Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen.
Enkele eenvoudige ingrepen kunnen je e-mailmarketing soms weer een extra boost geven. En dat kan ook met Timeline. De nieuwe lay-out zal de komende dagen met een nieuwsgierig oog bekeken worden door je fans.
De inschrijfblok
Vooreerst is er de hoofding van je vernieuwde pagina. Voor de grafische elementen zal je webgraficus reeds de nodige actie ondernomen hebben. Voor de e-mailmarketing concentreren we ons graag op de favoriete blokken onder die grote afbeelding. Daarvan zijn er vier zichtbaar zonder je op een tab moet klikken om alle favorieten zichtbaar te maken.
Wij zien deze toevalligheid graag als een mini navigatiestructuur die behoorlijk opvalt. Je kan deze gebruiken om je bezoekers verder te geleiden in je verhaal. Eén van die vier blokken kan de perfecte trigger herbergen om extra inschrijvingen op je e-mailmarketinglijst aan te sturen.
Nieuwsgeschiedenis
Stuur je regelmatig nieuwsbrieven uit? Wel dan is de tijdslijn op jouw maat gemaakt. Je kan de verschillende afleveringen in de vorm van html opnemen in je geschiedenis. Zo zien je bezoekers ineens wat ze kunnen verwachten als ze inschrijven op je nieuwsbrief. Dat is meestal een van de beste argumenten om iemand te verleiden om zijn of haar e-mailadres achter te laten.
Maar dan moet je nog één kleine aanpassing doorvoeren. De nieuwsbrief die op Facebook staat, die eindigt natuurlijk met een knop naar je inschrijf module. Je moet het ijzer immers smeden als het heet is!