Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Social media, Strategie, Tips, Trends

Knoop sociale media vast aan je e-mailmarketing

Elk kanaal heeft haar merite. Maar voor een maximum bereik en rendement moet je beide samen, gestructureerd inzetten. Dat leert het tiende werk van Flexmail ons.

herculesIn een eerste stap is het niet onbelangrijk om te bepalen waar je publiek sociaal zit te wezen. Elk sociaal kanaal heeft haar eigen specifieke eigenschappen en trekt dan ook haar eigen al even specifieke publiek aan.

B2…

Als je eerder in een B2C markt zit, dan is Facebook een stuk relevanter dan LinkedIn, waar je eerder de B2B kontakten gaat zoeken. En dit zijn nog maar de twee grootste voorbeelden. Er is nog Twitter, Pinterest, Foursquare en het lijstje is zeker niet eindig. Soms zijn er voor je eigen marktsegment eigen specifieke nichekanalen, deze mag je zeker niet uit het oog verliezen.

Verrijking

De sociale media kunnen in eerste instantie bijdragen aan het verrijken van je e-marketinglijsten en de uitbreiding van je contacten. Dat kan door het achterlaten van links waar je kontakten zich kunnen inschrijven, het voorzien van een tab met een inschrijfformulier maar ook met het delen van je nieuwsbrief. Als men nieuwsgierig genoeg gemaakt wordt met de content, dan volgt de inschrijving vanzelf wel.

Verspreiding

En dat brengt ons naadloos op het tweede voordeel van beide media aan elkaar te knopen. Sociale media kunnen niet alleen als input dienen, maar ook mee de output van je e-mailmarketing verzorgen. Je gaat nu net content aan een doelgroep toesturen om hen te interesseren voor je product of dienst. Met e-mailmarketing doe je dat gericht, maar met je sociale media doe je het nog een tikkeltje uitgebreider. Je vrienden, die ken je wel en die heb je allicht ook al via de e-mail bereikt. Maar de vrienden van je vrienden is een nieuwe een ongekende bron om aan te boren. Spoor maximaal het delen van je content aan.

Lees hierover alles in het tiende werk van Flexmail. Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.

nov 13, 2013Ann Flipkens
Previous storyKruip voor relevantie in een mijngang!Next storyCombineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!
Home Knoop sociale media vast aan je e-mailmarketing
9 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Social media, Strategie, Tips, Trends271
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

Alleen vandaag kopen zonder BTW!

Een onderwerpregel van een promotioneel e-mailbericht dat in onze inbox viel. Een postorder bedrijf probeert op deze wijze mij te verleiden om opnieuw een aankoop te verrichten. Hebben ze hun huiswerk goed gemaakt? sep 24, 2010Ann Flipkens

Social media, Strategie, Tips

Vier denkstappen om je verjaardagsbericht naar een hoger niveau te tillen

Het is een beproefd recept dat perfect door automatische e-mail generatoren kan uitgevoerd worden. Je e-mailcontact op het juiste moment voorzien van een verjaardagsbericht kan soms wonderen doen. sep 30, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!

Mijn eerste week als stagiair bij Flexmail.

12 weken stage lopen. Het lijkt lang voor studenten en dat zal in sommige gevallen ook wel zo zijn. Voor mij daarentegen was het in een vingerknip vrijdag, stond ik met een glas in de hand op de teamdrink en zat mijn eerste stageweek erop. Waarom Flexmail? Ik koos ervoor om te solliciteren bij Flexmail […]

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Trends

Bereid je voor op de komst van video

Er beweegt wat in de e-mailmarketingsector. Het meegeven van video’s in e-mailberichten blijft de interesse wekken, maar een adequate oplossing is er tot nog niet. De geruchtenmolen staat echter niet stil. Je kan maar beter voorbereid zijn!  sep 14, 2011Ann Flipkens

Strategie, Targeting, Tips

Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips (deel 2)

Het verbeteren van het engagement van de gebruiker is de op één na hoogste prioriteit van e-mailmarketeers in 2011. Maar hoe pak je dat aan? Flexmail zet hier (opnieuw) een aantal best practices op een rijtje. feb 4, 2011Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing

Wel of geen e-mail attachment?

Zondag 11 maart is er een opmerkelijke verjaardag te vieren. Het is dan 20 jaar geleden dat een Amerikaanse professor de allereerste bijlage toevoegde aan een e-mailbericht. Vandaag is een bijlage de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij e-mailmarketing moeten we er anders over denken. mrt 9, 2012Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Een geïntegreerde online en offline communicatie bij Nespresso

Nespresso heeft duidelijk één klassieke uitspraak in onze digitale wereld onthouden. Online gaat niet zonder offline. Ze hebben vandaag de daad bij het woord gevoegd en een dubbele campagne opgezet. Eentje via e-mailmarketing en eentje via tante post. sep 4, 2015Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail