Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Content, E-commerce, E-mailmarketing, Strategie

Is deze contentstrategie iets voor jou?

Productomschrijvingen zijn hip. Een korte maar krachtige tekst, die de afbeelding van je producten ondersteunt, moet volstaan om je publiek te overtuigen. Verras eens met een creatieve aanpak. 

Wil je een nieuw product aan de man brengen, dan betekent dat dat de klant uit zijn ‘veiligheidszone’ moet komen. De Amerikaanse speciaalzaak Provence Food and Wine ontdekte het op de harde manier.

Onbemind

De kruidenierszaak verkoopt alcoholische dranken en Europese voedselproducten. Sommige producten waren voor het Amerikaanse publiek onbekend … en dus ook onbemind. De marketingafdeling besliste om een e-mailcampagne in te lassen als charmeoffensief.

Herkenning

Liever dan louter een productomschrijving toe te voegen, gooide Provence Food and Wine het over een andere boeg. Het marketingteam dacht dat mensen eerder geneigd zijn om iets te kopen als ze een punt van herkenning zien.

Delen

Het resultaat was een e-mailcampagne waarin de werknemers van de kruidenierszaak zelf hun ervaringen met de producten deelden. Dat kon gaan van het aanraden van een fles wijn tot het verklappen van een recept met ingrediënten uit de winkel.

Dialoog

Voor Provence Food and Wine sloeg de aanpak zo goed aan, dat de marketingafdeling het er niet bij liet. De e-mailcampagne betekende meteen de start van een weblog, waarop op regelmatige basis getuigenissen of weetjes verschenen. De lezers werden aangemoedigd om zich in te schrijven op de nieuwsbrief en zelf hun ervaringen te delen op de blog en sociale media. De speciaalzaak was er in geslaagd om een dialoog op te starten met het publiek, dat tegelijkertijd het consumentenvertrouwen in het bedrijf verhoogde.

Wil jij ook het consumentenvertrouwen voor je bedrijf aanzwengelen? Denk dan zeker eens aan professionele e-mailmarketing. Wees gerust, je staat er niet alleen voor. Flexmail ondersteunt je.

jun 24, 2011Ann Flipkens
Previous storyScoor hogere conversieratio’s met event driven e-mailNext storySelecteer de meetcijfers met deze strategie
Home Is deze contentstrategie iets voor jou?
9 jaar geleden Cases, Content, E-commerce, E-mailmarketing, Strategie213
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Targeting, Trends

De transformatie van e-mailmarketing naar marketing automation

Een moderne marketeer beseft maar al te goed dat zijn klanten niet identiek zijn. Waarom dan een campagne uitsturen die niet afgestemd is op elke individu? Eenzelfde bericht naar al je contacten is helaas niet altijd de juiste aanpak. Iedereen wil toch campagnes die het open ratio verhogen en de conversie maximaliseren? aug 21, 2015Alessia […]

Cases, context, E-mailmarketing, Marketing automation, Personalisatie, Trends

Verkoop in winkel, startpunt van een e-mail scenario

We hebben ons laten verleiden door de nieuwe iPad Pro. Dus trokken we naar de Apple Store en lieten een exemplaar over de toonbank gaan. In het daaropvolgend gesprek stelt de verkoper van dienst achteloos wat vragen, die we al even achteloos beantwoorden. apr 22, 2016Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building

Een digitale relatie moet je voeden!

Het is een gekende en veel geroepen vaststelling. Een prospect bewegen om een nieuwe klant te worden kost vele keren meer dan een bestaande tot je eigen klantenkring te behouden.  Een goed uitgebouwd e-mail marketing programma is de ideale weg om je relaties op te volgen. aug 14, 2009Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid

Aflevering van e-mailcampagnes soms bedroevend laag

Een onderzoek heeft uitgewezen dat in Amerika en Canada één vijfde van de uitgezonden e-mail de ‘inbox’ van de geadresseerde niet bereikt.Als de post één brief op vijf niet zou uitreiken, dan zou de voogdijminister, met pek en veren overladen, uit de hoofdstad verjaagd worden. aug 3, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Vergeet moederdag!

We hebben het allemaal geleerd. Sterke momenten in het jaar zijn ideale kapstokken om een e-mail actie op te zetten. Moederdag is en blijft voor vele e-marketeers hét moment om in actie te schieten. Maar doen ze dat ook goed? mei 3, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Reporting, Strategie, Targeting

Nieuwste versie van Flexmail is er!

Wakker liggen is bijna niet meer nodig. De nieuwste versie van Flexmail is er bijna. Nog beter dan het nieuwe iOS7, want naast een verbeterde interface, bulkt deze update van tal van nuttige vernieuwingen. sep 20, 2013Ann Flipkens

Plaats eens een advertentie in je bericht

E-mailmarketing is voortdurend op zoek naar conversie. We doen dat door een in het oog springende e-mail te ontwerpen met een kei van een ‘Call To Action’. Hier en daar zien we een nieuwe trend opduiken… jan 25, 2014Ann Flipkens

Geen onderdeel van een categorie

Flexmail behaalt zilver voor de Best performing Belgian tool Award

Op 26 november 2015 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met zilver in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. nov 30, 2015Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail