Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog geld mee te verdienen ook, maar vooral geen verstoring te hebben in de reguliere verkoopskanalen met de seizoenscollectie. Daardoor kunnen ze ook diep gaan met kortingen, tot 70 procent.

secretsalesHoe vertalen ze dit in e-mailmarketing

Doorheen heel hun e-marketing zit een intelligente strategie. Ze werken vooreerst met een lidmaatschap. Je kan er niet kopen als je geen lid bent van hun platform. Lidmaatschap houdt ook automatisch een optin in. Er wordt aan de inschrijver duidelijk vertelt dat er een dagelijks bericht komt met nieuwe aanbiedingen. Ook daar zit een spitsvondigheid. Aanbiedingen staan maar beperkt in tijd op hun webshop. Meestal zijn de voorgestelde producten na een paar dagen verdwenen. Dat levert twee voordelen op in functie van telemarketing. Enerzijds zorg je zo voor een goede reden om dagelijks een e-mail uit te sturen. Anderzijds verhoog je de druk om te converteren. Dat buitenkansje is er morgen niet meer…

Herinneren

De e-mail komt niet alleen ’s morgens met de nieuwe aanbiedingen, ’s avonds volgt er nog eentje om te herinneren aan de deadline die er aankomt. Om zo nog de laatste bestellingen binnen te trekken. De omzet steeg, maar ze hadden bij Secretsales.com het gevoel dat het nog beter kon. Dus begonnen ze gebruik te maken van alle informatie die ze van haar leden bezat. En dat is heel wat, want je kan zelfs niet snuffelen op de website.

Profiel bouwen

Dus werd er een omstandig profiel uitgebouwd van elk lid. Waar hebben ze naar gekeken in de shop, wat hebben ze gekocht, wat hebben ze als ‘te onthouden’ gekoppeld in hun profiel, wat hebben ze op de sociale media – als ze die login gebruikt hebben – leuk gevonden en in hoeverre is er een gender gekoppeld gedrag. Na een tijdje is dit een aardig profiel. Dit werd gelinkt aan dynamisch gevoede templates en zo kreeg ieder lid een persoonlijk aanbod, recht in de roos.

Nog harder trekken

Verder werd er gewerkt aan een systeem met kortingsbonnen en getrouwheidspunten. Uiteraard worden die ook verbonden met het profiel. Zo kan men voor specifieke doelgroepen en profielen ook gerichte vouchers activeren in het systeem dat dagelijks automatisch de e-mailberichten uitzendt. Bovendien wordt ook met die kortingen op tijd en stond gespeeld. Hoe langer met iemand moet overtuigen iets te kopen, hoe hoger de kortingen worden. Dus is het perfect mogelijk, huisgenoot A die alleen is komen kijken, een betere aanbieding krijgt dan huisgenoot B die we werkelijke aankopen verricht. Maar dat zal Secretsales.com niet echt boeien, als er maar gekocht wordt!

mei 29, 2015Ann Flipkens
Previous storyEen e-mail met een driedubbele bodemNext storyDe anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…
Home Intelligentie in je e-mailstrategie
7 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie215
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Wetgeving

Zakelijk spamverbod in Nederland bijna van kracht

Vanaf 1 oktober mag u dus alleen nog mails of faxen versturen als u daar toestemming voor heeft bij de ontvanger, of wanneer het een bestaande relatie betreft. sep 17, 2009Michelle Dassen

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

Strategie, Tips

Opletten als je van afzender verandert!

Een voorbeeld uit het leven gegrepen. Bedrijf A neemt bedrijf B over. Tegenwoordig is dat dagelijkse kost. Als de overnemer er voor kiest om de huisstijl van bedrijf B te veranderen, dan wordt het opletten geblazen. nov 16, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing

Nederlandstalig woordgebruik in e-mail onderwerpregels

De bijdrage die gisteren op deze blog verscheen bracht ons op een ideetje. Wat als we die woordenwolk eens loslaten op de campagnes die via Flexmail verstuurd werden? okt 9, 2009Michelle Dassen

E-mailmarketing, Events

Flexmail is genomineerd voor de Digital Marketing Awards 2015

Enkele dagen geleden ontvingen we groot nieuws in onze inbox. De jury van de Digital Marketing Awards heeft Flexmail genomineerd in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. okt 28, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

E-commerce

Pik in op achtergelaten winkelkarren

Bedrijven besteden te veel aandacht aan kwantiteit en te weinig aan kwaliteit wanneer het gaat over e-mailmarketing. Nochtans komt een onderzoek van Silverpop tot de conclusie dat relevante e-mails, die inpikken op het gedrag dat de consument op een bepaald moment stelt, een hoge Return On Investement (ROI) garanderen. feb 18, 2011Ann Flipkens

Het Belang van Nalezen

Wanneer je een nieuwsbrief verstuurt naar je klanten en prospecten is het aangeraden om je inhoud nog eens minstens één keer na te lezen. Dit om belachelijke taal- en schrijffouten (door nonchalance, snelheid en onoplettendheid) te voorkomen. Je bedrijf zou anders wel eens in een negatief daglicht geplaatst kunnen worden, net zoals Bellewaerde Park overkomen […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail