Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content

Laat je niet verleiden door een al te grote aaibaarheidsfactor!

Sinds enkele maanden is het toepassen van video in e-mails de overheersende stroom geworden. Maar nog belangrijker is dat je bij het gebruik van bewegend beeld rekening houdt met wat algemeen als de juiste werkwijze wordt beschouwd.

Hoewel video nog steeds als iets vernieuwend en hip overkomt, daalt de de aantrekkingskracht met de dag. Video in e-mail is niet langer meer het toppunt van technologisch kunnen. Het ligt vandaag in ieders bereik. Maar net zoals je de boodschap van je e-mail goed overweegt en je de HTML door enkele browsers laat verteren moet je, vooraleer je video toepast in je e-mails, evenzeer met enkele spelregels rekening houden.

Video in e-mail moet…

  • een zakelijke doelstelling hebben (het kweken van engagement, betere voorstelling van producten om verkoop te genereren, scholing …)
  • een waarde afleveren voor de ontvanger (een video van je nieuwe kantoor is niet hip, meestal niet relevant voor de lezer en heeft geen zakelijke meerwaarde)
  • overeenkomen met het merk en je producten of diensten. Amateur “talking head” video’s zijn leuk voor een individuele zelfstandige. Maar grote organisaties die het imago van een merk moeten beschermen komen zo niet professioneel over.
  • als het even kan technisch correct worden weergegeven.

Dit laatste punt was het struikelblok voor de e-mail marketeers. Momenteel leeft de consensus dat je problemen op het vlak van compatibiliteit MOET vermijden door de eigenlijke video op een webpagina te plaatsen. De e-mail zelf moet je gebruiken om traffic te generen naar de video op je webstek.

En laat ons eerlijk zijn. Dit is altijd de tovertruc van e-mail marketing geweest. Trek je bezoekers aan met creativiteit rond je content. En sluis ze vervolgens naar een landingspagina waar je hen verder meeneemt in je verhaal. Dat is de enige aaibaarheidsfactor die telt!

jun 29, 2009Ann Flipkens
Previous storyZijn uitschrijvers echt uitschrijvers?Next storyLaat je e-mail contacten zelf hun profiel beheren
Home Laat je niet verleiden door een al te grote aaibaarheidsfactor!
14 jaar geleden Content221
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

“E-mailmarketing Trends” is de nieuwe boreling

E-mailmarketing is nog een mooie toekomst beschoren. Daarvan zijn we hier op deze blog wel meer dan overtuigd. Maar dat iedereen, ondanks dat Amazons digitale boekenlezer Kindle binnenkort ook in Europa te krijgen is, alleen nog het computerscherm als informatie verstrekker zal gebruiken, dat zal ook nog wel even duren. Pessimisten durven zelfs het woord […]

Tips

Heb je al eens stil gestaan wat je met een ‘beter lees link’ kan?

Je kent het wel! Het eerste waar je als lezer van een e-mailbericht mee geconfronteerd wordt is een link waarop je kan klikken als het bericht in je favoriete e-mail client tot een schroothoop herleid werd. mei 12, 2010Ann Flipkens

Tips, Trends, Wetgeving

Dag info@bedrijf.be!

Er viel net weer een e-mailbericht met commerciële inslag in mijn in-box. Eentje in de categorie van totaal irrelevant. Maar nieuwsgierig als we zijn, bekeken we het ding een tikkeltje naderbij. feb 13, 2014Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

Een QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken

Je ziet ze tegenwoordig overal. De vierkantjes met blokjes zijn langzaam maar zeker een hype geworden. Waarom zou je met je e-mailmarketing niet meezeilen op dat succes? apr 6, 2012Ann Flipkens

Waarom niet eens een gewoon tekstbericht sturen?

Voor de meeste e-marketeers is de keuze snel gemaakt. Berichten met HTML zijn draagt de voorkeur weg boven eenvoudige tekst berichten. Met met kleuren, tabellen en figuren kan een e-mail bericht toch heel wat aantrekkelijker gemaakt worden. dec 9, 2009Thomas Vangelooven

Inspiratie!

Doe eens gek met je nieuwsbrief in 7 stappen

Het franse Michel Et Augustin is een groeiend en hip bedrijf dat zich ergens tussen de zuivel, de koekjes en de gezonde fruitsnacks situeert. Naar producten toe kunnen ze moeilijk één duidelijke smoel opzetten. Op vlak hun e-mailnieuwsbrieven doen ze dat wel, met een grote knipoog naar het leven. jan 16, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Targeting, Tips

Herken je vaste klanten met deze vier tips

Er bestaan een aantal criteria die de zogenaamde ‘brand loyalists’ of de klanten die het meest loyaal blijven aan het merk dat je promoot, kan onderscheiden. Die segmentering is belangrijk omdat die groep in je contactenlijst andere behoeftes heeft dan diegenen met een ander engagement. dec 24, 2010Michelle Dassen

Alle karakters in je e-mailadres, begin van ellende?

Op 30 oktober besliste in Seoul de algemene vergadering van internet regulator ICANN dat domeinnamen op internet niet meer exclusief met Latijnse karakters moeten worden geschreven. De eerste alfabetten kunnen vanaf midden november al ingediend worden. nov 2, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail