Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Mobile

Is jouw e-mailcampagne geschikt voor mobiele dragers?

Met steeds meer nieuwe platformen om je e-mail te openen en te lezen, wordt het hoog tijd voor e-mailmarketeers om een gedifferentieerde strategie voor de verschillende kanalen te bedenken. Smartphones prijken bovenaan de lijst.

Het gebruik van smartphones is in opmars. Het is daarom niet ondenkbaar dat meer dan één derde van je contactenlijst binnenkort je e-mail opent via het mobiele platform.E-mailmarketeers zullen enigszins een andere aanpak moeten hanteren. Traditionele e-mails, zoals die op een computerscherm verschijnen, volstaan niet meer voor de smartphonegebruiker. Inhoudelijk en technisch moet er een en ander worden bijgeschaafd als je wilt dat je boodschap goed overkomt op de iPhone, iPad, Android of het Windows mobieltje van de ontvanger.

Volg deze stappen om je e-mailcampagne af te stemmen op mobiele apparaten.

1. Wees kort en bondig

Dat geldt zowel voor je commerciële boodschap als voor je onderwerpregel. In de regel mag die laatste niet meer dan zes woorden bevatten, zodat de tekst volledig in het smartphonescherm past. Veel ruimte voor creativiteit is er niet dus kom meteen tot de kern.

2. Gebruik de ruimte optimaal

Bij het openen van de e-mailcampagne is er op de meeste smartphones een ruimte vrij onder de onderwerpregel. Maak van die ruimte gebruik om de belangrijkste informatie of je aanbieding te vermelden. Zo kan je de beperkte ruimte in de onderwerpregel compenseren. Wend die ruimte dan ook aan om de ontvanger te overtuigen om de e-mail te openen.

3. Stap af van je originele tekst

E-mailmarketeers moeten durven afstappen van de tekst in hun traditionele e-mailcampagne en de informatie zo beknopt mogelijk weergeven. Maak voor jezelf de overweging welke informatie de ontvanger broodnodig heeft om de informatie of de aanbieding te begrijpen en schrap alle overbodige tekst. Je kan altijd linken naar de volledige informatie op je website.

4. Denk na over het design

Een e-mail op smartphones ziet er natuurlijk heel anders uit dan via een traditioneel computerscherm. Houd bij het ontwerpen van je e-mailcampagne in het achterhoofd dat de e-mail herschaald wordt op de verschillende platformen.

mrt 2, 2011Michelle Dassen
Previous storyBedenk een efficiënte onderwerpregel met deze checklistNext storyDe ideale e-mailcampagne in praktijk: de do's
Home Is jouw e-mailcampagne geschikt voor mobiele dragers?
12 jaar geleden Mobile242
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, List Building, Thema-mailings, Tips

Drie berichten die het engagement van de abonnee stimuleren

Sommige e-marketeers of ondernemingen maken de fout om steeds e-mails met dezelfde soort content te versturen naar de doelgroep. Maar als je steeds hetzelfde gerecht voorgeschoteld krijgt, hoe lekker dat ook mag zijn, geraak je dat na een tijd ook beu. Zo werkt het ook met e-mailmarketing.  aug 17, 2011Ann Flipkens

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Content, E-mailmarketing, Tips, Trends

Ga viraal met je e-mailcampagne

Een droge e-mail spreekt niet meer  aan; een mooie lay-out, een passende afbeelding of foto kan wonderen doen. Anno 2017 heb je nog meer opties en zo lijkt het embedden van video één van de belangrijkste trends te worden in e-mailmarketing. 60 procent van de marketeers doet al aan video-marketing en 82 procent is ervan […]

E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Een pop-up werkt. Hier het bewijs!

Allicht heb je al gemerkt dat je lees- of koopervaring op een website soms – of eerder vaak – onderbroken wordt door een opt-in pop-up. Meestal in een vorm van een Lightbox, net zoals er ook eentje ingezet wordt om een foto te tonen. dec 10, 2015Thomas Vangelooven

Content, Design, E-commerce, E-mailmarketing

Genereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap

E-mailmarketing is een belangrijke bron voor winkelketens om klanten naar de (web-)winkel te lokken. Eerder gaven we al een voorbeeld van Hunkemöller. Vandaag gaan we dieper in op de do’s en dont’s aan de hand van een e-mailcampagne van Yukka. mrt 25, 2011Thomas Vangelooven

context, E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Strategie

E-mail als eerste kanaal, maar contact wil wel kiezen.

Dat is het besluit van een recent onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa eind 2015, waarbij gepeild werd hoe een consument het liefst aanbiedingen zou ontvangen. mrt 3, 2016Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Personalisatie, Strategie

Hoe een symfonie orkest in Amerika haar marketing lijst decimeerde en haar omzet verdubbelde!

Het Indianapolis Symphony Orchestra had doorheen de jaren vlijtig e-mailadressen verzameld. Haar marketinglijst telde duizenden e-mailadressen. Maar ondanks het grote aantal adressen, bleef de conversie zwaar achterlopen. Sleutelen aan de onderwerpregel, aan de calls to action en de content in het algemeen, bracht geen soelaas. Tijd voor een nieuwe aanpak lezen we in een studie […]

E-commerce, Inspiratie!

De anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…

Het blad Trends is een tijdschrift dat zeer sterk in zakelijke middens haar lezers werft. Dus, hoewel op een persoon gericht, heeft deze e-mail de argumentatie van een B2B boodschap. jun 5, 2015Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail