Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog geld mee te verdienen ook, maar vooral geen verstoring te hebben in de reguliere verkoopskanalen met de seizoenscollectie. Daardoor kunnen ze ook diep gaan met kortingen, tot 70 procent.

secretsalesHoe vertalen ze dit in e-mailmarketing

Doorheen heel hun e-marketing zit een intelligente strategie. Ze werken vooreerst met een lidmaatschap. Je kan er niet kopen als je geen lid bent van hun platform. Lidmaatschap houdt ook automatisch een optin in. Er wordt aan de inschrijver duidelijk vertelt dat er een dagelijks bericht komt met nieuwe aanbiedingen. Ook daar zit een spitsvondigheid. Aanbiedingen staan maar beperkt in tijd op hun webshop. Meestal zijn de voorgestelde producten na een paar dagen verdwenen. Dat levert twee voordelen op in functie van telemarketing. Enerzijds zorg je zo voor een goede reden om dagelijks een e-mail uit te sturen. Anderzijds verhoog je de druk om te converteren. Dat buitenkansje is er morgen niet meer…

Herinneren

De e-mail komt niet alleen ’s morgens met de nieuwe aanbiedingen, ’s avonds volgt er nog eentje om te herinneren aan de deadline die er aankomt. Om zo nog de laatste bestellingen binnen te trekken. De omzet steeg, maar ze hadden bij Secretsales.com het gevoel dat het nog beter kon. Dus begonnen ze gebruik te maken van alle informatie die ze van haar leden bezat. En dat is heel wat, want je kan zelfs niet snuffelen op de website.

Profiel bouwen

Dus werd er een omstandig profiel uitgebouwd van elk lid. Waar hebben ze naar gekeken in de shop, wat hebben ze gekocht, wat hebben ze als ‘te onthouden’ gekoppeld in hun profiel, wat hebben ze op de sociale media – als ze die login gebruikt hebben – leuk gevonden en in hoeverre is er een gender gekoppeld gedrag. Na een tijdje is dit een aardig profiel. Dit werd gelinkt aan dynamisch gevoede templates en zo kreeg ieder lid een persoonlijk aanbod, recht in de roos.

Nog harder trekken

Verder werd er gewerkt aan een systeem met kortingsbonnen en getrouwheidspunten. Uiteraard worden die ook verbonden met het profiel. Zo kan men voor specifieke doelgroepen en profielen ook gerichte vouchers activeren in het systeem dat dagelijks automatisch de e-mailberichten uitzendt. Bovendien wordt ook met die kortingen op tijd en stond gespeeld. Hoe langer met iemand moet overtuigen iets te kopen, hoe hoger de kortingen worden. Dus is het perfect mogelijk, huisgenoot A die alleen is komen kijken, een betere aanbieding krijgt dan huisgenoot B die we werkelijke aankopen verricht. Maar dat zal Secretsales.com niet echt boeien, als er maar gekocht wordt!

mei 29, 2015Ann Flipkens
Previous storyEen e-mail met een driedubbele bodemNext storyDe anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…
Home Intelligentie in je e-mailstrategie
8 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie215
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, context, E-commerce, Inspiratie!

De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken

De voedingsindustrie is een plek waar creativiteit centraal staat. Nieuwe gerechten, nieuwe combinaties, exotische producten,… . Waarom kan de communicatie niet even creatief zijn? In deze blog ga ik wat dieper in op e-mailmarketing binnen de voedingsindustrie. Daarnaast geef ik wat tips en tricks zodat je e-mails even dynamisch en smaakvol zijn als je producten. […]

E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting, Testing, Tips

Uit onze reeks bloopers: ‘TEMPLATE 108 servicedesk, werkt goed bij bestaande klanten’

Bovenstaande titel is niet uit onze eigen pen gevloeid. Wel uit die van een e-marketeer, want dat was de onderwerpregel die we in onze inbox mochten lezen. De afdeling e-marketing had netjes een template klaargezet die de verzender van dienst blindelings de digitale jachtvelden instuurde. okt 29, 2010Michelle Dassen

Design, Strategie

Steek energie in je CTA, maar met mate!

Je digitale nieuwsbrief of je e-mailmarketing is eigenlijk niet meer, maar zeker niet minder, dan een drager voor de ‘call-to-action’ (CTA). Je spreekt je contacten aan, in de zoete hoop dat ze conversie geven. Dat kan omzet zijn, maar het kan even goed de verwachting invullen dat ze je Facebookpagina leuk gaan vinden mrt 27, […]

De schaduwzijde van e-mailmarketing

Bedrijven, die op onrechtmatige wijze klantengegevens verwerven, geven een slechte naam aan de eerlijke e-mailmarketeer. Zulke wanpraktijken categoriseren meteen alle commerciële e-mails onder de noemer: spam.  jan 19, 2011Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Neem eens een artiest onder de arm

E-mailmarketing is meer dan alleen maar een goede onderwerpregel en uitgebalanceerde tekst. Het oog moet ook door beeld geprikkeld worden. Want een goed beeld vertelt niet alleen het stuk van het verhaal, maar bij veel van je contacten blijft het ook beter hangen. mei 7, 2015Ann Flipkens

Bug in Hotmail doet e-mailmarketeers schrikken

Het was even schrikken vorige week toen Hotmail te kennen gaf dat er een bug in het systeem zat. Meer dan zeventienduizend gebruikers werden getroffen door het probleem. Het incident maakte de afhankelijkheidsrelatie tussen e-mailmarketeers en de technologie pijnlijk duidelijk. jan 12, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Tips

Spammers worden steeds professioneler

We houden het in onze blog graag positief. Daarom zullen we zelden tijd vrij maken voor de spammers in deze wereld. Vandaag willen we daar toch een uitzondering opmaken. En wel om twee redenen. apr 17, 2013Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Wetgeving

Een e-mail met een vreemde boodschap

E-mailberichten bestuderen is onze hobby. Daarom zijn we altijd blij als er exemplaren in onze handen vallen waaruit we kunnen leren. Omdat ze het goed doen, of omdat het beter kan. Deze B2B nieuwsbrief trok onze speciale aandacht. Er zijn wat lessen om te leren… jan 15, 2016Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,980

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,811

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,112

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

3,017

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,686

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail