Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

In de zomer kan je gerust even wat opruimen

In het hoogseizoen van de toeristische sector is het misschien wel laagseizoen in je e-marketing inspanningen. Dit is het ideale moment om je adressenlijsten eens van dichterbij te bekijken en daar wat onderhoudswerk op te verrichten.

Er zijn enkele acties die uw rendement op het vlak van e-marketing danig kunnen verbeteren. We sommen ze even op…

Bounced out…

Heeft je e-mailplatform een functie waarbij ze automatisch de bounced e-mailadressen uit je lijst zetten wegens zinloos om te versturen? Dan is nu misschien het moment om daar eens even doorheen te fietsen. Want niet elk e-mailadres is immers verloren. Als de reden van niet afleveren een bomvolle inbox aan de zijde van de ontvanger is, dan was de wachtrij te lang. Het is zeker niet verkeerd om deze adressen een keertje terug aan te schrijven. Een goed e-mailmarketing platform heeft daarvoor wel een functie knop achter de hand.

Niet gelezen

Kijk ook eens door je e-marketinglijsten. Wie heeft er nog nooit een e-mail gelezen? Misschien kan je deze beter afzonderen in een aparte lijst en minder frequent aanspreken. De kans dat ze het lezen is zeer klein, en het kost alleen maar centjes als je ze verstuurt. En je kan beter je concentreren op je trouw publiek. Misschien zijn er wel die iedere aflevering lezen? Het is dan geen slecht idee om voor hen een nieuwsbrief op maat te maken. Een andere tactiek om te segmenteren. Zo zie je maar dat opruimen ook nuttig kan zijn.

aug 6, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyVergelijk eens met je open ratioNext storyLevenscyclus klant stuurt je e-mailmarketing
Home In de zomer kan je gerust even wat opruimen
13 jaar geleden List Building181
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips

De perfecte e-mail met een sluitende korting in 7 stappen!

De Nederlandse kledingzaak Perfectly Basics is ook zeer sterk online bezig. Daar hoort ook een sterke e-mailmarketing strategie bij. En daar in het noorden wordt goed nagedacht over wat ze richting hun marketinglijst sturen. okt 17, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

De eeuw van het mobiel lezen

Mobiele toestellen veroveren langzaam maar zeker terrein bij de lezers van e-mailberichten. Afhankelijk van de e-marketinglijst die je analyseert, lezen net geen twintig procent tot ruim voorbij die twintig hun e-mail op een smartphone. Dat betekent dat je met wat extra elementen rekening moet houden. apr 25, 2013Ann Flipkens

Cases, Content, Design, Tips

Zoek de twee verschillen!

E-mailmarketing is en blijft een gevecht met de e-mailclient aan de zijde van de lezer. Daar moeten we steeds attent voor blijven. Een van de grote uitdagingen zijn de afbeeldingen. apr 20, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Targeting, Tips

Freemium en e-mailmarketing

E-mailmarketing is ongetwijfeld de beste tool om slapende klanten een tikkeltje wakker te schudden. Maar hoe doe je dat? Met de klop van een hamer, of zachtjes ‘broeder Jacob’ zingen? We zetten de twee mogelijkheden even langs elkaar. mrt 8, 2013Michelle Dassen

Strategie, Tips, Trends

The event is comming, het wonderlijke is gebeurt!

Ja, de taalfouten staan bewust in de titel. Als trendwatcher in de wereld van de e-mailmarketing hebben we ons natuurlijk ingeschreven op tientallen nieuwsbrieven. sep 18, 2015Ann Flipkens

context, E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Strategie

E-mail als eerste kanaal, maar contact wil wel kiezen.

Dat is het besluit van een recent onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa eind 2015, waarbij gepeild werd hoe een consument het liefst aanbiedingen zou ontvangen. mrt 3, 2016Thomas Vangelooven

Content, Strategie, Testing, Tips

Nog eens drie wijze lessen over onderwerpregels

Een goede onderwerpregel maakt het verschil tussen gelezen worden dan wel naar de vuilbak verwezen worden. Daarom kan men aan dit kleine deuropenertje niet genoeg aandacht besteden. Dat de onderwerpregel vooral kort moet zijn – 50 tekens roept men meestal – is geweten. Maar moet je de volle lengte wel gebruiken? jun 18, 2010Ann Flipkens

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Optimaliseer je landingspagina met deze tips

Conversie, daar draait het nu eenmaal om. E-marketeers werken in overdrive om hun campagnes klaar te krijgen voor de feestdagen. Ze gaan daarvoor op zoek naar nieuwe manieren om het maximum eruit te halen. Ben jij ook op zoek naar handige tips? Zoek niet verder en lees deze blog. dec 2, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail