Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design, E-mailmarketing, Tips

Kies voor een sobere e-mail in menustijl!

Voor een e-marketeer is het steeds weer balanceren op een slappe koord. Wat kies ik uit mijn ongelofelijke rijkdom aan informatie om in mijn e-mailbericht te stoppen? Wat is nog net aanvaardbaar voor de lezer en wanneer wordt het ‘te veel’?

E-mailmarketing betekent keuzes maken. Een overdaad aan tekst creëert een grijze muur voor de lezer. Dat is een situatie die je moet vermijden. Kort, helder je punt maken is de boodschap. Maar moet je dan al je andere info in de vuilbak kieperen? Neen, je hebt nog een paar uitstekende mogelijkheden.

Landingspagina’s

Een veel gebruikte truc is je bericht samen te stellen met titels die als lokmiddel moeten dienen en inleidende teksten die uiteindelijk de smaakmakers voor de actie moeten zijn. Eens de lezer op ‘lees verder’ geklikt heeft,breng je hem naar een landingspagina. Je kan kiezen voor de landingspagina’s die je webmailplatform aanbiedt.

Of je kan een eigen voorziening treffen in je eigen website. Je kan op die landingspagina’s extra info aanbieden in dezelfde stijl als de oorspronkelijke e-mail. Als je lezer daar op door klikt, dan geeft je hem nog meer gerichte informatie. Zo kan je de smaak van je lezer steeds nauwkeuriger aflijnen. Je kan de doorklikken ook perfect meten. Zo weet je precies waar je lezers in geïnteresseerd zijn.

Formulieren

Je kan in plaats van de landingspagina’s ook formulieren inzetten. De klassieke ‘lees verder’ wordt dan een ‘meer weten’. Daar kan je de lezer laten aanklikken waar hij of zij meer informatie over wil ontvangen. Ook hier kan je perfect de doorklikken meten en eventueel de interesseprofielen van je lezer aanscherpen. Bovendien krijg je van je lezer de toestemming om meer gerichte info door te sturen. Vermits dit op aanvraag is, mag je ook gerust zijn dat je informatie gelezen zal worden. Nog een kleine extra tip. Noem die extra info een ‘dossier’ of een ‘whitepaper’ en stop er naast het commerciële verhaal ook extra bruikbare info in. Lezers zijn dol op goede content. En als jij als e-marketeer dit op een menukaart aandient, dan is succes gegarandeerd!

aug 17, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyRecover distracted subscribersNext storyOnderwerpregel: maak je keuze!
Home Kies voor een sobere e-mail in menustijl!
8 jaar geleden Design, E-mailmarketing, Tipse-mail tips, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, e-mailontwerp367
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing

Doe de kijktest!

De meeste lezers van je e-mail nieuwsbrief scannen je bericht. Letterlijk, woord voor woord lezen is eerder een uitzondering. Heeft het dan zin om een periodieke nieuwsbrief de digitale wereld in te sturen? Natuurlijk! dec 7, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Kan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?

Spamfilters kunnen soms het leven van een e-marketeer lastig maken. Bepaalde woorden scoren negatiever dan andere als deze filters hun werk doen. Dat ‘viagra’ per definitie als verdacht wordt aangemerkt, daar zal niemand bezwaar tegen hebben. okt 26, 2012Ann Flipkens

Wij willen korting!

Nieuw contacten in je e-marketinglijsten, daar gaan we nog steeds voor. Alleen, hoe kan je al die potentiële contacten verleiden om in te schrijven? mei 16, 2012Ann Flipkens

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Strategie, Tips

Opletten als je van afzender verandert!

Een voorbeeld uit het leven gegrepen. Bedrijf A neemt bedrijf B over. Tegenwoordig is dat dagelijkse kost. Als de overnemer er voor kiest om de huisstijl van bedrijf B te veranderen, dan wordt het opletten geblazen. nov 16, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,108

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,816

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail