderscheidt met content

Het is de utopie voor iedere marketeer dat lezers zijn nieuwsbrief zien als een onmisbare bron van informatie die ze elders niet terugvinden. Een professionele visual is uiteraard cruciaal, maar waarmee je nieuwsbrief echt valt of staat is de inhoud. Volgens Quartz Insights gebruikt 60% van de managers e-nieuwsbrieven als één van de drie dagelijkse […]

Thema-mailings

De klok tikt voor e-marketeers

De helft van de e-marketeers meent dat het tijdstip voor het sturen van een e-mail een belangrijke factor is voor het succes van je campagne. Uit een aantal studies naar dat fenomeen blijkt de periode in het jaar, de weekdagen en het tijdstip van de dag wisselende resultaten opleveren. okt 20, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail