Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog geld mee te verdienen ook, maar vooral geen verstoring te hebben in de reguliere verkoopskanalen met de seizoenscollectie. Daardoor kunnen ze ook diep gaan met kortingen, tot 70 procent.

secretsalesHoe vertalen ze dit in e-mailmarketing

Doorheen heel hun e-marketing zit een intelligente strategie. Ze werken vooreerst met een lidmaatschap. Je kan er niet kopen als je geen lid bent van hun platform. Lidmaatschap houdt ook automatisch een optin in. Er wordt aan de inschrijver duidelijk vertelt dat er een dagelijks bericht komt met nieuwe aanbiedingen. Ook daar zit een spitsvondigheid. Aanbiedingen staan maar beperkt in tijd op hun webshop. Meestal zijn de voorgestelde producten na een paar dagen verdwenen. Dat levert twee voordelen op in functie van telemarketing. Enerzijds zorg je zo voor een goede reden om dagelijks een e-mail uit te sturen. Anderzijds verhoog je de druk om te converteren. Dat buitenkansje is er morgen niet meer…

Herinneren

De e-mail komt niet alleen ’s morgens met de nieuwe aanbiedingen, ’s avonds volgt er nog eentje om te herinneren aan de deadline die er aankomt. Om zo nog de laatste bestellingen binnen te trekken. De omzet steeg, maar ze hadden bij Secretsales.com het gevoel dat het nog beter kon. Dus begonnen ze gebruik te maken van alle informatie die ze van haar leden bezat. En dat is heel wat, want je kan zelfs niet snuffelen op de website.

Profiel bouwen

Dus werd er een omstandig profiel uitgebouwd van elk lid. Waar hebben ze naar gekeken in de shop, wat hebben ze gekocht, wat hebben ze als ‘te onthouden’ gekoppeld in hun profiel, wat hebben ze op de sociale media – als ze die login gebruikt hebben – leuk gevonden en in hoeverre is er een gender gekoppeld gedrag. Na een tijdje is dit een aardig profiel. Dit werd gelinkt aan dynamisch gevoede templates en zo kreeg ieder lid een persoonlijk aanbod, recht in de roos.

Nog harder trekken

Verder werd er gewerkt aan een systeem met kortingsbonnen en getrouwheidspunten. Uiteraard worden die ook verbonden met het profiel. Zo kan men voor specifieke doelgroepen en profielen ook gerichte vouchers activeren in het systeem dat dagelijks automatisch de e-mailberichten uitzendt. Bovendien wordt ook met die kortingen op tijd en stond gespeeld. Hoe langer met iemand moet overtuigen iets te kopen, hoe hoger de kortingen worden. Dus is het perfect mogelijk, huisgenoot A die alleen is komen kijken, een betere aanbieding krijgt dan huisgenoot B die we werkelijke aankopen verricht. Maar dat zal Secretsales.com niet echt boeien, als er maar gekocht wordt!

mei 29, 2015Ann Flipkens
Previous storyEen e-mail met een driedubbele bodemNext storyDe anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…
Home Intelligentie in je e-mailstrategie
5 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie214
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, E-commerce, E-mailmarketing, Thema-mailings

Zomervakantie in aantocht: heb je nog wat te vertellen?

De zomervakantie en de soldenperiode zijn vandaag officieel van start gegaan. Waarschijnlijk werk je in allerijl verder om je e-mailcampagnes met je vakantiegroeten de deur uit te jagen. Heb je nog tijd om origineel te zijn?  jul 1, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building, Tips

Echte e-marketeers weten wel beter!

“100.000 email adressen van Belgische ondernemingen downloadbaar”, staat in de onderwerpregel van de aanbieding die bij ons in de inbox viel. Netjes gericht aan ons info@bedrijf adres. Je weet wel, dat ene e-mailaccount waar je zoveel mogelijk de rotzooi in e-mail land opvangt. En daarnaast staan zowel in het e-mailbericht als op de de landingspagina […]

Social media, Trends

Je sociale muur in je e-mailbericht

In onze reeks trends in e-mailmarketing richting het nieuwe jaar, komen we vandaag met een ongewone truc die eerder nog in experimentele fase verkeert. De knoppen voor de sociale in de e-mailberichten kennen we al. Maar wat als we het eens omkeren? dec 18, 2015Ann Flipkens

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Wetgeving

In Nederland geldt vanaf oktober nultolerantie

Bij onze Noorderburen bestaat al enkele jaren een wet die het ongevraagd e-mail versturen verbiedt. Maar tot op de dag van vandaag is deze alleen maar bedoeld om particulieren te besparen van allerlei spam toestanden. jun 18, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

Kleur je e-mailcampagne in

En mijn kleurtje dan? Vind jij een e-mail met heldere kleuren, een mooie banner en minder tekst ook aangenamer te lezen dan een e-mail waar je na twee zinnen al afgeleid wordt van je muiscursor? Ik in ieder geval wel en ik ben niet de enige. Een verbluffende 85% van de consumenten geven aan dat […]

Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Zeven verrassende blokken op een rij…

We zijn altijd op zoek naar e-mailberichten waar we iets van kunnen leren. Met deze van het doe-het-zelf computerprogramma Kano krijgen we weer wat nieuwe inzichten. Vooral de eerste blok is zeer uitzonderlijk. Het is een startpunt van een e-mail die vooral op het gevoel inwerkt. mrt 6, 2015Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Denk nog eens na over de afzender

Alle elementen binnen e-mailmarketing zijn van belang. Je contact neemt maar enkele seconden de tijd om te beslissen of hij je e-mailbericht zal lezen. Volgens het Amerikaanse Epsilon zou 65 procent van de potentiële lezers naar het afzendadres kijken om te beslissen of ze het e-mailbericht gaan lezen. feb 1, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail