De MasterClass van dinsdag 20 april was een groot succes. Meer dan twintig geïnteresseerden daagden op in Link21 in Herentals om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Daarnaast werd er ook volop gediscussieerd over het gebruik van blacklists, spamfilters en lettertypes.
E-mailmarketing zit in de lift, zoveel is duidelijk. Het aantal inschrijvingen voor de MasterClass is daar het perfecte bewijs van. Elke dag worden we geconfronteerd met verschillende mails die we ontvangen of zelf versturen. Tijdens de MasterClass werd de focus dan ook gelegd op het versturen van e-mailcampagnes en de inhoud ervan. Hoe kan je efficiënt een campagne versturen? Hoe zit het met anderstalige geadresseerden? Kan ik verjaardagskaarten versturen naar mijn klanten? Welk lettertype gebruik ik best voor mijn tekst en wat is het beste tijdstip om mijn campagne te versturen? Al deze vragen kwamen tijdens de MasterClass aan bod en werden uitgebreid beantwoord.
Tips
“Stel dat iemand geen reclame wil ontvangen, maar wel geïnteresseerd is in onze nieuwsbrief. Hoe lossen we dat dan op bij het versturen van onze campagne?”, stelde iemand uit de klas. Werken met blacklists is het antwoord. Door groepen te segmenteren – en via Flexmail gaat dat heel makkelijk en snel – kan je voldoen aan de wensen van de klant. Wie geen reclame wil maar wel een nieuwsbrief wil ontvangen, kan dat. Wie zowel reclame als een nieuwsbrief wil, krijgt ook reclame en een nieuwsbrief. “Welk lettertype kan ik het best gebruiken?”, was een andere vraag. Alleszins een lettertype dat beschikbaar is op alle pc’s zodat alle klanten je boodschap kunnen lezen, bij voorkeur schreefloze lettertypes zoals Arial. Lettertypes kunnen in de editor gewijzigd worden, maar niet in de template.
Warm gemaakt voor meer tips en nieuwtjes? Schrijf je dan hier in voor de volgende MasterClass op 25 mei