Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

In de zomer kan je gerust even wat opruimen

In het hoogseizoen van de toeristische sector is het misschien wel laagseizoen in je e-marketing inspanningen. Dit is het ideale moment om je adressenlijsten eens van dichterbij te bekijken en daar wat onderhoudswerk op te verrichten.

Er zijn enkele acties die uw rendement op het vlak van e-marketing danig kunnen verbeteren. We sommen ze even op…

Bounced out…

Heeft je e-mailplatform een functie waarbij ze automatisch de bounced e-mailadressen uit je lijst zetten wegens zinloos om te versturen? Dan is nu misschien het moment om daar eens even doorheen te fietsen. Want niet elk e-mailadres is immers verloren. Als de reden van niet afleveren een bomvolle inbox aan de zijde van de ontvanger is, dan was de wachtrij te lang. Het is zeker niet verkeerd om deze adressen een keertje terug aan te schrijven. Een goed e-mailmarketing platform heeft daarvoor wel een functie knop achter de hand.

Niet gelezen

Kijk ook eens door je e-marketinglijsten. Wie heeft er nog nooit een e-mail gelezen? Misschien kan je deze beter afzonderen in een aparte lijst en minder frequent aanspreken. De kans dat ze het lezen is zeer klein, en het kost alleen maar centjes als je ze verstuurt. En je kan beter je concentreren op je trouw publiek. Misschien zijn er wel die iedere aflevering lezen? Het is dan geen slecht idee om voor hen een nieuwsbrief op maat te maken. Een andere tactiek om te segmenteren. Zo zie je maar dat opruimen ook nuttig kan zijn.

aug 6, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyVergelijk eens met je open ratioNext storyLevenscyclus klant stuurt je e-mailmarketing
Home In de zomer kan je gerust even wat opruimen
12 jaar geleden List Building178
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Lezers scannen je bericht

Veel onderzoek vertelt keer op keer dat mensen niet dadelijk beginnen met lezen, maar eerst naar een tekst kijken en met de ogen scannen. apr 18, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

De juiste stappen naar conversie!

We willen graag conversie op onze e-mailberichten. En conversie die onmiddellijk geld in het laatje brengt, geniet verreweg de grootste voorkeur. Het kleurt aardig de grafieken in onze spreadsheets. Maar volgen we daarom altijd de juiste tactiek? mei 17, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Een sprookje met ‘over-enthousiaste’ e-marketeers

Een huisvader regelt zijn vakantie. Hij heeft voor het gezin een keurig huisje gehuurd in het zonnige zuiden. Ze reizen er met de gezinsauto naar toe. Dus reserveert diezelfde huisvader een aantal hotelnachten voor onderweg. jun 25, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing

Nederlands rapport wil belasting op internettoegang

In Nederland is enorme beroering ontstaan bij de presentatie van het eindrapport van de tijdelijke commissie ‘Innovatie en Toekomst Pers’. In dit rapport wordt er uitgekeken naar wat de toekomst van de pers bij onze Noorderburen zou kunnen zijn. Eén van de voorstellen behelst het belasten van de huiselijke internet aansluitingen met enkele euro’s. jun […]

Cases

Wat zijn de resultaten in Nederland?

De DDMA, de Nederlandse branchevereniging voor voor dialoogmarketing heeft haar tweede Nationale E-mail Benchmark gepresenteerd. Ideaal voor ons al e-marketeers om even bij de Noorderburen te gluren om te checken of er geen lessen te leren zijn. jun 21, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Gericht schieten, het nieuwste werk van Flexmail

De zomervakantie mag dan wel lonken, maar bij Flexmail trekt men de draad onverminderd verder door. Net voor de zomer trakteren we de e-marketeer met ons zesde werk: ‘neem de juiste doelgroep in het vizier‘ jul 4, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zeven strategieën om een blooper te verzachten

E-mailmarketing is een snel instrument. Snel betekent soms iets te snel. En al heb je een goede procedure om klaarstaande zendingen na te kijken, de verzendknop is soms sneller ingedrukt dan je oog op een foutje valt. sep 12, 2014Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail