Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, List Building

Krijg je het juiste e-mailadres?

Iedere e-marketeer, die tenminste zijn huiswerk heeft gemaakt, heeft er voor gezorgd dat op de juiste plaats een opt-in inschrijfformulier staat voor zijn of haar digitale nieuwsbrief. Helaas levert dit formulier niet altijd geldige e-mailadressen op…

Het gebeurt meer dan eens, zeker als je alle controle achterwege laat, dat internauten per ongeluk een foutje tikken en sneller op de verzendknop gedrukt hebben dan ze de tijd genomen hebben hun tikwerk na te kijken. De fout aan jouw kant rechtzetten is niet altijd evident.

Controle

Een e-mailadres moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Er moet een identificatie van een persoon insteken in combinatie met een @, een domein en een extensie van dat domein. Allemaal elementen die eenvoudig te controleren zijn op het ogenblik dat de nieuwe prospect op de verzendknop drukt. En dan kan je natuurlijk om een verbetering vragen. Klinkt logisch, maar niet iedere e-marketeer heeft op dit vlak zijn huiswerk wel gemaakt.

Pro-actief verbeteren

Natuurlijk is het binnenhalen van het e-mailadres de eerste zorg. Vandaar dat men er wel voor waakt om de bezoeker van een webstek die zijn e-mailadres wil doorgeven niet te veel kopzorgen wil bezorgen. Want misschien haakt ie alsnog af. Daarom is het zeker niet verkeerd om pro-actieve verbeter mogelijkheden in je inschrijfscript te laten inbouwen. Een fout in homtail en tenelet moet niet meer onder de neus van de schrijver geduwd worden. Laat dat maar door de computer rechtgezet worden.

Paswoord

Pro-actief verbeteren kent natuurlijk haar beperkingen. Enkel die elementen die objectief af te leiden zijn komen voor deze techniek in aanmerking. Of Janssens dan wel met een of twee “s-en” geschreven wordt, daar kan natuurlijk geen enkel computeralgoritme een zinnig antwoord op geven. Daarom kiezen sommige e-marketeers er voor om een e-mailadres bij een opt-in op dezelfde wijze te behandelen als een paswoord. Ze vragen de internaut om het twee keer in te tikken als een vorm van zelfcontrole. Alleen moet je even afwegen hoeveel potentiële inschrijvers zich hier door laten afschrikken.

sep 8, 2010Ann Flipkens
Previous storyPriority inbox nieuwe uitdagingNext storyE-mailclients leiden tot boeiende discussie op de Masterclass van Flexmail
Home Krijg je het juiste e-mailadres?
11 jaar geleden Afleverbaarheid, List Building149
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Targeting

Wie wil je bereiken met je e-mail?

Pik je zo maar een lijst? Pak je keer op keer dezelfde lijst, omdat je maar één lijst hebt? Of denk je even na voor je het verzenden begint? sep 15, 2009Ann Flipkens

Design, Mobile, Reporting, Trends

Is jouw contact een mobiele lezer?

Wordt het tijd voor je organisatie om een e-mail template voor smartphones te implementeren? Laat je niet leiden door de lokroep van internationale trendwatchers. Je kan die vraag immers volledig zelf beantwoorden. dec 17, 2012Michelle Dassen

Afleverbaarheid, Content

De mythe van gepersonaliseerde onderwerpregels

‘X, we hebben een aanbieding voor jou’. Hoe vaak tref jij een gelijkaardige onderwerpregel in je mailbox aan waar jouw naam wordt ingevuld op de plaats van de X? Misschien betrap je jezelf er op om de onderwerpregel van je e-mailcampagne op die manier op te stellen. Deze blogpost onthult het nut of het onnut […]

List Building

Ken de lezer van je e-mail

Je moet voorkomen dat de lezer van je e-mail het gevoel krijgt dat hij of zij maar een veld in een database is. Anders zou de relatie eens vroegtijdig kunnen eindigen via de uitschrijf link. Lukraak de naam van de lezer in de e-mail droppen is niet voldoende, de lezer is wel verstandiger dan dat. […]

Mobile

Is jouw e-mailcampagne geschikt voor mobiele dragers?

Met steeds meer nieuwe platformen om je e-mail te openen en te lezen, wordt het hoog tijd voor e-mailmarketeers om een gedifferentieerde strategie voor de verschillende kanalen te bedenken. Smartphones prijken bovenaan de lijst. mrt 2, 2011Michelle Dassen

Tips, Trends

Gmail sorteert e-mailmarketing

Google heeft met Gmail weer een stapje richting het boetseren van het aanzien van e-mailmarketing genomen. Er is nu de tab ‘reclame’. aug 22, 2013Ann Flipkens

Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Zeven verrassende blokken op een rij…

We zijn altijd op zoek naar e-mailberichten waar we iets van kunnen leren. Met deze van het doe-het-zelf computerprogramma Kano krijgen we weer wat nieuwe inzichten. Vooral de eerste blok is zeer uitzonderlijk. Het is een startpunt van een e-mail die vooral op het gevoel inwerkt. mrt 6, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Tips

5 must-have elementen voor je nieuwsbrief

Die eerste indruk, je weet het ondertussen wel. En dan zijn er nog die e-mailclients die niet spontaan je afbeeldingen willen laten zien. Vandaag geven we vijf tips hoe je dan toch nog de meubelen kan redden… jun 4, 2013Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,171

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail