Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Laat “mailto” beter achterwege

Eigenzinnige e-mailclients kunnen soms een ware nachtmerrie vormen voor e-marketeers. Dat afbeeldingen tegenwoordig standaard geblokkeerd worden, daar hebben we ondertussen mee leren leven. Maar een ingebouwde “mailto” blijkt nu ook alle alarmbellen af te laten gaan.

mailto-blocked-outlook

Bovenstaande figuur toont hoe outlook.com reageert, wanneer iemand klikt op een in een html-bericht ingebouwde “mailto”. Voor een technisch niet onderlegde lezer van je bericht is het net alsof je een virus loslaat op zijn computer. Voor Outlook.com is het “niet begrijpen” wie je e-mailt al voldoende om een groot veiligheidsrisico te vermoeden. Met deze popup tot gevolg. De kans dat je contact zal volharden en je toch een bericht zal sturen is wel bijzonder klein geworden.

Bewerkelijk

Een goede “mailto” is bovendien niet eenvoudig in te lassen. Want gewoon de e-mailclient aanroepen met een e-mailadres is niet echt voldoende. Je kan best ook de onderwerpregel meegeven waarover er gereageerd wordt. Anders weet je nog niets. Sommige contacten zullen er misschien van uit gaan dat jij wel begrijpt wat ze bedoelen, en zetten slechts een paar woorden in de e-mail. En de binnenkomende e-mailberichten zijn moeilijk met de hand te tellen. E-mailmarketing van de 21ste eeuw onwaardig. Wanneer je een contactformulier gebruikt, kan je precies sturen welke informatie het contact je moet geven. Zo weet je team precies waarover het gaat.

Handwerk

Een reactie per e-mail binnen nemen is eigenlijk een doodlopende straat. Want de reactie valt binnen in een inbox in het bedrijf. En die wacht op haar beurt tot ze gelezen wordt door een medewerker die er actie op onderneemt. We zullen dan maar ineens hopen dat de berichten niet een voor een afgedrukt worden en naar de verkoopafdeling gebracht worden. We zien de lezer al glimlachen, maar onderschat deze dagelijkse realiteit niet.

Automatisch

Daarnaast ontneem je alle autoresponders hun werk. Reageert iemand op een e-mail door via een formulier zich in te schrijven voor een evenement, dan kan een goed geautomatiseerd e-mailplaform automatisch en onmiddellijk een reactie sturen met een bedankje en de praktische gegevens. En dat op elk moment van de dag of nacht. Met een “mailto” moet je contact wachten tot je medewerker terug achter zijn inbox zit. Hadden we het al niet over de 21ste eeuw gehad?

jul 19, 2013Michelle Dassen
Previous storyZoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!Next storyTrends en aandachtspunten in e-mailmarketing anno 2013
Home Laat “mailto” beter achterwege
10 jaar geleden E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips590
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Personalisatie, Tips

Zorg dat een welkom een echt welkom is!

Het is snel gebeurd. Je komt een interessante website tegen die een leuke nieuwsbrief aankondigt. Inschrijven dan maar. En zoals het hoort, werd de inschrijving netjes bevestigd. feb 20, 2014Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen

Afhankelijk van je sector en je bedrijf, kwam je tijdens de lockdown misschien enkele obstakels tegen. Het is duidelijk dat de huidige pandemie een enorme impact heeft op onze levenswijze. Niet enkel mensen moeten hun manier van leven en geldbesteding aanpassen, ook bedrijven hebben het moeilijk en moeten alle veranderingen tegelijkertijd bijbenen. Impact van het […]

Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media! mrt 7, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting, Tips

Interactieve e-mailmarketing blijft scoren

E-mailmarketing is geëvolueerd van een monoloog naar een dialoog. Interactie is het sleutelbegrip, maar tegelijkertijd een grote uitdaging binnen het marketingsegment. E-mailmarketeers discussiëren op dagdagelijkse basis over een nieuwe aanpak…Ook op Twitter. jan 28, 2011Ann Flipkens

Strategie

Organiseer je e-mailmarketing met het gebruikersbeheer

E-mailmarketing is een opdracht waar vaak meerdere medewerkers in het bedrijf mee bezig zijn. Om te verzekeren dat er een soort van ‘controle’ wordt ingebouwd, kan je met e-mailmarketingplatform Flexmail de gebruikers beheren.   okt 28, 2011Michelle Dassen

Design, Tips

Creatief met de ‘preheader’ omgaan

Een eerste indruk is belangrijk. Want in die fractie van een seconde wordt er beslist over lezen of niet lezen. Daarvoor is de onderwerpregel een belangrijk gegeven. Maar door de groei van diensten zoals Gmail en het gebruiken van mobiele apparaten is er een nieuw element waar we rekening mee moeten houden. jun 27, 2012Ann […]

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Een sprookje met ‘over-enthousiaste’ e-marketeers

Een huisvader regelt zijn vakantie. Hij heeft voor het gezin een keurig huisje gehuurd in het zonnige zuiden. Ze reizen er met de gezinsauto naar toe. Dus reserveert diezelfde huisvader een aantal hotelnachten voor onderweg. jun 25, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Stuur eens een adreswijziging

Je e-mail in de mailbox van de ontvanger krijgen. Dat lijkt soms niet zo eenvoudig. Want de grote e-mailproviders hebben zo allen hun eigen spelregels, om te bepalen wat in de primaire inbox terecht mag komen. En soms kan vindingrijkheid een handje helpen. Door bijvoorbeeld een adreswijziging uit te sturen. apr 23, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail