Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Trends

Je ijskast regelt het wel…

Twee blogberichten deden even onze fantasie op hol slaan. We destilleerden een nieuwe trend die e-mailmarketing straks nog juister kan laten mikken op potentiële en bestaande klanten!

smart-fridge-590x330Het eerste bericht was het meest bizarre. Een virus was in de computergeheugens gekropen van heel wat apparaten. Vooral ijskasten bleken de favoriete slachtoffers te zijn. Het gevolg was dat al deze apparaten begonnen te spammen. Geen gewenst effect natuurlijk. Maar het leerde nog iets anders. Ijskasten kunnen e-mailen en dus ook e-mail ontvangen. Combineer dit met een boodschappenlijstje en je bent al een eind. Deze lijst kan naar de leverancier gestuurd worden, maar de leverancier weet dan ook wat in de ijskast zit.

Intelligent

Een tweede bericht leerde hoe Amazon.com intelligent omging met het surfgedrag van haar klanten op de webshop. Deze wereldwijde speler in online verkoop heeft een paar honderdduizend referenties in haar webshop. Boeken, muziek, speelgoed tot, ja ijskasten toe. Als een bezoeker van de webshop een paar keer naar een product gekeken heeft, zal Amazon dat specifieke product alvast naar het meest nabije magazijn versturen. Om straks snel te kunnen uitleveren. En eens het bekeken product in de buurt is, zal er natuurlijk een passende aanbieding in de inbox vallen.

Ijskast

Als we beide verhalen aan elkaar knopen kan strak het boodschappenlijstje netjes naar het grootwarenhuis gestuurd worden. En daar is men er op voorbereid. Ze kregen immers van de ijskast het signaal dat de melk op haar einde aan het lopen was. Tegelijkertijd heeft de e-mailrobot een passende aanbieding op het scherm van de ijskast neergezet. Conversie is eenvoudig. Gewoon klikken en je ijskast regelt het wel met het verkooppunt.

Bijna…

Eén en ander wordt bevestigd per e-mail. Het is nog niet voor vandaag, maar technologisch zijn we gewoon klaar. En het is niet alleen je ijskast die je e-mailmarketing kan sturen. Wat met je wagen die aan een onderhoud toe is? Of de keuring die een bericht stuurt naar het scherm in de auto? Of de drive-in waar je bijna passeert?

jan 23, 2014Ann Flipkens
Previous storyDe checklist voor een goed inschrijfformulierNext storyPlaats eens een advertentie in je bericht
Home Je ijskast regelt het wel…
7 jaar geleden Trends413
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Events, Tips, Trends

Flexmail op DMF 2012: twee trends en een tip!

De stand van Flemail op de vakbeurs Digital Marketing First was zeker de moeite waard om te bezoeken. De nieuwste tool, de Flexmail Smart Builder werd er natuurlijk uitgebreid voorgesteld. Maar we leerden ook veel van onze gesprekspartners. okt 12, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building, Social media, Strategie, Tips, Trends

Knoop sociale media vast aan je e-mailmarketing

Elk kanaal heeft haar merite. Maar voor een maximum bereik en rendement moet je beide samen, gestructureerd inzetten. Dat leert het tiende werk van Flexmail ons. nov 13, 2013Ann Flipkens

List Building, Strategie, Wetgeving

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

Wat voor bankrekeningen en telefoonnummers al de normaalste zaak van de wereld is, is nu ook voor je e-mailadres wettelijk geregeld. Wanneer je van bank of telecombedrijf verandert, dan kan je je rekeningnummer nog even hanteren en je telefoonnummer meenemen. Nu blijft sinds vandaag ook je e-mailadres, met bijhorende inbox, actief gedurende 18 maanden. mei […]

Geen onderdeel van een categorie

Flexmail behaalt zilver voor de Best performing Belgian tool Award

Op 26 november 2015 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met zilver in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. nov 30, 2015Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Outlook onder vuur…

Er is via Twitter een petitie opgestart om Microsoft aan te sporen in de volgende versie van het e-mail programma Outlook geen Word als viewer en opsteller te gebruiken, maar wel een HTML-verterende module. Al enkele duizenden internauten tekenden reeds de petitie. jun 24, 2009Ann Flipkens

Content, Tips

Laat je prospect helpen bij het samenstellen van je nieuwsbrief

Content, content, het blijft het ordewoord van de dag. Hoe relevanter de inhoud van je nieuwsbrief is, hoe beter dat deze gelezen wordt. En hoe groter de kans is dat je met deze prospect zaken kan doen. Het Amerikaanse Business Insider heeft nu een nieuwe methode geïntroduceerd. jul 9, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing

Tot welk type e-mailbeheerder hoort jouw lezer?

De makers van Windows Live Hotmail hebben recent op de ‘EmailInsider Summit’ een boom opgezet over de types e-mail gebruikers: stapelaars,klasseerders en opruimers. Ze kwamen tot deze indeling na gesprekken met Live Hotmail gebruikers, naast een trits gebruikers van ‘andere e-mailclients’ zoals ze heerlijk eufemistisch omschreven. jun 4, 2010Ann Flipkens

Content, List Building, Targeting, Testing

Welke extra inspanningen de moeite waard zijn

Welke campagnes kunnen je inactieve abonnees bewegen tot conversie? Een goede deal slaagt erin om niet alleen een eenmalige verkoop te bezegelen, maar ook om je klanten vaker te laten engageren met je merk. Als dat geen koopje is! jun 8, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,675

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail