Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Strategie, Tips

Kassa, CRM en dan e-mailmarketing

Neen, het is geen opdracht voor een televisiespelletje. Het is evenmin een woordspel. Het is wel een mogelijke benadering voor e-mailmarketing.
kassa
Relevante content, het is allicht een begrip dat aan je oren uitkomt. Maar het is nog steeds de basis voor een goede conversie. Op het juiste moment dat wat hij nodig heeft aan je contact uit je e-marketinglijst aanbieden, het is de sleutel tot het succes. Daarom geven we je graag deze tip mee.

Klantenkaart

Je klanten hebben allen een klantenkaart, waarmee we ze kunnen identificeren. Dat doe we op het ogenblik dat ze aan de kassa passeren. Bij een e-shop is de login de trigger. We weten dan ook exact hetgeen gekocht werd, te combineren met de koper. Daar staat de kassa voor.

Naar CRM

Wat in onze kassa passeert, dat houden we bij in onze CRM module. Klanten beheer je tegenwoordig. We weten welke omzet ze genereren, we weten wanneer ze naar de winkel komen en we weten wat hun aankoopgedrag is. Combineren we dit met de gemiddelde klant die in je CRM omgeving zit en we kunnen een reeks vraagstukken oplossen.

Aankoopprofielen

Gelukkig koppen niet alle klanten tegelijkertijd exact hetzelfde. Anders kun je niets voorspellen vanuit het verleden en moet je ongerust met de waan van de dag leven. Maar vermits we patronen kunnen afleiden uit klantenprofielen, dan kan je op zeker ogenblik vaststellen dat mensen die bijvoorbeeld een salontafel kochten, meestal later een passend bijzettafeltje kopen.

Alles aan elkaar

En dan moet er geen tekeningetje meer bij gemaakt worden. Klant A koopt zijn salontafel en krijgt in zijn volgende e-mail een aanbieding voor een bijpassende bijzet. De kans op conversie is levensgroot aanwezig. Zo hebben we de kassa, onze CRM en e-mailmarketing aan elkaar geknoopt.

Klussers doen het

Het klusvoorzieningsbedrijf Gamma hanteert in Nederland reeds lang deze tactiek. Uit het winkelmandje van de klusser aan de kassa kunnen ze afleiden welke klus hij gaat uitvoeren. En de expertise software weet dan ook wat de volgende klus zal zijn. En natuurlijk hoort daar een materialen lijst bij, die per e-mail naar de klant gaat. Handig, niet?

mei 10, 2013Ann Flipkens
Previous storyRust je nieuwsbrief uit met de juiste artillerieNext storySlaan of zalven om een gebruiker te activeren?
Home Kassa, CRM en dan e-mailmarketing
7 jaar geleden Strategie, Tips166
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Personalisatie, Tips

Zorg dat een welkom een echt welkom is!

Het is snel gebeurd. Je komt een interessante website tegen die een leuke nieuwsbrief aankondigt. Inschrijven dan maar. En zoals het hoort, werd de inschrijving netjes bevestigd. feb 20, 2014Ann Flipkens

Cases, Events, Thema-mailings, Tips

Sprookje over sinterklaas

Er was eens een  speelgoedketen die een systeem met een klantenkaart hanteerde. En daarbij werd ook het e-mailadres van de klanten gevraagd. Een schitterend idee natuurlijk. In combinatie met de gescande aankopen en het e-mailadres kan er op een schitterende manier gedifferentieerde e-mailmarketing bedreven worden. nov 7, 2012Thomas Vangelooven

Het gros van het e-mail verkeer is spam

Het Amerikaanse Messagelabs ziet tijdens haar core-activiteit behoorlijk wat e-mail verkeer uit de hele wereld op haar servers passeren. En dit leidt tot een onthutsende vaststelling. Hoewel sinds vorige maand een daling van 2,1 procent werd waargenomen, blijft wereldwijd de spam ratio op 86,4 procent hangen. okt 26, 2009Ann Flipkens

Cases, Content, Inspiratie!, Social media

Doe eens naïef in 5 stappen

Heel vaak – of beter meestal – krijg je e-mailberichten in de inbox waar elk punt en elke komma gewikt en gewogen is. Copywriters lieten het beste van hunzelf zien en de A/B-testing werd uitgepuurd tot en met. Tot dit voorbeeld in onze inbox viel. okt 22, 2015Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

Met welke term maak jij indruk?

In onze vorige blog refereerden we aan de reclamemakers van Ogilvy, die elke reclame-uiting die bij hen vertrekt kritisch bestuderen. We leerden reeds dat je de linkermarge ongeschonden moet laten. Maar in hetzelfde rapport leerden we nog iets belangrijks. Juiste terminologie kan een wereld van verschil maken. jun 22, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Tips

Graaf eens in je blacklist

Correcte e-mailmarketing houdt rekening met het contact. Als die wil aangeven geen e-mail meer te willen ontvangen, dan is er de uitschrijflink met eventueel bijhorende blacklist. okt 16, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

12 inhoudselementen om in je e-marketing plan te verwerken

Een goed e-mailmarketing bericht of blogartikel ontstaat niet door toeval. Wel door een goede planning met een gevarieerd aanbod aan content. Maar naast inhoud, is ook de vorm belangrijk. Content kan je op allerlei manieren presenteren. We zetten graag ter inspiratie van je e-marketing kalender van volgend jaar enkele minder voor de hand liggende vormen […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,656

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail