Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media!


Wij zetten een paar tips op een rijtje om het optimum te halen uit de combinatie e-mail en sociale media.

Sluit in je e-mailbericht steeds de links in naar je pagina’s op sociale media

Het is natuurlijk maar een eenvoudige tip, maar ze wordt al te vaak vergeten. E-mailmarketing kan immers een perfecte ‘trigger’ zijn om je vriendengroep op je Facebook of LinkedIn pagina aan te zwengelen. Gewoon de juiste knoppen in je nieuwsbrief meenemen. In Flexmail kan dit overigens standaard met één druk op de knop.  Contacten die fan worden zijn zeker potentiële omzetbrengers. Maar er is nog een extra voordeel. De vrienden van je contact zien dit ook. Zo vergroot je gemakkelijk je relatiekring.

Koppel actie op je fan pagina terug in je e-nieuwsbrief

Sociale media zijn ideale kanalen om reacties, meningen of ideetjes van klanten op te vangen. Dat levert soms pareltjes aan extra info op. Waarom zou je deze niet, van tijd tot tijd, opnemen in je nieuwsbrief? Het zijn meningen van bevriende klanten die de andere contacten in je e-marketinglijst zouden kunnen interesseren. Misschien is het net dat duwtje dat ze nog nodig hadden om zaken met je te doen.

Zet een Facebook fan in de kijker

Sociale media zijn nu eenmaal gestoeld op het zoeken van aandacht onder de vrienden. Je netwerk uitbreiden is nog zo eentje. Waarom niet af en toe één van je Facebook of LinkedIn contacten zelf onder het spotlicht plaatsen? Laat haar of hem even zichzelf voorstellen. En als ze eerlijk zijn, dan zullen ze ook even vertellen dat ze gelukkige klanten zijn. Als fans en volgers zien dat hun bijdragen een nuttige waarde hebben, dan zullen ze nog actiever worden. En zo zal je pagina op de sociale media nog zichtbaarder worden.

Stuur zelf je lezer naar Facebook of LinkedIn

Lezers van je nieuwsbrief zullen, zeker als je naast productinformatie ook relevante content brengt, soms een aanvullende gedachte hebben. In een nieuwsbrief is het moeilijk discussiëren. Maar waarom zulke teksten in je nieuwsbrief niet afsluiten met een uitnodiging om de discussie verder te zetten op één van je pagina’s in de sociale media? Dat geeft weer stof om straks terug te koppelen. En je fans op Facebook en LinkedIn die nog niet in je e-maillijst zitten, zullen misschien bij het zien van de discussie interesse tonen voor je nieuwsbrief en zich inschrijven.

Daarom is het zeker aan te raden om op al je pagina’s in de sociale media een opt-in formulier voor je nieuwsbrief te voorzien. Maak het je toekomstige lezer gemakkelijk!

mrt 7, 2012Ann Flipkens
Previous storyNederlandse e-mail regels nu nog duidelijkerNext storyWel of geen e-mail attachment?
Home Laat je e-mail voeden door sociale media!
11 jaar geleden Social mediae-mailmarketing tips, Facebook, flexmail, LinkedIn335
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building

Keer je salesteam binnenste buiten!

Een gedreven e-marketeer, die heeft één grote passie: de eeuwigdurende jacht naar goede e-mailadressen. Een correct opt-in formulier is natuurlijk de basis. Maar dat is natuurlijk niet de enige zaligmakende methode. Er is nog je salesteam! jun 29, 2012Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail. feb 8, 2012Michelle Dassen

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

E-mailmarketing, Events

Flexmail is genomineerd voor de Digital Marketing Awards 2015

Enkele dagen geleden ontvingen we groot nieuws in onze inbox. De jury van de Digital Marketing Awards heeft Flexmail genomineerd in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. okt 28, 2015Michelle Dassen

Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel. nov 21, 2012Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail