Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media!


Wij zetten een paar tips op een rijtje om het optimum te halen uit de combinatie e-mail en sociale media.

Sluit in je e-mailbericht steeds de links in naar je pagina’s op sociale media

Het is natuurlijk maar een eenvoudige tip, maar ze wordt al te vaak vergeten. E-mailmarketing kan immers een perfecte ‘trigger’ zijn om je vriendengroep op je Facebook of LinkedIn pagina aan te zwengelen. Gewoon de juiste knoppen in je nieuwsbrief meenemen. In Flexmail kan dit overigens standaard met één druk op de knop.  Contacten die fan worden zijn zeker potentiële omzetbrengers. Maar er is nog een extra voordeel. De vrienden van je contact zien dit ook. Zo vergroot je gemakkelijk je relatiekring.

Koppel actie op je fan pagina terug in je e-nieuwsbrief

Sociale media zijn ideale kanalen om reacties, meningen of ideetjes van klanten op te vangen. Dat levert soms pareltjes aan extra info op. Waarom zou je deze niet, van tijd tot tijd, opnemen in je nieuwsbrief? Het zijn meningen van bevriende klanten die de andere contacten in je e-marketinglijst zouden kunnen interesseren. Misschien is het net dat duwtje dat ze nog nodig hadden om zaken met je te doen.

Zet een Facebook fan in de kijker

Sociale media zijn nu eenmaal gestoeld op het zoeken van aandacht onder de vrienden. Je netwerk uitbreiden is nog zo eentje. Waarom niet af en toe één van je Facebook of LinkedIn contacten zelf onder het spotlicht plaatsen? Laat haar of hem even zichzelf voorstellen. En als ze eerlijk zijn, dan zullen ze ook even vertellen dat ze gelukkige klanten zijn. Als fans en volgers zien dat hun bijdragen een nuttige waarde hebben, dan zullen ze nog actiever worden. En zo zal je pagina op de sociale media nog zichtbaarder worden.

Stuur zelf je lezer naar Facebook of LinkedIn

Lezers van je nieuwsbrief zullen, zeker als je naast productinformatie ook relevante content brengt, soms een aanvullende gedachte hebben. In een nieuwsbrief is het moeilijk discussiëren. Maar waarom zulke teksten in je nieuwsbrief niet afsluiten met een uitnodiging om de discussie verder te zetten op één van je pagina’s in de sociale media? Dat geeft weer stof om straks terug te koppelen. En je fans op Facebook en LinkedIn die nog niet in je e-maillijst zitten, zullen misschien bij het zien van de discussie interesse tonen voor je nieuwsbrief en zich inschrijven.

Daarom is het zeker aan te raden om op al je pagina’s in de sociale media een opt-in formulier voor je nieuwsbrief te voorzien. Maak het je toekomstige lezer gemakkelijk!

mrt 7, 2012Ann Flipkens
Previous storyNederlandse e-mail regels nu nog duidelijkerNext storyWel of geen e-mail attachment?
Home Laat je e-mail voeden door sociale media!
9 jaar geleden Social mediae-mailmarketing tips, Facebook, flexmail, LinkedIn300
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen. […]

Content, Personalisatie, Strategie, Targeting

Dag Kris, je automodel staat nu in de kijker

De onderwerpregel is één van de belangrijkste elementen van je e-mailbericht. Met deze zinsnede moet je immers je lezer verleiden. Het is niet voor niets dat e-marketeers steeds weer op zoek gaan naar een originele invalshoek. nov 23, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing

Wel of geen e-mail attachment?

Zondag 11 maart is er een opmerkelijke verjaardag te vieren. Het is dan 20 jaar geleden dat een Amerikaanse professor de allereerste bijlage toevoegde aan een e-mailbericht. Vandaag is een bijlage de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij e-mailmarketing moeten we er anders over denken. mrt 9, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail