Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

MasterClass e-mail marketing groeit!

De MasterClass van dinsdag 20 april was een groot succes. Meer dan twintig geïnteresseerden daagden op in Link21 in Herentals om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Daarnaast werd er ook volop gediscussieerd over het gebruik van blacklists, spamfilters en lettertypes.

E-mailmarketing zit in de lift, zoveel is duidelijk. Het aantal inschrijvingen voor de MasterClass is daar het perfecte bewijs van. Elke dag worden we geconfronteerd met verschillende mails die we ontvangen of zelf versturen. Tijdens de MasterClass werd de focus dan ook gelegd op het versturen van e-mailcampagnes en de inhoud ervan. Hoe kan je efficiënt een campagne versturen? Hoe zit het met anderstalige geadresseerden? Kan ik verjaardagskaarten versturen naar mijn klanten? Welk lettertype gebruik ik best voor mijn tekst en wat is het beste tijdstip om mijn campagne te versturen? Al deze vragen kwamen tijdens de MasterClass aan bod en werden uitgebreid beantwoord.

Tips

“Stel dat iemand geen reclame wil ontvangen, maar wel geïnteresseerd is in onze nieuwsbrief. Hoe lossen we dat dan op bij het versturen van onze campagne?”, stelde iemand uit de klas. Werken met blacklists is het antwoord. Door groepen te segmenteren – en via Flexmail gaat dat heel makkelijk en snel – kan je voldoen aan de wensen van de klant. Wie geen reclame wil maar wel een nieuwsbrief wil ontvangen, kan dat. Wie zowel reclame als een nieuwsbrief wil, krijgt ook reclame en een nieuwsbrief. “Welk lettertype kan ik het best gebruiken?”, was een andere vraag. Alleszins een lettertype dat beschikbaar is op alle pc’s zodat alle klanten je boodschap kunnen lezen, bij voorkeur schreefloze lettertypes zoals Arial. Lettertypes kunnen in de editor gewijzigd worden, maar niet in de template.

Warm gemaakt voor meer tips en nieuwtjes? Schrijf je dan hier in voor de volgende MasterClass op 25 mei

apr 27, 2010Ann Flipkens
Previous storyHet juiste bericht voor de jobNext storyEchte e-marketeers weten wel beter!
Home MasterClass e-mail marketing groeit!
10 jaar geleden Geen categorie173
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Trends

Bereid je voor op de komst van video

Er beweegt wat in de e-mailmarketingsector. Het meegeven van video’s in e-mailberichten blijft de interesse wekken, maar een adequate oplossing is er tot nog niet. De geruchtenmolen staat echter niet stil. Je kan maar beter voorbereid zijn!  sep 14, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing

E-mail, of hoe je tegen een minimale kost, maximaal omzet kan halen

De meest waardevolle klanten heb je reeds in je vingertippen zitten. Met e-mailmarketing haal je het beste uit deze zakelijke relaties. sep 11, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing blijft trendy

E-mailmarketing is, naast websites, het meest gebruikte en efficiënte onlinemarketingkanaal voor kleine en middelgrote ondernemingen. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie van Constant Contact. Als we de cijfers van de online- en direct marketinginspanningen bekijken, dan staat e-mail op de derde plaats.  jun 15, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing

E-mailmarketing zonder handen

Wil je in een e-marketing omgeving meer aandacht trekken, dan is er maar één mogelijke oplossing: méér relevante e-mailberichten uitsturen. Let op: de nadruk ligt niet op meer, maar wel op relevant. Het blindelings uitsturen van e-mail in grote getallen werkt nog steeds, maar levert zeker niet het hoogste rendement. sep 17, 2010Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Vijf gewetensvragen bij een e-mailtemplate

Een template inzetten voor je e-mailmarketing is een verstandige keuze. Je kan immers snel een professioneel ogend bericht de wereld insturen. Bovendien heb je totaal geen zorgen over de conformiteit naar huisstijl en leesbaarheid. We hebben vandaag vijf gewetensvragen om even bij stil te staan. Het enige doel? Er voor zorgen dat de keuze voor […]

Meer dan een onderwerpregel en een CTA!

Er staan voor e-marketeers nog enkele drukke weken voor de boeg. De eindejaarsfeesten zijn ideale momenten om via e-shops in extremis nog een laatste pakje aan te schaffen. En hoe breng je volk naar de e-shops? Via e-mail berichten natuurlijk! dec 11, 2013Michelle Dassen

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

Net als alle online communicatiekanalen heeft ook e-mailmarketing de laatste jaren een grote evolutie ondergaan. Contacten gaan anders om met hun inbox dan vijf jaar geleden, en ook de inhoud van e-mailberichten is sterk veranderd. jan 20, 2015Michelle Dassen

Zeventien dollar

Dat is wat consumenten bijdragen aan je omzet. Tenminste als twee voorwaarden vervuld zijn. Ze moeten een e-mail vanwege je e-marketingplatform ontvangen hebben én ze moeten ook via de brievenbus een klassieke mailing gekregen hebben. Die zeventien dollar is een gemiddelde omzet per gezin. Het moet goed zijn voor een goede vier dollar aan marge. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail