Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie, Tips

Ikke of wie anders? Stuur eens persoonlijk een e-mail!

Over het nut van het personaliseren van e-mailberichten heeft men al hele boeken gevuld en menig congres toegesproken. Niemand twijfelt aan de kracht van een persoonlijke toets in een e-mailbericht. Maar denken we er ook aan om persoonlijk deze gepersonaliseerde boodschap te versturen?

Een-op-een communicatie is de beste manier om een prospect of een klant tot kopen te bewegen. Dat hoor je in elke cursus marketing. Deze persoonlijke aanpak moet natuurlijk niet in het wilde weg gebeuren. Met database marketing gaan we kenmerken van een klant gebruiken om het bericht aan te passen aan haar of zijn smaak.

Van wie?

Alle energie die we steken in het aanmaken van de perfecte digitale boodschap aan onze prospecten laten we soms verloren gaan door een kleine onoplettendheid. De afzender moet natuurlijk ook een gevoel van herkenning geven aan de ontvanger. Als je je e-marketing campagne verstuurt vanuit info@mijnbedrijf.com loop je niet alleen het risico dat de ongewenste e-mailmap het einddoel wordt, maar dat je klant de e-mail niet als relevant herkent.

Ikke, wie anders?

Dezelfde boodschap met je eigen naam als afzender geeft gegarandeerd een hogere open ratio. John Mast, de verantwoordelijke van Expedia CruiseShipCenters, nam een tijdje terug de proef op de som. Hij verstuurde de e-mailcampagne uit naam een echte reisconsulent uit de buurt van de prospect. En wat merkte de e-marketeer? Zijn open ratio klom met ruim vijf procent. En de doorklik ratio groeide met een kwart. De omzet bleef niet achter. Met een minimum aan inspanning een kers op de taart zetten, dat laat je toch niet zo maar achterwege!

feb 24, 2010Ann Flipkens
Previous storyHet wordt vechten om aandacht!Next storyWeer een spammer minder
Home Ikke of wie anders? Stuur eens persoonlijk een e-mail!
13 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie, Tips206
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Trends

3 megatrends in e-mailmarketing om in het oog te houden!

E-mailmarketing is een mooie kruising tussen technologie en marketing. Dat impliceert dat e-mailmarketing steeds in beweging is. De e-mails die we tien jaar geleden verstuurden zijn lelijke eendjes in vergelijking met al het moois wat een gemiddeld e-marketing platform vandaag aflevert. jan 9, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing, Thema-mailings, Tips

Opvallende stijging van leespercentages tijdens zomermaanden

De zomervakantie is de periode waarin veel marketeers hun e-mailmarketingverkeer op een lager pitje zetten. Ze gaan er immers vanuit dat een groot deel van hun lezers op vakantie zijn. Maar eigenlijk lopen ze hier een unieke gelegenheid mis om écht op te vallen. jul 26, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Nogmaals: een e-nieuwsbrief is de beste keus!

De wereld heeft de mond vol van e-marketing. En dan passeren allerlei mogelijkheden de revue. Natuurlijk is daar e-mailmarketing bij, maar af en toe is er een criticaster die de effecten van een e-gedreven marketing in twijfel wil trekken. Vandaag zijn we blij dat we die criticaster compleet ongelijk kunnen geven. mei 29, 2013Thomas Vangelooven

E-mailcliënt mikt op senioren

Mediabedrijven vinden steeds meer de weg naar de 65-plussers. Makkelijk hanteerbare mobiele telefoons moeten senioren overhalen om actief deel te nemen aan de technologische vooruitgang. Ook de e-mailcliënt Red Stamp Mail ziet brood in die doelgroep. dec 29, 2010Ann Flipkens

Cases, Tips

Flexmail lanceert nieuwe e-strategie met dynamic content

Met ‘dynamic content’ heeft het e-mail marketing platform Flexmail een nieuwe e-strategie geïntroduceerd. Die zet in op snelheid, gebruikersgemak en flexibiliteit voor de e-marketeer. nov 19, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie

Kan je de lezer wel bijhouden?

Twee onderzoeken brachten iets merkwaardig aan het licht. Als je denkt het goede e-mailadres in je lijst opgenomen te hebben, dan blijkt dat je half jaar later al achter de feiten aan het aanhollen bent. jan 8, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Testing, Tips, Trends

Flexmail lanceert voor het derde jaar op rij de resultaten van haar Email Barometer

E-mailmarketing is permanent onderhevig aan veranderingen en trends. Daarom peilt Flexmail met haar Email Barometer ieder jaar naar de strategie en de verwachtingen van Belgische e-mailmarketeers. mrt 30, 2016Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Tips

Hoe ‘droog’ is uw bevestiging?

Als iemand zich inschrijft op een nieuwsbrief, krijgt hij meestal een e-mail bevestiging. Soms wordt er gevraagd om even op een link te klikken om de inschrijving daadwerkelijk te bevestigen. “Dank voor de inschrijving, klik hier om te bevestigen”, klinkt meestal droog… jul 2, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail