Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Maak de vertraging tot je voordeel!

Je lanceert een e-marketing campagne! En in de eerste uren die volgen op de start van je e-mails krijg je de conversie. En dan zakt langzaam maar zeker het succes van je bericht tot de grafiek van de geregistreerde doorklikken langzaam maar zeker naar de bodem evolueert.
kalender
Het bizarre is dat dagen, soms weken na de lancering van je campagne nog steeds door geklikt wordt op je e-mailberichten. Het zijn zeker geen grote aantallen – de snelheid van het medium e-mail staat immers ook gelijk met de snelheid van de reactie – maar soms geven ze toch nog enige conversie. Meestal kijken we niet meer naar die late cijfers in onze metingen. Laat staan dat we er enige lessen uit trekken.

Gemene deler

Het is misschien goed om deze laatkomers ook eens te analyseren. Maar dan moet je zeker de cijfers van meerdere campagnes combineren. Want toevalstreffers moet je steeds uitsluiten. Zijn het steeds dezelfde contacten die later klikken op de berichten? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Kun je dit fenomeen herkennen in bepaalde contacten over meerdere e-mailcampagnes, dan heb je een zekere doelgroep afgebakend.

Isoleren

Het zijn duidelijk e-mailgebruikers die niet constant op vinkenslag liggen. Je isoleert ze best in een aparte lijst. Want hyper actuele boodschappen zijn blijkbaar niet aan hen besteed. De actie zou kunnen afgelopen zijn voor ze het bericht zien. En dan wordt je bericht als niet relevant gesorteerd. En we weten allen dat relevante content één van de sleutels van het succes is.

Periodiek

Dan moet je verder in deze doelgroep duiken. Er is allicht nog iets te leren. Vaak word je – zeker in een B2C omgeving – geconfronteerd met e-mail gebruikers die periodiek hun berichten lezen. Vaak is het zò periodiek, dat je er de klok op gelijk kan zetten. Elke vrijdagavond bekijkt meneer x of mevrouw y haar berichten. En dan wordt er eventueel gereageerd op alles wat er tussen het lezen en de week er voor op vrijdagavond gebeurde.

Intervallen

Het moet niet uitsluitend op vrijdagavond gebeuren. En al evenmin in intervallen van een week. Maar met een beetje analytisch vermogen valt er wel best een patroon te destilleren. En dan kan je op niveau van leeskalender gaan selecteren. Zo krijgt de lezer nooit een oud bericht in de inbox en blijf je bovenaan in het rijtje te staan.

Landingspagina

Wat doe je dan met e-mailadressen die én laat doorklikken én geen specifiek patroon vertonen? Wel, deze contacten moeten dan zeker apart van een e-mailcampagne voorzien worden. Inhoudelijk moet je daar de lezer vooral naar een landingspagina sturen. En die, die kunnen we steeds actueel houden!

jun 18, 2013Ann Flipkens
Previous storyKeer het principe van de content eens om..Next storyWat zijn de resultaten in Nederland?
Home Maak de vertraging tot je voordeel!
10 jaar geleden E-mailmarketing, Personalisatie, Tips1,113
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 4
  1. Waldo
    9 jaar geleden

    Howdy would you mind letting me know which hosting company you’re utilizing? I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a reasonable price? Many thanks, I appreciate it!

    • Michelle Dassen
      9 jaar geleden

      Dear Waldo, we host our website and blog ourselves. If you’d like more information, you can contact us at support@flexmail.be . My collegue will be happy do advise you.

  2. city tours in Saint-Petersburg
    9 jaar geleden

    Good day! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be ok. I’m definitely enjoying your blog and look forward to new updates.

    • Michelle Dassen
      9 jaar geleden

      Hi! Yes, we do. You can follow us @flexmail_be

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

E-mailmarketing start aan de kassa!

We vinden het doodnormaal als we via een webshop een product kopen, er na het verwerken van het winkelkarretjes, een uitwisseling van e-mails start. Waarom dat principe niet overplanten naar de klassieke winkel? sep 6, 2013Michelle Dassen

List Building, Tips

Staar je niet blind op de teller van de opt-in e-mailadressen!

Digitale marketeers focussen zich graag op de groei van hun e-mailinglijsten. En dat is niet verwonderlijk. Een goed gevulde en gezonde inschrijvingslijst op een nieuwsbrief is de sleutel tot een succesvol e-marketing verhaal. jul 31, 2009Ann Flipkens

Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips! jan 7, 2010Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Strategie

Center Parcs zet op Engelse bodem e-mail in voor hogere conversie

Vakantiemaker Center Parcs is zeker geen onbekende. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze met vier parken de absolute marktleider op het vlak van de verkorte vakanties. Met e-mailmarketing willen ze niet dadelijk meer vakanties verkopen, wel meer omzet per vakantie boeken. mei 25, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Specifieke doelstellingen als leidraad voor e-mailmarketing: een stappenplan

Het definiëren van een specifiek objectief voor specifieke e-mail content is een belangrijke leidraad voor je e-mailcorrespondentie. Hoe beter de content je doelstellingen reflecteert, hoe beter het publiek het doel van je e-mailcommunicatie kan onderscheiden. nov 5, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Nogmaals: een e-nieuwsbrief is de beste keus!

De wereld heeft de mond vol van e-marketing. En dan passeren allerlei mogelijkheden de revue. Natuurlijk is daar e-mailmarketing bij, maar af en toe is er een criticaster die de effecten van een e-gedreven marketing in twijfel wil trekken. Vandaag zijn we blij dat we die criticaster compleet ongelijk kunnen geven. mei 29, 2013Thomas Vangelooven

Tips, Trends

Vier woorden om te onthouden voor je onderwerpregel, maar ook vijf om te vergeten

Het juiste woord in de onderwerpregel, daar zou men graag goud geld voor geven. Want dat juiste woord, dat zorgt voor een hogere doorklik ratio, toch nog steeds het startpunt van elke vorm van conversie. okt 24, 2014Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Tips

5 vuistregels bij het schrijven van onderwerpregels

Je hebt slechts 35 tot 50 tekens om van je e-mailcampagne een succes te maken. Je onderwerpregel is immers het eerste wat de lezer onder ogen krijgt. Dat zorgt er voor dat het schrijven van een onderwerpregel bijna een even  grote uitdaging is als het schrijven  van de e-mailtekst. Deze 5 vuistregels kunnen een hulp […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail