Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Social media, Strategie

Koppel je marketingkanalen voor coherente communicatie

E-mailmarketing is niet statisch, ze evolueert. De fundamenten zijn gelegd, maar de tactieken veranderen door de jaren wanneer nieuwe technologieën hun intrede doen. Ook het veranderlijke consumentengedrag heeft een invloed op de evolutie. Maar wat betekent dat nu juist voor de e-marketeer? 


Sociale media en smartphones zijn veelbesproken fenomenen waar menig e-mailmarketeer zich over buigt. Doemdenkers zien e-mailmarketing zelfs verdwijnen wanneer Facebook messaging, de geïntegreerde berichtenservice van de sociale netwerksite, doorbreekt.

Mix & match

Die doemdenkers overzien intussen een belangrijk aspect, waarmee elke behoorlijke marketingafdeling vertrouwd is: de marketingmix. Het heeft geen zin om op één paard te wedden. Je marketinginspanningen moeten verdeeld worden over verschillende kanalen om je klanten en prospecten optimaal te bereiken.

Integreer
Belangrijk is dat je de kanalen in die mix integreert. Zo kan je de informatie uit de sociale netwerken aanwenden om relevante informatie te voorzien in je e-mailcommunicatie. Maar het kan nog concreter: je kan zogenaamde ‘deelknoppen’ invoegen om je e-mailbericht te verspreiden over verschillende platformen.

Ambassadeur
De meerwaarde van die integratie gaat verder dan alleen het bereik van je boodschap te vergroten, je kan ook een relatie opbouwen met je abonnees die hen aanmoedigt om als ‘merk ambassadeurs’ op te treden.

Content
Bovendien biedt dit een nieuw kanaal aan waaruit je waardevolle content kan garen. Gebruik de reacties uit die netwerken in je e-mailbericht. Ontdek zo hoe je de communicatie kan optimaliseren naar de behoeften van je publiek.

Smartphones

E-mailmarketeers zijn over het algemeen erg enthousiast over de opmars van smartphones. De ontvangers lezen steeds vaker hun e-mails onderweg en dat biedt twee grote mogelijkheden. Met locatiegebonden marketing bereik je de prospecten met relevante content op een relevante locatie. Ten slotte komt er een overvloed aan gegevens vrij via een nieuw platform.

Blijf ons zeker volgen als je up-to-date wil blijven over de nieuwste ontwikkelingen in e-mailmarketing. Schrijf je in op onze nieuwsbrief om de nieuwe tips rechtstreeks in je mailbox te ontvangen.

apr 13, 2011Ann Flipkens
Previous storyE-marketeers ontdekken realtime-marketingNext storyHoe schat jij de waarde in van een bedankje?
Home Koppel je marketingkanalen voor coherente communicatie
10 jaar geleden E-mailmarketing, Social media, Strategie548
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Trends

Vijf argumenten pro e-mail, contra social media!

Op regelmatige basis wordt e-mailmarketing dood verklaard. Er is altijd weer eens een nieuwe hype, die het zogenaamd oubollige communicatiemedium zal uitrangeren. Meer dan één trendwatcher heeft er al zijn eieren op ingezet. Tevergeefs blijkt steeds weer! okt 4, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Zijn de links in je bericht echt voor de hand liggend?

E-mailmarketing heeft een duidelijk doel. Dat is contacten zo ver krijgen dat er actie ondernomen wordt. Dus moet je call to action duidelijk zijn. Maar is dat voldoende? apr 19, 2013Thomas Vangelooven

Social media, Strategie, Tips

Vier denkstappen om je verjaardagsbericht naar een hoger niveau te tillen

Het is een beproefd recept dat perfect door automatische e-mail generatoren kan uitgevoerd worden. Je e-mailcontact op het juiste moment voorzien van een verjaardagsbericht kan soms wonderen doen. sep 30, 2014Ann Flipkens

E-mail is dood, leve e-mail!

Facebook heeft het opnieuw gedaan. Het bedrijf van CEO Mark Zuckerberg heeft een nieuw berichtensysteem bedacht dat een nieuwe dimensie toevoegt aan e-communicatie. nov 17, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Test: nog eens vier valkuilen van promotionele marketing

Promotionele marketing is geen sinecure. Dat bleek uit al de lijst van de meest voorkomende fouten in onze vorige blog. Het lijstje is nog niet helemaal af. Hoe zit het met jouw marketingskills? Test in het in deze blog. dec 23, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!

Flexmail wint ‘Fastest-growing company 2017 in sector Communicatie’

We won! Gisteren wonnen we de prijs voor ‘Fastest-growing company in de sector Communicatie’ in de Fast 50 van Deloitte Belgium. We zijn bijzonder trots om deze award mee naar Genk te mogen nemen, maar zonder ons team en onze klanten was dat nooit gelukt. Dream team Een team waar het tof is om in […]

E-mailmarketing, Strategie, Tips

25 antwoorden voor de e-mailmarketeer (deel 3)

In de vorige twee blogposten gaven we al zeventien aandachtspunten mee, waarmee de e-mailmarketeer zijn e-communicatie kan optimaliseren. In dit artikel maken we de eindsprint. Hier vindt u de overige acht puntjes die de wegenkaart voor het steeds complexer wordende werkveld vervolledigen. dec 17, 2010Ann Flipkens

Meer dan een onderwerpregel en een CTA!

Er staan voor e-marketeers nog enkele drukke weken voor de boeg. De eindejaarsfeesten zijn ideale momenten om via e-shops in extremis nog een laatste pakje aan te schaffen. En hoe breng je volk naar de e-shops? Via e-mail berichten natuurlijk! dec 11, 2013Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail