Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design, E-mailmarketing, Tips

Kies voor een sobere e-mail in menustijl!

Voor een e-marketeer is het steeds weer balanceren op een slappe koord. Wat kies ik uit mijn ongelofelijke rijkdom aan informatie om in mijn e-mailbericht te stoppen? Wat is nog net aanvaardbaar voor de lezer en wanneer wordt het ‘te veel’?

E-mailmarketing betekent keuzes maken. Een overdaad aan tekst creëert een grijze muur voor de lezer. Dat is een situatie die je moet vermijden. Kort, helder je punt maken is de boodschap. Maar moet je dan al je andere info in de vuilbak kieperen? Neen, je hebt nog een paar uitstekende mogelijkheden.

Landingspagina’s

Een veel gebruikte truc is je bericht samen te stellen met titels die als lokmiddel moeten dienen en inleidende teksten die uiteindelijk de smaakmakers voor de actie moeten zijn. Eens de lezer op ‘lees verder’ geklikt heeft,breng je hem naar een landingspagina. Je kan kiezen voor de landingspagina’s die je webmailplatform aanbiedt.

Of je kan een eigen voorziening treffen in je eigen website. Je kan op die landingspagina’s extra info aanbieden in dezelfde stijl als de oorspronkelijke e-mail. Als je lezer daar op door klikt, dan geeft je hem nog meer gerichte informatie. Zo kan je de smaak van je lezer steeds nauwkeuriger aflijnen. Je kan de doorklikken ook perfect meten. Zo weet je precies waar je lezers in geïnteresseerd zijn.

Formulieren

Je kan in plaats van de landingspagina’s ook formulieren inzetten. De klassieke ‘lees verder’ wordt dan een ‘meer weten’. Daar kan je de lezer laten aanklikken waar hij of zij meer informatie over wil ontvangen. Ook hier kan je perfect de doorklikken meten en eventueel de interesseprofielen van je lezer aanscherpen. Bovendien krijg je van je lezer de toestemming om meer gerichte info door te sturen. Vermits dit op aanvraag is, mag je ook gerust zijn dat je informatie gelezen zal worden. Nog een kleine extra tip. Noem die extra info een ‘dossier’ of een ‘whitepaper’ en stop er naast het commerciële verhaal ook extra bruikbare info in. Lezers zijn dol op goede content. En als jij als e-marketeer dit op een menukaart aandient, dan is succes gegarandeerd!

aug 17, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyRecover distracted subscribersNext storyOnderwerpregel: maak je keuze!
Home Kies voor een sobere e-mail in menustijl!
9 jaar geleden Design, E-mailmarketing, Tipse-mail tips, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, e-mailontwerp387
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails. dec 7, 2011Ann Flipkens

Cases, Content, Design, Strategie, Testing, Tips

9 sleutelelementen voor elk bericht

De opmaak van een nieuwsbrief is steeds weer een uitdaging. Je moet zorgen voor een leuke eerste indruk. Maar tegelijkertijd moet alles wat je in een eerste blik voor ogen krijgt wel overwogen zijn. De nieuwsbrief van het Britse Moo die in onze inbox viel, beantwoordt aan al die eisen. nov 9, 2012Ann Flipkens

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Content, Personalisatie, Strategie, Targeting

Dag Kris, je automodel staat nu in de kijker

De onderwerpregel is één van de belangrijkste elementen van je e-mailbericht. Met deze zinsnede moet je immers je lezer verleiden. Het is niet voor niets dat e-marketeers steeds weer op zoek gaan naar een originele invalshoek. nov 23, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,132

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail