Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Social media, Strategie

Koppel je marketingkanalen voor coherente communicatie

E-mailmarketing is niet statisch, ze evolueert. De fundamenten zijn gelegd, maar de tactieken veranderen door de jaren wanneer nieuwe technologieën hun intrede doen. Ook het veranderlijke consumentengedrag heeft een invloed op de evolutie. Maar wat betekent dat nu juist voor de e-marketeer? 


Sociale media en smartphones zijn veelbesproken fenomenen waar menig e-mailmarketeer zich over buigt. Doemdenkers zien e-mailmarketing zelfs verdwijnen wanneer Facebook messaging, de geïntegreerde berichtenservice van de sociale netwerksite, doorbreekt.

Mix & match

Die doemdenkers overzien intussen een belangrijk aspect, waarmee elke behoorlijke marketingafdeling vertrouwd is: de marketingmix. Het heeft geen zin om op één paard te wedden. Je marketinginspanningen moeten verdeeld worden over verschillende kanalen om je klanten en prospecten optimaal te bereiken.

Integreer
Belangrijk is dat je de kanalen in die mix integreert. Zo kan je de informatie uit de sociale netwerken aanwenden om relevante informatie te voorzien in je e-mailcommunicatie. Maar het kan nog concreter: je kan zogenaamde ‘deelknoppen’ invoegen om je e-mailbericht te verspreiden over verschillende platformen.

Ambassadeur
De meerwaarde van die integratie gaat verder dan alleen het bereik van je boodschap te vergroten, je kan ook een relatie opbouwen met je abonnees die hen aanmoedigt om als ‘merk ambassadeurs’ op te treden.

Content
Bovendien biedt dit een nieuw kanaal aan waaruit je waardevolle content kan garen. Gebruik de reacties uit die netwerken in je e-mailbericht. Ontdek zo hoe je de communicatie kan optimaliseren naar de behoeften van je publiek.

Smartphones

E-mailmarketeers zijn over het algemeen erg enthousiast over de opmars van smartphones. De ontvangers lezen steeds vaker hun e-mails onderweg en dat biedt twee grote mogelijkheden. Met locatiegebonden marketing bereik je de prospecten met relevante content op een relevante locatie. Ten slotte komt er een overvloed aan gegevens vrij via een nieuw platform.

Blijf ons zeker volgen als je up-to-date wil blijven over de nieuwste ontwikkelingen in e-mailmarketing. Schrijf je in op onze nieuwsbrief om de nieuwe tips rechtstreeks in je mailbox te ontvangen.

apr 13, 2011Ann Flipkens
Previous storyE-marketeers ontdekken realtime-marketingNext storyHoe schat jij de waarde in van een bedankje?
Home Koppel je marketingkanalen voor coherente communicatie
12 jaar geleden E-mailmarketing, Social media, Strategie650
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips

De balans tussen een gelezen en een niet gelezen e-mail

Een e-mail marketing campagne kan alleen maar een succes worden als de doelgroep ook daadwerkelijk je boodschappen leest. Wat moet je doen om je e-mails geopend te krijgen? We zetten enkele basisregels op een rijtje… aug 19, 2009Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Was dit nuttig?

Goede content creëren is in e-mailmarketing een primaire vereiste. Zondig aan dit heilig principe en je zult nooit scoren in de wereld van e-marketing. Maar er is nog een tweede heilig principe. Je moet de juiste content op het juiste moment bij je contact afleveren. mei 22, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Thema-mailings, Trends

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

Heb jij al goede voornemens gemaakt voor 2014? Misschien wil je wat eerder gaan slapen, stoppen met roken of gezonder gaan leven. Maar laat ons eerlijk zijn, elk jaar houden de meeste goede voornemers maar enkele weken (dagen?) stand. Je levensstijl aanpassen is misschien een zware klus, maar het is een stuk gemakkelijker om goede […]

E-mailmarketing, Trends

Zwitsere post levert briefwisseling af per e-mail

Zwitsers zouden geen Zwitsers zijn als ze niet in staat waren iets eeuwenouds te verfijnen met de laatste technieken. De klassieke papieren post wordt door hen sinds half juni, op vraag van de geadresseerde, gedigitaliseerd. jul 15, 2009Ann Flipkens

Cases, Tips, Trends

Experiment: hoe veel info geef jij in je nieuwsbrief?

Het is altijd een vorm van afwegen. Geef je veel of weinig info in je e-mailbericht? Waar zit het verzadigingspunt. Hoeveel moet je vertellen om een lezer tot een doorklik te verleiden? Maar vooral, wat doe je om de hoogste conversie te krijgen? mrt 14, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Strategie, Tips, Trends

The event is comming, het wonderlijke is gebeurt!

Ja, de taalfouten staan bewust in de titel. Als trendwatcher in de wereld van de e-mailmarketing hebben we ons natuurlijk ingeschreven op tientallen nieuwsbrieven. sep 18, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail