Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Strategie, Tips

Kassa, CRM en dan e-mailmarketing

Neen, het is geen opdracht voor een televisiespelletje. Het is evenmin een woordspel. Het is wel een mogelijke benadering voor e-mailmarketing.
kassa
Relevante content, het is allicht een begrip dat aan je oren uitkomt. Maar het is nog steeds de basis voor een goede conversie. Op het juiste moment dat wat hij nodig heeft aan je contact uit je e-marketinglijst aanbieden, het is de sleutel tot het succes. Daarom geven we je graag deze tip mee.

Klantenkaart

Je klanten hebben allen een klantenkaart, waarmee we ze kunnen identificeren. Dat doe we op het ogenblik dat ze aan de kassa passeren. Bij een e-shop is de login de trigger. We weten dan ook exact hetgeen gekocht werd, te combineren met de koper. Daar staat de kassa voor.

Naar CRM

Wat in onze kassa passeert, dat houden we bij in onze CRM module. Klanten beheer je tegenwoordig. We weten welke omzet ze genereren, we weten wanneer ze naar de winkel komen en we weten wat hun aankoopgedrag is. Combineren we dit met de gemiddelde klant die in je CRM omgeving zit en we kunnen een reeks vraagstukken oplossen.

Aankoopprofielen

Gelukkig koppen niet alle klanten tegelijkertijd exact hetzelfde. Anders kun je niets voorspellen vanuit het verleden en moet je ongerust met de waan van de dag leven. Maar vermits we patronen kunnen afleiden uit klantenprofielen, dan kan je op zeker ogenblik vaststellen dat mensen die bijvoorbeeld een salontafel kochten, meestal later een passend bijzettafeltje kopen.

Alles aan elkaar

En dan moet er geen tekeningetje meer bij gemaakt worden. Klant A koopt zijn salontafel en krijgt in zijn volgende e-mail een aanbieding voor een bijpassende bijzet. De kans op conversie is levensgroot aanwezig. Zo hebben we de kassa, onze CRM en e-mailmarketing aan elkaar geknoopt.

Klussers doen het

Het klusvoorzieningsbedrijf Gamma hanteert in Nederland reeds lang deze tactiek. Uit het winkelmandje van de klusser aan de kassa kunnen ze afleiden welke klus hij gaat uitvoeren. En de expertise software weet dan ook wat de volgende klus zal zijn. En natuurlijk hoort daar een materialen lijst bij, die per e-mail naar de klant gaat. Handig, niet?

mei 10, 2013Ann Flipkens
Previous storyRust je nieuwsbrief uit met de juiste artillerieNext storySlaan of zalven om een gebruiker te activeren?
Home Kassa, CRM en dan e-mailmarketing
9 jaar geleden Strategie, Tips205
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Social media

E-mail zal nooit verdwijnen!

Tenzij robotten ons eerder om zeep helpen. Dat is de mening van Paul Buchheit, de oorspronkelijke bouwer van Gmail. Vandaag is hij een infrastructuur architect bij Facebook. Deze uitspraak viel het voorbije weekend te noteren in een Crunchup event in San Francisco. nov 23, 2009Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Design, E-mailmarketing, Tips

Vijf valkuilen om niet in te trappen!

Bij het opstellen van een e-mailbericht moet je niet alleen oog hebben voor de boodschap en het uitzicht, je moet ook oog hebben voor enkele specifieke valkuilen waarin je kan trappen. Een e-mailclient is immers onverbiddelijk bij het interpreteren van je boodschap. En als die verkeerd oogt, dan is het te laat. We zetten enkele […]

E-commerce, E-mailmarketing, Tips

Zend eens een catalogus

De juiste boodschap op het juiste moment. Dat is de standaardregel. Segmentering is daar een logisch gevolg van. Je dropt alleen het interesseveld bij een contact in de inbox. Vandaag willen we hier eens grondig van afwijken. feb 5, 2013Ann Flipkens

Inspiratie!

Doe eens gek met je nieuwsbrief in 7 stappen

Het franse Michel Et Augustin is een groeiend en hip bedrijf dat zich ergens tussen de zuivel, de koekjes en de gezonde fruitsnacks situeert. Naar producten toe kunnen ze moeilijk één duidelijke smoel opzetten. Op vlak hun e-mailnieuwsbrieven doen ze dat wel, met een grote knipoog naar het leven. jan 16, 2015Ann Flipkens

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends

En waarvoor gebruiken we de autoresponders?

We gebruiken allemaal wel ergens in onze e-mailmarketing een automatisch gegenereerde e-mail. Het is altijd leuk om even bij de buren te spieken om te zien hoe zij het aanpakken. Het Amerikaanse MarketingSherpa deed het even voor ons. mrt 13, 2013Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Ontvanger bepaalt de afleverbaarheid

De wereld van de inbox komt steeds meer en meer in handen van grote webbased e-mail account aanbieders. Hotmail en Yahoo zijn de klassiekers. Live en Google hebben zich ondertussen ook tot dat niveau verheven. Op wereldvlak zijn er daarnaast nog ontelbare kleine en nog kleinere aanbieders. Ze hebben allen één gemeenschappelijke doelstelling: de gebruiker […]

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Events, Thema-mailings, Tips

Sprookje over sinterklaas

Er was eens een  speelgoedketen die een systeem met een klantenkaart hanteerde. En daarbij werd ook het e-mailadres van de klanten gevraagd. Een schitterend idee natuurlijk. In combinatie met de gescande aankopen en het e-mailadres kan er op een schitterende manier gedifferentieerde e-mailmarketing bedreven worden. nov 7, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail