Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building

Keer je salesteam binnenste buiten!

Een gedreven e-marketeer, die heeft één grote passie: de eeuwigdurende jacht naar goede e-mailadressen. Een correct opt-in formulier is natuurlijk de basis. Maar dat is natuurlijk niet de enige zaligmakende methode. Er is nog je salesteam!

Zij hebben gegarandeerd een lijst van warme prospecten waarmee ze in gesprek zijn. En daar hoort natuurlijk ook een verhaal bij. Je verkoopteam weet exact wat deze prospecten zoeken. Ze kunnen je ook aangeven welke oplossing ze voorgesteld hebben. Kan je jezelf een betere basis voor een segmentatie indenken?

Zakelijke relatie

Je kunt een set van e-mails klaarzetten met achtergrondinformatie van de diverse producten, diensten of oplossingen die je aanbiedt. Combineer dit met de gesprekken die verkopers hebben gevoerd en je kunt dadelijk zeer relevante content naar de inbox van je contact sturen. Wachten tot je contact zich spontaan inschrijft in je e-marketinglijst is niet nodig. Je hebt immers nu al een zakelijke relatie met hen.

Oeps een klant

Als de leads, waar je salesteam zo hard op gewerkt heeft, uiteindelijk klanten worden, dan moet je natuurlijk van hen een seintje krijgen. Want dan krijg je een ‘andere soort’ communicatie. Je kunt bijvoorbeeld opteren voor een servicegerichte aanpak. Of je kunt -indien het relevant is – een nieuw type e-mails lanceren om verbruiksgoederen aan te prijzen. En als het salesteam even een seintje geeft dat ze van plan zijn om een groep klanten opnieuw te contacteren, dan kan e-marketing de gepaste voorbereidende e-mail sturen. Goede e-mailmarketing gaat hand in hand met een actief salesteam!

jun 29, 2012Ann Flipkens
Previous storyCreatief met de ‘preheader’ omgaanNext storyDe juiste content voor het juiste publiek
Home Keer je salesteam binnenste buiten!
10 jaar geleden E-mailmarketing, List Buildinge-mailmarketing, e-mailmarketing tips702
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail