Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design, E-mailmarketing, Tips

Kies voor een sobere e-mail in menustijl!

Voor een e-marketeer is het steeds weer balanceren op een slappe koord. Wat kies ik uit mijn ongelofelijke rijkdom aan informatie om in mijn e-mailbericht te stoppen? Wat is nog net aanvaardbaar voor de lezer en wanneer wordt het ‘te veel’?

E-mailmarketing betekent keuzes maken. Een overdaad aan tekst creëert een grijze muur voor de lezer. Dat is een situatie die je moet vermijden. Kort, helder je punt maken is de boodschap. Maar moet je dan al je andere info in de vuilbak kieperen? Neen, je hebt nog een paar uitstekende mogelijkheden.

Landingspagina’s

Een veel gebruikte truc is je bericht samen te stellen met titels die als lokmiddel moeten dienen en inleidende teksten die uiteindelijk de smaakmakers voor de actie moeten zijn. Eens de lezer op ‘lees verder’ geklikt heeft,breng je hem naar een landingspagina. Je kan kiezen voor de landingspagina’s die je webmailplatform aanbiedt.

Of je kan een eigen voorziening treffen in je eigen website. Je kan op die landingspagina’s extra info aanbieden in dezelfde stijl als de oorspronkelijke e-mail. Als je lezer daar op door klikt, dan geeft je hem nog meer gerichte informatie. Zo kan je de smaak van je lezer steeds nauwkeuriger aflijnen. Je kan de doorklikken ook perfect meten. Zo weet je precies waar je lezers in geïnteresseerd zijn.

Formulieren

Je kan in plaats van de landingspagina’s ook formulieren inzetten. De klassieke ‘lees verder’ wordt dan een ‘meer weten’. Daar kan je de lezer laten aanklikken waar hij of zij meer informatie over wil ontvangen. Ook hier kan je perfect de doorklikken meten en eventueel de interesseprofielen van je lezer aanscherpen. Bovendien krijg je van je lezer de toestemming om meer gerichte info door te sturen. Vermits dit op aanvraag is, mag je ook gerust zijn dat je informatie gelezen zal worden. Nog een kleine extra tip. Noem die extra info een ‘dossier’ of een ‘whitepaper’ en stop er naast het commerciële verhaal ook extra bruikbare info in. Lezers zijn dol op goede content. En als jij als e-marketeer dit op een menukaart aandient, dan is succes gegarandeerd!

aug 17, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyRecover distracted subscribersNext storyOnderwerpregel: maak je keuze!
Home Kies voor een sobere e-mail in menustijl!
10 jaar geleden Design, E-mailmarketing, Tipse-mail tips, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, e-mailontwerp406
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Waar ligt je focus?

Het gros van de e-mailmarketeers focussen nog steeds op de aangroei van hun adreslijsten. Dat is natuurlijk een eerste vereiste voor een succesvolle e-mailmarketing. Maar is het niet beter je focus van tijd tot tijd te verschuiven? okt 31, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-commerce, List Building, Strategie, Targeting

Streef naar de perfecte match

De perceptie die een e-mailcontact over je e-marketing heeft, is een belangrijk aspect. Als hij de meerwaarde van je e-mailberichten inziet, dan volgt de conversie vanzelf. Als het contact zich bedrogen voelt, dan krijg je dat nog moeilijk rechtgezet. dec 21, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Een QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken

Je ziet ze tegenwoordig overal. De vierkantjes met blokjes zijn langzaam maar zeker een hype geworden. Waarom zou je met je e-mailmarketing niet meezeilen op dat succes? apr 6, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

De juiste inbox!

In de blog ‘Heb jij wel het juiste e-mailadres?’ refereerden we toen naar een onderzoek van het Engelse Contactlab. Zij leerden dat als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeerde over de volledige bevolking, dat iedere Europeaan op dat moment gemiddeld 2,3 e-mailadressen heeft. Recent onderzoek van BlueHornet in Amerika bevestigt nogmaals dit cijfer. […]

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail