Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op.
Je mailbox zal waarschijnlijk ook uitpuilen met kerst- en nieuwjaarswensen. Als jouw kerstkaarten al de deur uit zijn, breekt nu de ideale gelegenheid aan om wat ‘anders’ te doen met je nieuwsbrief. Een vooruitblik op het nieuwe jaar is altijd leuk, maar het kan origineler.
Top 100
Publishr.nl, de weblog en het magazine voor uitgevers, heeft voor zijn laatste nieuwsbrief van 2011 een top 100 samengesteld van de best gelezen artikels sinds het uitsturen van de nieuwsbrief. Aanleiding is de honderdste digitale mailing van de weblog. Daarmee krijgen de lezers een overzicht van wat de weblog in de aanbieding heeft, zoals de thema’s die de auteurs behandelen. Op de landingspagina wordt ook nog eens benadrukt dat de lezers het nieuws direct bezorgd krijgen in hun mailbox zodra ze zich inschrijven.
Aanbieding
LaCie, de specialist op het vlak van beveiligings- en opslagoplossingen voor IT, pakt het anders aan. Het bedrijf koppelt nog een interessante aanbieding aan de laatste nieuwsbrief. Met de onderwerpregel ‘Eindejaarsaanbieding Express levering’ haalt het de laatshoppers over de brug. Bovendien worden er nog drie cadeautips meegegeven om de klanten op weg te helpen.
Primeur
MarketingProfs kiest toch voor de vooruitblik. In januari start de weblog met een gloednieuwe nieuwsbrief, die wekelijks zal worden verstuurd. De ontvangers krijgen een bondige uiteenzetting over wat ze mogen verwachten en de niet mis te verstane call-to-action ‘Subscribe today’.
Wat doe jij met de laatste nieuwsbrief voor 2011? Laat het ons hier of op onze Facebookpagina weten.