Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips, Trends

Lezers veranderen in het lezen

De tijd dat je zeker was dat je e-mailbericht zittend voor een computerscherm wordt gelezen, is al even voorbij. Dat betekent ook dat je als verzender op een andere manier moet inbeelden hoe je contact je boodschap consumeert.
experianZo wat de helft van de Belgische bevolking heeft een smartphone of een tablet onder de vingers. Naast de specifieke eigenschappen – denk onder meer aan het scherm – van deze apparaten die hun invloed hebben op het lezen van een e-mail, zijn er ook factoren gebonden door de leesomstandigheden die belangrijk zijn om mee rekening te houden.

Duimen

Contacten die je e-mailbericht mobiel lezen, die zitten niet netjes voor een bureau met een klassiek toetsenbord om de verwachte conversie te leveren. Neen, zij lopen rond, hangen scheef in een bus of liggen lui op het strand. Zij reageren dus met de vingertoppen. En de kans dat ze recht op die ene link klikken is klein. Dus vragen mobiel gelezen e-mails zeer vergevingsgezinde lay-outs. Grote knoppen om te voorkomen dat de vinger overal belandt, behalve op de voorziene link.

Bandbreedte

Daarnaast ben je nooit zeker over de bandbreedte waarover je contacten die op wandel zijn, kunnen beschikken. Hebben ze ergens op een hotspot wifi kunnen oppikken, dan kan je zorgeloos je landingspagina ongemoeid laten. Tenminste als deze pagina een responsive design heeft. Moet je contact de landingspagina via G3 bekijken, dan kan je best zuinig zijn met grafisch materiaal. De wachttijden lopen te hoog op. Of je kan een knop voorzien waarmee de lezer aangeeft later nog eens herinnerd te worden aan het bericht. Als hij bijvoorbeeld wel netjes voor de computer zit.

Tijdverdrijf

Je contacten uit je e-marketinglijst zullen ook steeds meer dode momenten gaan opvullen met het lezen van e-mailberichten. In de rij aan de kassa op zaterdag, op de bus tijdens de rit naar school of op een stilstaande trein op de Belgisch-Nederlandse grens. Dat betekent dat ze bewust tijd maken en geamuseerd willen worden door de e-mailclient. Het is een uitgelezen moment om lezers te bereiken. Maar dat betekent dat je nog steeds de oude principes van een goed e-mailbericht moet blijven hanteren. Want een andere plaats, betekent nog niet een andere leessmaak!

jan 23, 2013Michelle Dassen
Previous storyVijf veranderingen om op de voet te volgenNext storyVerkopen met e-mailadres
Home Lezers veranderen in het lezen
10 jaar geleden E-mailmarketing, Tips, Trends408
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, context, E-commerce, E-mailmarketing

De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing

Vastgoedmakelaars zoeken je droomhuis, verkopen je thuis vol herinneringen aan de juiste persoon of verhuren het appartement dat je met veel liefde renoveerde. De sector is echter erg competitief dus moeten makelaars opvallen. Daarnaast vertrouwen ze erg op referenties en perceptie. Daarom is goed uitgedachte, transparante communicatie onontbeerlijk voor hen. In dit artikel geef ik […]

Testing

Enig idee wat de e-mailclient bij de ontvanger van je boodschap bakt?

Bij een gedrukte communicatie weet je dat de ontvanger deze op dezelfde wijze te zien krijgt als jij de boodschap de drukkerij ziet verlaten. Bij een digitale communicatie heb je niet altijd de garantie dat de lezer ziet wij jij ziet. Flexmail heeft hier in de nieuwste versie van haar een antwoord op geformuleerd. sep […]

Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven

In Zwitserland experimenteert men al een tijdje met de post die bijgehouden moet worden. Maar de Finse post wil nog een stapje verder gaan: alle post openen en in scannen om ze dan als een pdf per e-mail aan de geadresseerde bezorgen. Voorlopig is het een experiment dat op 12 april van start gaat voor […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Ontvanger bepaalt de afleverbaarheid

De wereld van de inbox komt steeds meer en meer in handen van grote webbased e-mail account aanbieders. Hotmail en Yahoo zijn de klassiekers. Live en Google hebben zich ondertussen ook tot dat niveau verheven. Op wereldvlak zijn er daarnaast nog ontelbare kleine en nog kleinere aanbieders. Ze hebben allen één gemeenschappelijke doelstelling: de gebruiker […]

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings

Het juiste bericht voor de job

E-mail marketing kan eigenlijk verschillende vormen en uitingen aannemen. Ervaren e-marketeers weten wel dat voor elk doel een specifiek vorm van e-mail bestaat. Voor de nieuwelingen onder de lezers zetten we even enkele types op een rijtje. Voor de oude rotten in het vak misschien het moment om even het geheugen op te frissen. Wie […]

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips

De perfecte e-mail met een sluitende korting in 7 stappen!

De Nederlandse kledingzaak Perfectly Basics is ook zeer sterk online bezig. Daar hoort ook een sterke e-mailmarketing strategie bij. En daar in het noorden wordt goed nagedacht over wat ze richting hun marketinglijst sturen. okt 17, 2014Michelle Dassen

Cases, Testing

Oeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?

Het kan iedereen overkomen: in een gehaaste of verstrooide bui verstuur je je e-mail naar de verkeerde persoon of mailinglijst. Hoe reageer je dan het best?  mei 25, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

E-mailmarketing is een ideaal instrument om tijdsgebonden boodschappen te versturen. En dat zonder je er ook maar één vinger naar moet uitsteken. Mits een goede koppeling met je database waar de datum die verzending moet uitlokken, opgeslagen zit, kun je op bijna automatische wijze conversie nastreven. jun 6, 2014Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail