Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-commerce, E-mailmarketing, Tips

In drie stappen naar succes!

E-commerce en e-mailmarketing raken elkaar steeds vaker. Met re-marketing tracht men vaak vroegere bezoekers en kopers van een webshop terug te lokken. Vaak gebeurt dit met automatisch gegenereerde e-mailberichten.

WHsmitWant eens een bezoeker een karretje gevuld en afgerekend heeft, kun je automatisch een klok aanzetten. Een bepaalde tijd later kan er dan een e-mail vertrekken om je contact nog eens te attenderen op je webshop. Het Britse WHSmith heeft daar ruime ervaring mee.

Eerste golf

In een laatste campagne werden er drie golven van e-mailberichten losgelaten op de contacten. In een eerste bericht beperkte men zich tot een algemeen bericht waarbij ieder contact de naam “WHSmit” nog eens voor ogen kreeg. Het leverde een conversie ratio op van 10%. Nogmaals een bewijs dat e-mailmarketing altijd conversie oplevert. Alleen het kan nog beter.

Met promocode

In een tweede golf werd het bericht gepersonaliseerd en bovendien voorzien van een promocode van 5% korting als er tenminste binnen de 72 uur besteld werd. Het gevolg was duidelijk. De conversie ratio steeg met 100% procent. Een duidelijk verschil met de eerste e-mailgolf. Een derde golf was identiek, alleen werd de geldigheid van de promocode nu beperkt tot 48 uur. En weer schoot de conversie ratio omhoog tot 200 procent.

Mix je tactieken

De conclusie is duidelijk. Maak gebruik van een aantal basisprincipes die hun werkende karakter getoond hebben in e-mailmarketing. Als eerste geeft personaliseren extra attentiewaarde voor de lezer. Iets weggeven is ook altijd goed om de twijfelaars over de drempel te trekken. En een deadline stellen brengt ook meer mensen tot directe actie. Men wil niet riskeren dat men door uitstellen het aanbod mist. Mix je al deze drie technieken, dan heb je zeker succes!

feb 22, 2014Ann Flipkens
Previous storyZorg dat een welkom een echt welkom is!Next storyNog een argument voor mobiel!
Home In drie stappen naar succes!
9 jaar geleden E-commerce, E-mailmarketing, Tips369
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Een geslaagde MasterClass e-mailmarketing

Dinsdag werd de eerste MasterClass e-mailmarketing gehouden. Een dozijn geïnteresseerden luisterden aandachtig naar de talrijke tips en informatie van Jacqueline Mahieux (Flexmail) en Kris Pattyn (Koppa Digitale Media). nov 18, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie, Tips

Ikke of wie anders? Stuur eens persoonlijk een e-mail!

Over het nut van het personaliseren van e-mailberichten heeft men al hele boeken gevuld en menig congres toegesproken. Niemand twijfelt aan de kracht van een persoonlijke toets in een e-mailbericht. Maar denken we er ook aan om persoonlijk deze gepersonaliseerde boodschap te versturen? feb 24, 2010Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie, Strategie, Trends

De e-mailmarketingtrends van de toekomst!

Robots die onze boodschappen doen, zelfrijdende auto’s en vuilnisbakken die zichzelf buiten zetten. Dat zijn de dingen waar we aan denken als iemand zegt trends van de toekomst. Het zijn allemaal veranderingen die ons leven makkelijker moeten maken en daar streven we ook naar binnen e-mailmarketing. Wij gaan steeds op zoek naar manieren om de […]

E-commerce, E-mailmarketing

E-mail en e-commerce

Webshops winnen steeds meer en meer aan belang. Dat is vanuit het perspectief van een e-marketeer alleen maar goed nieuws, want online verkoop en online marketing gaan hand in hand. Een verkoop in de webshop is het perfecte moment voor het opstarten van een automatische e-mailgolf. mei 9, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (II)

Een jaarovergang blijft vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing zal morgen zeker anders zijn dan vandaag. In deze tweede aflevering kijken even naar het medium ‘e-mail’. jan 4, 2013Ann Flipkens

Thema-mailings

Ben jij klaar voor de eindejaarsfeesten?

De eindejaarsfeesten komen stilaan in het vizier. Dat betekent een drukke periode voor e-marketeers die de juiste promotie nog op de juiste plek willen krijgen. In deze blog geven we je een aantal tips mee om er het beste van te maken. nov 9, 2011Michelle Dassen

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (I)

Een nieuw jaar is vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing van vandaag verschilt danig van wat gisteren gangbaar was. Daarom is het ook leuk om naar morgen te kijken. jan 2, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail