Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Maak de vertraging tot je voordeel!

Je lanceert een e-marketing campagne! En in de eerste uren die volgen op de start van je e-mails krijg je de conversie. En dan zakt langzaam maar zeker het succes van je bericht tot de grafiek van de geregistreerde doorklikken langzaam maar zeker naar de bodem evolueert.
kalender
Het bizarre is dat dagen, soms weken na de lancering van je campagne nog steeds door geklikt wordt op je e-mailberichten. Het zijn zeker geen grote aantallen – de snelheid van het medium e-mail staat immers ook gelijk met de snelheid van de reactie – maar soms geven ze toch nog enige conversie. Meestal kijken we niet meer naar die late cijfers in onze metingen. Laat staan dat we er enige lessen uit trekken.

Gemene deler

Het is misschien goed om deze laatkomers ook eens te analyseren. Maar dan moet je zeker de cijfers van meerdere campagnes combineren. Want toevalstreffers moet je steeds uitsluiten. Zijn het steeds dezelfde contacten die later klikken op de berichten? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Kun je dit fenomeen herkennen in bepaalde contacten over meerdere e-mailcampagnes, dan heb je een zekere doelgroep afgebakend.

Isoleren

Het zijn duidelijk e-mailgebruikers die niet constant op vinkenslag liggen. Je isoleert ze best in een aparte lijst. Want hyper actuele boodschappen zijn blijkbaar niet aan hen besteed. De actie zou kunnen afgelopen zijn voor ze het bericht zien. En dan wordt je bericht als niet relevant gesorteerd. En we weten allen dat relevante content één van de sleutels van het succes is.

Periodiek

Dan moet je verder in deze doelgroep duiken. Er is allicht nog iets te leren. Vaak word je – zeker in een B2C omgeving – geconfronteerd met e-mail gebruikers die periodiek hun berichten lezen. Vaak is het zò periodiek, dat je er de klok op gelijk kan zetten. Elke vrijdagavond bekijkt meneer x of mevrouw y haar berichten. En dan wordt er eventueel gereageerd op alles wat er tussen het lezen en de week er voor op vrijdagavond gebeurde.

Intervallen

Het moet niet uitsluitend op vrijdagavond gebeuren. En al evenmin in intervallen van een week. Maar met een beetje analytisch vermogen valt er wel best een patroon te destilleren. En dan kan je op niveau van leeskalender gaan selecteren. Zo krijgt de lezer nooit een oud bericht in de inbox en blijf je bovenaan in het rijtje te staan.

Landingspagina

Wat doe je dan met e-mailadressen die én laat doorklikken én geen specifiek patroon vertonen? Wel, deze contacten moeten dan zeker apart van een e-mailcampagne voorzien worden. Inhoudelijk moet je daar de lezer vooral naar een landingspagina sturen. En die, die kunnen we steeds actueel houden!

jun 18, 2013Ann Flipkens
Previous storyKeer het principe van de content eens om..Next storyWat zijn de resultaten in Nederland?
Home Maak de vertraging tot je voordeel!
9 jaar geleden E-mailmarketing, Personalisatie, Tips1,113
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 4
  1. Waldo
    9 jaar geleden

    Howdy would you mind letting me know which hosting company you’re utilizing? I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a reasonable price? Many thanks, I appreciate it!

    • Michelle Dassen
      9 jaar geleden

      Dear Waldo, we host our website and blog ourselves. If you’d like more information, you can contact us at support@flexmail.be . My collegue will be happy do advise you.

  2. city tours in Saint-Petersburg
    9 jaar geleden

    Good day! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be ok. I’m definitely enjoying your blog and look forward to new updates.

    • Michelle Dassen
      9 jaar geleden

      Hi! Yes, we do. You can follow us @flexmail_be

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, E-mailmarketing

Toerisme Vlaanderen: e-mailmarketing en website werken samen

Toerisme Vlaanderen is een intern verzelfstandigd agentschap van de Vlaamse overheid. Als kennis- en strategie gedreven marketingorganisatie wilt het tegen 2020 het toerisme in en naar Vlaanderen en Brussel op een duurzame manier ontwikkelen tot een economische groeimotor. Vlaanderen actief als vakantiebestemming promoten en meer bezoekers aantrekken zijn twee van de speerpunten. Daarvoor heeft het […]

Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

E-mailmarketing, Inspiratie!

Flexmail wint ‘Fastest-growing company 2017 in sector Communicatie’

We won! Gisteren wonnen we de prijs voor ‘Fastest-growing company in de sector Communicatie’ in de Fast 50 van Deloitte Belgium. We zijn bijzonder trots om deze award mee naar Genk te mogen nemen, maar zonder ons team en onze klanten was dat nooit gelukt. Dream team Een team waar het tof is om in […]

E-mailmarketing

De juiste e-mail voor de job

E-mailmarketing kan verschillende vormen aannemen. Je kan niet dezelfde standaard insteek gebruiken voor verschillende boodschappen in combinatie met verschillende groepen potentiële lezers. We zetten graag even wat mogelijkheden op een rijtje. aug 27, 2009Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel. nov 21, 2012Thomas Vangelooven

Enquêtes, Tips

Waarom geen mini enquête in je e-mail stoppen?

Van tijd tot tijd valt er zo’n digitale enquête in je inbox. Met de plechtige belofte dat het maar enkele minuten kost om deze in te vullen. En voor je het weet, ben je een kwartier verder en heb je al een paar keer overwogen om de bevraging af te breken. jul 22, 2009Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Tips

Hoe ‘droog’ is uw bevestiging?

Als iemand zich inschrijft op een nieuwsbrief, krijgt hij meestal een e-mail bevestiging. Soms wordt er gevraagd om even op een link te klikken om de inschrijving daadwerkelijk te bevestigen. “Dank voor de inschrijving, klik hier om te bevestigen”, klinkt meestal droog… jul 2, 2009Ann Flipkens

Design, Tips

Creatief met de ‘preheader’ omgaan

Een eerste indruk is belangrijk. Want in die fractie van een seconde wordt er beslist over lezen of niet lezen. Daarvoor is de onderwerpregel een belangrijk gegeven. Maar door de groei van diensten zoals Gmail en het gebruiken van mobiele apparaten is er een nieuw element waar we rekening mee moeten houden. jun 27, 2012Ann […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail