Productomschrijvingen zijn hip. Een korte maar krachtige tekst, die de afbeelding van je producten ondersteunt, moet volstaan om je publiek te overtuigen. Verras eens met een creatieve aanpak.
Wil je een nieuw product aan de man brengen, dan betekent dat dat de klant uit zijn ‘veiligheidszone’ moet komen. De Amerikaanse speciaalzaak Provence Food and Wine ontdekte het op de harde manier.
Onbemind
De kruidenierszaak verkoopt alcoholische dranken en Europese voedselproducten. Sommige producten waren voor het Amerikaanse publiek onbekend … en dus ook onbemind. De marketingafdeling besliste om een e-mailcampagne in te lassen als charmeoffensief.
Herkenning
Liever dan louter een productomschrijving toe te voegen, gooide Provence Food and Wine het over een andere boeg. Het marketingteam dacht dat mensen eerder geneigd zijn om iets te kopen als ze een punt van herkenning zien.
Delen
Het resultaat was een e-mailcampagne waarin de werknemers van de kruidenierszaak zelf hun ervaringen met de producten deelden. Dat kon gaan van het aanraden van een fles wijn tot het verklappen van een recept met ingrediënten uit de winkel.
Dialoog
Voor Provence Food and Wine sloeg de aanpak zo goed aan, dat de marketingafdeling het er niet bij liet. De e-mailcampagne betekende meteen de start van een weblog, waarop op regelmatige basis getuigenissen of weetjes verschenen. De lezers werden aangemoedigd om zich in te schrijven op de nieuwsbrief en zelf hun ervaringen te delen op de blog en sociale media. De speciaalzaak was er in geslaagd om een dialoog op te starten met het publiek, dat tegelijkertijd het consumentenvertrouwen in het bedrijf verhoogde.
Wil jij ook het consumentenvertrouwen voor je bedrijf aanzwengelen? Denk dan zeker eens aan professionele e-mailmarketing. Wees gerust, je staat er niet alleen voor. Flexmail ondersteunt je.