Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, List Building

Krijg je het juiste e-mailadres?

Iedere e-marketeer, die tenminste zijn huiswerk heeft gemaakt, heeft er voor gezorgd dat op de juiste plaats een opt-in inschrijfformulier staat voor zijn of haar digitale nieuwsbrief. Helaas levert dit formulier niet altijd geldige e-mailadressen op…

Het gebeurt meer dan eens, zeker als je alle controle achterwege laat, dat internauten per ongeluk een foutje tikken en sneller op de verzendknop gedrukt hebben dan ze de tijd genomen hebben hun tikwerk na te kijken. De fout aan jouw kant rechtzetten is niet altijd evident.

Controle

Een e-mailadres moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Er moet een identificatie van een persoon insteken in combinatie met een @, een domein en een extensie van dat domein. Allemaal elementen die eenvoudig te controleren zijn op het ogenblik dat de nieuwe prospect op de verzendknop drukt. En dan kan je natuurlijk om een verbetering vragen. Klinkt logisch, maar niet iedere e-marketeer heeft op dit vlak zijn huiswerk wel gemaakt.

Pro-actief verbeteren

Natuurlijk is het binnenhalen van het e-mailadres de eerste zorg. Vandaar dat men er wel voor waakt om de bezoeker van een webstek die zijn e-mailadres wil doorgeven niet te veel kopzorgen wil bezorgen. Want misschien haakt ie alsnog af. Daarom is het zeker niet verkeerd om pro-actieve verbeter mogelijkheden in je inschrijfscript te laten inbouwen. Een fout in homtail en tenelet moet niet meer onder de neus van de schrijver geduwd worden. Laat dat maar door de computer rechtgezet worden.

Paswoord

Pro-actief verbeteren kent natuurlijk haar beperkingen. Enkel die elementen die objectief af te leiden zijn komen voor deze techniek in aanmerking. Of Janssens dan wel met een of twee “s-en” geschreven wordt, daar kan natuurlijk geen enkel computeralgoritme een zinnig antwoord op geven. Daarom kiezen sommige e-marketeers er voor om een e-mailadres bij een opt-in op dezelfde wijze te behandelen als een paswoord. Ze vragen de internaut om het twee keer in te tikken als een vorm van zelfcontrole. Alleen moet je even afwegen hoeveel potentiële inschrijvers zich hier door laten afschrikken.

sep 8, 2010Ann Flipkens
Previous storyPriority inbox nieuwe uitdagingNext storyE-mailclients leiden tot boeiende discussie op de Masterclass van Flexmail
Home Krijg je het juiste e-mailadres?
12 jaar geleden Afleverbaarheid, List Building162
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

E-mail is dood, leve e-mail!

Facebook heeft het opnieuw gedaan. Het bedrijf van CEO Mark Zuckerberg heeft een nieuw berichtensysteem bedacht dat een nieuwe dimensie toevoegt aan e-communicatie. nov 17, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

E-mail is een blijver in de marketing mix

“Veel marketeers zijn zich er niet van bewust dat je met e-mail programma’s meer kan”, stelt Steven Roe, directeur Business Development bij het Amerikaanse BrightWave Marketing. “Maar dan moet je wel voorbij de inbox raken”. jun 27, 2009Michelle Dassen

Targeting

Bewegende doelen zijn moeilijk te raken

Neen, je moet niet op jacht. Toch niet letterijk. Maar voor je een e-mailcampagne op je doelgroep afvuurt, moet je toch eerst even stilstaan bij je lezerspubliek. Die gebruiken steeds meer een gsm om je berichten te lezen. Zelfs bij ‘smartphones’ kan een link verschillende regels tekst innemen en zo je bericht onleesbaar maken. En […]

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting

Open de gate naar de inbox van je doelgroep

We spenderen zoveel tijd om ieder klein detail van onze campagne op punt te krijgen. We willen sprekende beelden en we malen uren over dat ene lettertype, bijpassende kleuren en de juiste hoeveelheid witruimte. We steken zoveel bloed, zweet en tranen in onze e-mails. En dan is er natuurlijk niets meer hartverscheurend dan erachter te […]

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

List Building

In de zomer kan je gerust even wat opruimen

In het hoogseizoen van de toeristische sector is het misschien wel laagseizoen in je e-marketing inspanningen. Dit is het ideale moment om je adressenlijsten eens van dichterbij te bekijken en daar wat onderhoudswerk op te verrichten. aug 6, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Gericht schieten, het nieuwste werk van Flexmail

De zomervakantie mag dan wel lonken, maar bij Flexmail trekt men de draad onverminderd verder door. Net voor de zomer trakteren we de e-marketeer met ons zesde werk: ‘neem de juiste doelgroep in het vizier‘ jul 4, 2013Ann Flipkens

Trends

Je ijskast regelt het wel…

Twee blogberichten deden even onze fantasie op hol slaan. We destilleerden een nieuwe trend die e-mailmarketing straks nog juister kan laten mikken op potentiële en bestaande klanten! jan 23, 2014Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail