In het hoogseizoen van de toeristische sector is het misschien wel laagseizoen in je e-marketing inspanningen. Dit is het ideale moment om je adressenlijsten eens van dichterbij te bekijken en daar wat onderhoudswerk op te verrichten.
Er zijn enkele acties die uw rendement op het vlak van e-marketing danig kunnen verbeteren. We sommen ze even op…
Bounced out…
Heeft je e-mailplatform een functie waarbij ze automatisch de bounced e-mailadressen uit je lijst zetten wegens zinloos om te versturen? Dan is nu misschien het moment om daar eens even doorheen te fietsen. Want niet elk e-mailadres is immers verloren. Als de reden van niet afleveren een bomvolle inbox aan de zijde van de ontvanger is, dan was de wachtrij te lang. Het is zeker niet verkeerd om deze adressen een keertje terug aan te schrijven. Een goed e-mailmarketing platform heeft daarvoor wel een functie knop achter de hand.
Niet gelezen
Kijk ook eens door je e-marketinglijsten. Wie heeft er nog nooit een e-mail gelezen? Misschien kan je deze beter afzonderen in een aparte lijst en minder frequent aanspreken. De kans dat ze het lezen is zeer klein, en het kost alleen maar centjes als je ze verstuurt. En je kan beter je concentreren op je trouw publiek. Misschien zijn er wel die iedere aflevering lezen? Het is dan geen slecht idee om voor hen een nieuwsbrief op maat te maken. Een andere tactiek om te segmenteren. Zo zie je maar dat opruimen ook nuttig kan zijn.