Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Maak de vertraging tot je voordeel!

Je lanceert een e-marketing campagne! En in de eerste uren die volgen op de start van je e-mails krijg je de conversie. En dan zakt langzaam maar zeker het succes van je bericht tot de grafiek van de geregistreerde doorklikken langzaam maar zeker naar de bodem evolueert.
kalender
Het bizarre is dat dagen, soms weken na de lancering van je campagne nog steeds door geklikt wordt op je e-mailberichten. Het zijn zeker geen grote aantallen – de snelheid van het medium e-mail staat immers ook gelijk met de snelheid van de reactie – maar soms geven ze toch nog enige conversie. Meestal kijken we niet meer naar die late cijfers in onze metingen. Laat staan dat we er enige lessen uit trekken.

Gemene deler

Het is misschien goed om deze laatkomers ook eens te analyseren. Maar dan moet je zeker de cijfers van meerdere campagnes combineren. Want toevalstreffers moet je steeds uitsluiten. Zijn het steeds dezelfde contacten die later klikken op de berichten? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Kun je dit fenomeen herkennen in bepaalde contacten over meerdere e-mailcampagnes, dan heb je een zekere doelgroep afgebakend.

Isoleren

Het zijn duidelijk e-mailgebruikers die niet constant op vinkenslag liggen. Je isoleert ze best in een aparte lijst. Want hyper actuele boodschappen zijn blijkbaar niet aan hen besteed. De actie zou kunnen afgelopen zijn voor ze het bericht zien. En dan wordt je bericht als niet relevant gesorteerd. En we weten allen dat relevante content één van de sleutels van het succes is.

Periodiek

Dan moet je verder in deze doelgroep duiken. Er is allicht nog iets te leren. Vaak word je – zeker in een B2C omgeving – geconfronteerd met e-mail gebruikers die periodiek hun berichten lezen. Vaak is het zò periodiek, dat je er de klok op gelijk kan zetten. Elke vrijdagavond bekijkt meneer x of mevrouw y haar berichten. En dan wordt er eventueel gereageerd op alles wat er tussen het lezen en de week er voor op vrijdagavond gebeurde.

Intervallen

Het moet niet uitsluitend op vrijdagavond gebeuren. En al evenmin in intervallen van een week. Maar met een beetje analytisch vermogen valt er wel best een patroon te destilleren. En dan kan je op niveau van leeskalender gaan selecteren. Zo krijgt de lezer nooit een oud bericht in de inbox en blijf je bovenaan in het rijtje te staan.

Landingspagina

Wat doe je dan met e-mailadressen die én laat doorklikken én geen specifiek patroon vertonen? Wel, deze contacten moeten dan zeker apart van een e-mailcampagne voorzien worden. Inhoudelijk moet je daar de lezer vooral naar een landingspagina sturen. En die, die kunnen we steeds actueel houden!

jun 18, 2013Ann Flipkens
Previous storyKeer het principe van de content eens om..Next storyWat zijn de resultaten in Nederland?
Home Maak de vertraging tot je voordeel!
9 jaar geleden E-mailmarketing, Personalisatie, Tips1,113
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 4
  1. Waldo
    8 jaar geleden

    Howdy would you mind letting me know which hosting company you’re utilizing? I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a reasonable price? Many thanks, I appreciate it!

    • Michelle Dassen
      8 jaar geleden

      Dear Waldo, we host our website and blog ourselves. If you’d like more information, you can contact us at support@flexmail.be . My collegue will be happy do advise you.

  2. city tours in Saint-Petersburg
    8 jaar geleden

    Good day! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be ok. I’m definitely enjoying your blog and look forward to new updates.

    • Michelle Dassen
      8 jaar geleden

      Hi! Yes, we do. You can follow us @flexmail_be

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Inspiratie!, Tips

Vijf ideeën om je opt-in formulier te pimpen!

Dit formulier pikten we op in onze zoektocht naar goede ideeën voor een performante e-marketing strategie. Het ziet er wat oubollig uit, maar laat je niet misleiden. Hier is duidelijk nagedacht hoe je een contact het best kan bedienen. Laat ons er dus van leren… aug 29, 2014Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips

De checklist voor een goed inschrijfformulier

Of je nu al lang bezig bent met e-mailmarketing of er pas mee begint, iedereen wil graag zo veel mogelijk nieuwe inschrijvingen bemachtigen. Maar moedigt het inschrijfformulier op je website je bezoekers wel genoeg aan om in te schrijven? Met deze checklist kom je erachter!   jan 16, 2014Michelle Dassen

List Building, Social media

Zet sociale media in om je e-marketinglijst te laten groeien

Hoe meer e-mail adressen verzamelen voor mijn e-marketinglijst. Het is een steeds weerkerende vraag. Misschien is de oogst niet zo groot met een opt-in formulier op je website. Waarom niet een tikkeltje meesurfen op het succes van de sociale media om wat nieuwe groei stimulansen te geven aan je e-marketing database? mei 14, 2010Ann Flipkens

Content, List Building, Thema-mailings, Tips

Drie berichten die het engagement van de abonnee stimuleren

Sommige e-marketeers of ondernemingen maken de fout om steeds e-mails met dezelfde soort content te versturen naar de doelgroep. Maar als je steeds hetzelfde gerecht voorgeschoteld krijgt, hoe lekker dat ook mag zijn, geraak je dat na een tijd ook beu. Zo werkt het ook met e-mailmarketing.  aug 17, 2011Ann Flipkens

Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden… feb 13, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Social media

Facebook als bron van nieuwe contacten

Het aanvullen van je e-marketinglijsten met nieuwe contacten is een kunst. Elke bron die je kunt aanboren is mooi meegenomen. Het lijkt misschien een tikkeltje bizar, maar ook Facebook kan je hierbij goed van dienst zijn. apr 10, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Staar je niet blind op leesratio’s, vanaf nu worden het kijkratio’s!

We kijken in onze e-mailmarketing steeds naar de statistieken op het vlak van leescijfers. We meten dan het succes van de campagne in eerste instantie af aan de leesdichtheid, in tweede instantie aan de doorklikratio. Maar staren we ons niet al te blind op deze leescijfers? dec 4, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Privacy, Wetgeving

Hoe communiceer jij veranderingen in je Algemene Voorwaarden?

Als je al in volle voorbereiding bent voor de GDPR, dan is de kans groot dat je een aantal zaken hebt aangepast in je algemene voorwaarden. Hoe kan je je deze wijzigingen – zoals het hoort – duidelijk communiceren naar je klanten? Vandaag belichten we een zeer goed voorbeeld van Linkedin. Wanneer je een wettelijke […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,132

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail