Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, List Building

Krijg je het juiste e-mailadres?

Iedere e-marketeer, die tenminste zijn huiswerk heeft gemaakt, heeft er voor gezorgd dat op de juiste plaats een opt-in inschrijfformulier staat voor zijn of haar digitale nieuwsbrief. Helaas levert dit formulier niet altijd geldige e-mailadressen op…

Het gebeurt meer dan eens, zeker als je alle controle achterwege laat, dat internauten per ongeluk een foutje tikken en sneller op de verzendknop gedrukt hebben dan ze de tijd genomen hebben hun tikwerk na te kijken. De fout aan jouw kant rechtzetten is niet altijd evident.

Controle

Een e-mailadres moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Er moet een identificatie van een persoon insteken in combinatie met een @, een domein en een extensie van dat domein. Allemaal elementen die eenvoudig te controleren zijn op het ogenblik dat de nieuwe prospect op de verzendknop drukt. En dan kan je natuurlijk om een verbetering vragen. Klinkt logisch, maar niet iedere e-marketeer heeft op dit vlak zijn huiswerk wel gemaakt.

Pro-actief verbeteren

Natuurlijk is het binnenhalen van het e-mailadres de eerste zorg. Vandaar dat men er wel voor waakt om de bezoeker van een webstek die zijn e-mailadres wil doorgeven niet te veel kopzorgen wil bezorgen. Want misschien haakt ie alsnog af. Daarom is het zeker niet verkeerd om pro-actieve verbeter mogelijkheden in je inschrijfscript te laten inbouwen. Een fout in homtail en tenelet moet niet meer onder de neus van de schrijver geduwd worden. Laat dat maar door de computer rechtgezet worden.

Paswoord

Pro-actief verbeteren kent natuurlijk haar beperkingen. Enkel die elementen die objectief af te leiden zijn komen voor deze techniek in aanmerking. Of Janssens dan wel met een of twee “s-en” geschreven wordt, daar kan natuurlijk geen enkel computeralgoritme een zinnig antwoord op geven. Daarom kiezen sommige e-marketeers er voor om een e-mailadres bij een opt-in op dezelfde wijze te behandelen als een paswoord. Ze vragen de internaut om het twee keer in te tikken als een vorm van zelfcontrole. Alleen moet je even afwegen hoeveel potentiële inschrijvers zich hier door laten afschrikken.

sep 8, 2010Ann Flipkens
Previous storyPriority inbox nieuwe uitdagingNext storyE-mailclients leiden tot boeiende discussie op de Masterclass van Flexmail
Home Krijg je het juiste e-mailadres?
10 jaar geleden Afleverbaarheid, List Building117
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Wetgeving

Zakelijk spamverbod in Nederland bijna van kracht

Vanaf 1 oktober mag u dus alleen nog mails of faxen versturen als u daar toestemming voor heeft bij de ontvanger, of wanneer het een bestaande relatie betreft. sep 17, 2009Michelle Dassen

Cases, Inspiratie!, Tips

Hoe Touring in 8 stappen haar promotie aankondigt

Een besparing is een goed uitgangspunt om een aanbieding te lanceren. Dat geldt voor alle marketingkanalen, maar zeker ook voor e-mailmarketing. Als de werkende mens in de ochtendfile via het radionieuws heeft mogen vernemen wat allemaal de komende tijd duurder gaat worden, dan is een besparing van ruim 200 euro een goede trigger voor eenieder […]

Design, Strategie

Steek energie in je CTA, maar met mate!

Je digitale nieuwsbrief of je e-mailmarketing is eigenlijk niet meer, maar zeker niet minder, dan een drager voor de ‘call-to-action’ (CTA). Je spreekt je contacten aan, in de zoete hoop dat ze conversie geven. Dat kan omzet zijn, maar het kan even goed de verwachting invullen dat ze je Facebookpagina leuk gaan vinden mrt 27, […]

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Nog drie tips om de concurrentie een stap voor te zijn

Vele bedrijven hebben hun weg gevonden naar e-mailmarketing. Nieuwsbrieven zijn dan ook niets nieuws onder de zon. Om het engagement van de abonnee te verhogen, samen met je open- en doorklikratio, kan het geen kwaad om jouw e-mailcampagne te onderscheiden van de rest. Lees hier hoe je dat kan doen. aug 12, 2011Michelle Dassen

Afleverbaarheid

Let als e-marketeer op je reputatie!

Spam en e-mail zijn helaas onlosmakelijk met mekaar verbonden.  Zelfs in die mate dat veel marketeers steeds meer moeite hebben om hun e-mail communicatie in de inbox van de bestemmeling te krijgen. In dat kat en muis spel tussen de e-marketeer en de reguliere spammer hebben reeds menige technieken het licht gezien. Je kan er […]

Strategie

The perfect welcome message (part II)

We already told you in our previous blog post that a new subscription for your mailing list deserves your full attention. At the same time you can launch the first steps of your e-marketing on the fresh email address. We offer you 10 tips on how to achieve the perfect welcome message. The five tips […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Denk nog eens na over de afzender

Alle elementen binnen e-mailmarketing zijn van belang. Je contact neemt maar enkele seconden de tijd om te beslissen of hij je e-mailbericht zal lezen. Volgens het Amerikaanse Epsilon zou 65 procent van de potentiële lezers naar het afzendadres kijken om te beslissen of ze het e-mailbericht gaan lezen. feb 1, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail