Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design, E-mailmarketing, Tips

Kies voor een sobere e-mail in menustijl!

Voor een e-marketeer is het steeds weer balanceren op een slappe koord. Wat kies ik uit mijn ongelofelijke rijkdom aan informatie om in mijn e-mailbericht te stoppen? Wat is nog net aanvaardbaar voor de lezer en wanneer wordt het ‘te veel’?

E-mailmarketing betekent keuzes maken. Een overdaad aan tekst creëert een grijze muur voor de lezer. Dat is een situatie die je moet vermijden. Kort, helder je punt maken is de boodschap. Maar moet je dan al je andere info in de vuilbak kieperen? Neen, je hebt nog een paar uitstekende mogelijkheden.

Landingspagina’s

Een veel gebruikte truc is je bericht samen te stellen met titels die als lokmiddel moeten dienen en inleidende teksten die uiteindelijk de smaakmakers voor de actie moeten zijn. Eens de lezer op ‘lees verder’ geklikt heeft,breng je hem naar een landingspagina. Je kan kiezen voor de landingspagina’s die je webmailplatform aanbiedt.

Of je kan een eigen voorziening treffen in je eigen website. Je kan op die landingspagina’s extra info aanbieden in dezelfde stijl als de oorspronkelijke e-mail. Als je lezer daar op door klikt, dan geeft je hem nog meer gerichte informatie. Zo kan je de smaak van je lezer steeds nauwkeuriger aflijnen. Je kan de doorklikken ook perfect meten. Zo weet je precies waar je lezers in geïnteresseerd zijn.

Formulieren

Je kan in plaats van de landingspagina’s ook formulieren inzetten. De klassieke ‘lees verder’ wordt dan een ‘meer weten’. Daar kan je de lezer laten aanklikken waar hij of zij meer informatie over wil ontvangen. Ook hier kan je perfect de doorklikken meten en eventueel de interesseprofielen van je lezer aanscherpen. Bovendien krijg je van je lezer de toestemming om meer gerichte info door te sturen. Vermits dit op aanvraag is, mag je ook gerust zijn dat je informatie gelezen zal worden. Nog een kleine extra tip. Noem die extra info een ‘dossier’ of een ‘whitepaper’ en stop er naast het commerciële verhaal ook extra bruikbare info in. Lezers zijn dol op goede content. En als jij als e-marketeer dit op een menukaart aandient, dan is succes gegarandeerd!

aug 17, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyRecover distracted subscribersNext storyOnderwerpregel: maak je keuze!
Home Kies voor een sobere e-mail in menustijl!
8 jaar geleden Design, E-mailmarketing, Tipse-mail tips, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, e-mailontwerp366
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Tips

Twee denkstappen voor je een e-mail schrijft!

Een e-mailbericht moet je echt afstemmen op de ontvanger. Daar ligt het geheim van een goede conversie. De ontvanger aan het lezen krijgen is de eerste stap. Maar de ontvanger laten lezen wat hij wil lezen, dat is de kunst! sep 28, 2012Ann Flipkens

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Kan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?

Spamfilters kunnen soms het leven van een e-marketeer lastig maken. Bepaalde woorden scoren negatiever dan andere als deze filters hun werk doen. Dat ‘viagra’ per definitie als verdacht wordt aangemerkt, daar zal niemand bezwaar tegen hebben. okt 26, 2012Ann Flipkens

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing

Leid de ogen van je lezer

Grote lettertypes, kleurtjes alom met nog wat extra plaatjes als kers op de taart… Het kan misschien wel de aandacht trekken, maar als je dat op een ongeorganiseerde wijze doet, dan zal je contact ook op een ongeorganiseerde wijze je boodschap lezen. jul 6, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,656

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail